متن خبر

ChatGPT Plus به‌تازگی به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرده است که ممکن است به آن احساس انسانیت بیشتری بدهد – در اینجا نحوه عملکرد ویژگی جدید حافظه آمده است

ChatGPT Plus به‌تازگی به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرده است که ممکن است به آن احساس انسانیت بیشتری بدهد – در اینجا نحوه عملکرد ویژگی جدید حافظه آمده است

شناسهٔ خبر: 467908 -




خاطرات ChatGPT Plus
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

اکنون که Memory برای همه کاربران ChatGPT Plus فعال است، ممکن است هوش مصنوعی کمی کمتر مصنوعی به نظر برسد.

پس از چند ماه آزمایش در نسخه رایگان و غیررایگان چت ربات هوش مصنوعی مولد، OpenAI تصمیم گرفت این ویژگی را فقط برای مشتریان پرداختی در همه مناطق به جز کره و اروپا فعال کند.

حافظه ChatGPT دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. در طول "مکالمات" سریع با هوش مصنوعی، ChatGPT Plus اکنون می تواند حقایق کلیدی در مورد مکالمات، از جمله جزئیات مربوط به شما را به خاطر بسپارد و سپس آن اطلاعات را در تعاملات بعدی اعمال کند. به عبارت دیگر، ChatGPT Plus به تازگی از یک آشنایی تا حدودی بی‌علاقه به دوستی فارغ‌التحصیل شده است که به اندازه کافی اهمیت می‌دهد که روز تولد شما هفته آینده است یا اخیراً یک سگ خریده‌اید.

می توانید به سیستم بگویید که به طور ضمنی چیزی را به خاطر بسپارد یا فقط حقایقی را در مورد خود بیان کند که به خاطر بسپارد.

حافظه ChatGPT Plus

معرفی حافظه متقابل چت (اعتبار تصویر: آینده)

می دانم، این همان چیزی است که می تواند هوش مصنوعی مانند ChatGPT را بسیار مفیدتر یا کاملاً وحشتناک کند. تا به حال، ما بیشتر با هوش مصنوعی‌های مولد مواجه بوده‌ایم که حافظه کوتاه‌مدت زیادی از دست داده‌اند. سیستم‌هایی مانند ChatGPT، Google 's Gemini و Microsoft CopIlot می‌توانند مکالمات طولانی و گسسته‌ای را انجام دهند که در آن کار مناسبی برای حفظ زمینه انجام می‌دهند (هرچه مکالمه طولانی‌تر شود، این مکالمه بدتر می‌شود). با این حال، اگر یک مکالمه را پایان دادید و مکالمه دیگری را شروع کردید، مانند ملاقات با شخص کاملاً متفاوتی بود که هیچ چیز در مورد شما یا مکالمه ای که سه دقیقه پیش داشتید نمی دانست.

برخلاف حافظه انسان که می تواند برخی چیزها را برای همیشه به خاطر بسپارد اما به راحتی برخی دیگر را فراموش کند، حافظه ChatGPT Plus در کنترل شم است.

کنترل حافظه ChatGPT Plus

همانطور که قبلاً اشاره کردم، می‌توانید با گفتن چیزهایی در مورد خودتان که می‌خواهید به خاطر بسپارد، به ChatGPT Plus در ساخت حافظه‌اش کمک کنید. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که وقتی سن یا محل زندگی خود را بپرسید، می تواند به شما بگوید. ChatGPT همچنین این جزئیات را می گیرد و آنها را با سؤالات بعدی ترکیب می کند، که می تواند مکالمه شما را کوتاه کند و نتایج را دقیق تر و مفیدتر کند.

حافظه به طور پیش فرض فعال است. می توانید آن را در قسمت تنظیمات/شخصی سازی پیدا کنید. یک سوئیچ وجود دارد که می توانید آن را خاموش کنید.

حافظه ChatGPT Plus

کنترل حافظه ChatGPT Plus. (اعتبار تصویر: آینده)

برای مشاهده تمام حافظه‌های ChatGPT Plus، دکمه مدیریت را انتخاب می‌کنید که درست در زیر توضیحات حافظه قرار دارد و آن را تغییر دهید. در ابتدا، با وجود اینکه به ChatGPT Plus گفتم چیزهایی را در مورد من به خاطر بسپارد، جعبه حافظه من خالی ماند. اگر موردی را در آنجا پیدا کرده بودم، می توانستم همه آنها را پاک کنم یا فقط آنهایی را که می خواستم حذف کنم انتخاب کنم.

با این حال، وقتی به ChatGPT گفتم: «من واقعاً عاشق گیاهان آپارتمانی هستم»، متوجه شدم که علامت کوچکی درست بالای پاسخ آن ظاهر می‌شود که او میگوید : «حافظه به‌روزرسانی شد». وقتی آن را انتخاب کردم، حافظه "Loves plants" در زیر آن ظاهر شد و درست در زیر آن، پیوندی به Manage memories.

بعداً، وقتی از ChatGPT Plus پرسیدم که چگونه می توانم خانه خود را زنده کنم، تا حدی پاسخ داد (بیت مربوطه را پررنگ کردم)، " گفت ن چند گیاه آپارتمانی راهی عالی برای سرزندگی خانه شما است! آنها نه تنها فضا را زیبا می کنند، بلکه همچنین کیفیت هوا را بهبود می بخشد و می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، از آنجایی که شما عاشق گیاهان آپارتمانی هستید ، ممکن است به فکر تنوع بخشیدن به انواع گیاهان باشید.

همانطور که اشاره شد، حافظه رایگان نیست. اشتراک ChatGPT Plus، که از جمله به شما امکان دسترسی به مدل GPT-4 را می دهد، 20 دلار / 20 پوند در ماه هزینه دارد. من از OpenAI پرسیدم که آیا نسخه‌ای از Memory برای کاربران ChatGPT بدون پرداخت ارائه می‌شود و این پست را با پاسخ آنها به روز می‌کنم.

مطمئناً، ChatGPT Plus Memory هوش مصنوعی مولد را به سمت انسانیت سوق می دهد، اما تا آنجا که من می دانم، هیچ راهی برای ورود به ذهن هر کسی و حذف برخی یا همه خاطرات وجود ندارد.

گپ موقت حافظه ها را برای آن خاموش می کند. (اعتبار تصویر: آینده)

در حالی که می توانید Memories را خاموش کنید، ممکن است گزینه میانی را دوست داشته باشید، که از "چت موقت" جدید برای معرفی فراموشی کوتاه مدت به سیستم استفاده می کند.

برای استفاده از آن، مدل ChatGPT مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس "چت موقت" را انتخاب کنید. اکنون، چیزی که در طول آن چت با ChatGPT Plus به اشتراک بگذارید، به حافظه آن اضافه نخواهد شد.

بیایید به آن فکر کنید، یک دوست واقعی، که فقط آنچه را که شما می خواهید به خاطر می آورد، می تواند مفید باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است