متن خبر

استارت‌آپ اتیوپیایی کوبیک که در زمینه ارتقای چرخه پلاستیکی است، بودجه جدیدی دریافت می‌کند و قصد دارد مجوز فناوری خود را صادر کند

استارت‌آپ اتیوپیایی کوبیک که در زمینه ارتقای چرخه پلاستیکی است، بودجه جدیدی دریافت می‌کند و قصد دارد مجوز فناوری خود را صادر کند

شناسهٔ خبر: 467829 -




کوبیک، یک استارت‌آپ ارتقاء چرخه پلاستیک، ماه‌ها پس از اعلام سرمایه‌گذاری اولیه در سهام، 1.9 میلیون دلار بذر را افزایش داده است. آخرین سرمایه گذاری این استارت آپ از طرف African Renaissance Partners، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در شرق آفریقا است. Endgame Capital، سرمایه‌گذاری با تعصب برای فناوری‌های پیرامون تغییرات آب و هوایی؛ و کینگ فیلانتروپیز، سرمایه گذار آب و هوا و فقر شدید.

سرمایه تازه در حالی به دست می آید که این استارت آپ به دنبال راه اندازی کارخانه خود در آدیس آبابا، جایی که زباله های پلاستیکی را به مصالح ساختمانی به هم پیوسته مانند آجر، ستون، تیر و سنگر تبدیل می کند، فعالیت خود را در اتیوپی افزایش می دهد. کیدوس آسفاو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Kubik، به TechCrunch بيان کرد که این استارتاپ قصد دارد فعالیت های خود را در آدیس آبابا دو برابر کند، زیرا زمینه را برای رشد پان آفریقایی از سال 2025 فراهم می کند.

رویکرد کوبیک شامل چرخه‌سازی زباله‌های پلاستیکی به مصالح ساختمانی «کم کربن، بادوام و مقرون‌به‌صرفه» با استفاده از فناوری اختصاصی است، که اسفاو او میگوید که مجوز آن را برای رشد سریع‌تر پان-آفریقایی و نهایی جهانی لغو می‌کند.

کاری که ما قصد داریم انجام دهیم این است که مشکلات شهرها را حل کنیم و پس ، ما به این فکر می کنیم که مدل کسب و کارمان واقعاً دایره ای باشد. روشی که ما استراتژی تجاری خود را تنظیم کرده ایم، این است که اکنون در مرحله تمرکز برای اثبات این مدل در اینجا در اتیوپی هستیم. برای اثبات تنوع زمینه ای که این مدل کسب و کار می تواند در آن کار کند، آن را به چند بازار دیگر گسترش خواهیم داد. اما با گذشت زمان، آنچه که ما واقعاً می‌خواهیم انجام دهیم این است که تبدیل به شرکتی شویم که مجوز این فناوری را صادر می‌کند.

ما احساس می کنیم که واقعاً می توانیم مقیاس بندی کنیم. دلیل آن وجود کارخانه‌ها در سرتاسر جهان نیست، بلکه این صنعت روش جدیدی برای ساخت مواد در سطح جهانی اتخاذ کرده است. »

او بيان کرد که محصول آنها به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که بدون نیاز به سیمان، سنگدانه یا فولاد، دیوارها را برپا کنند، که ساخت و ساز را سریعتر می کند و هزینه را "حداقل 40٪ کمتر در هر متر مربع" کاهش می دهد. هزینه یک مانع کلیدی در ساخت و ساز است و در دسترس بودن مصالح ساختمانی مقرون به صرفه یا ارزانتر گزینه بهتری برای توسعه دهندگان پروژه های مسکن مقرون به صرفه است.

اسفاو بيان کرد که مواد کوبیک تست های ایمنی را توسط آژانس استاندارد اروپا، اینترتک انجام داده اند، که از جمله موارد دیگر، استحکام، سمیت و اشتعال پذیری را تحلیل می کند.

ما نمی خواهیم چیزی را بفروشیم که برای انسان مضر است. تا زمانی که این گزارش ها در دسترس نبود، فروش را شروع نکردیم.»

این استارت آپ در حال حاضر روزانه 5000 کیلوگرم (و می تواند 45000) زباله پلاستیکی را در روز بازیافت کند. این شرکت برای عرضه منظم زباله های پلاستیکی با شرکت ها و شهرداری آدیس آبابا همکاری امضا کرده است. در کوتاه مدت، به دنبال تنوع محصول برای پوشش سنگ فرش ها و مواد کف است.

تخمین زده می شود که سالانه 430 میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می شود که دو سوم آن برای استفاده کوتاه مدت است. بدیهی است که جهان در حال خفه شدن در زباله های پلاستیکی است و در حالی که این وضعیت با روند مصرف گرایی در کشورهای توسعه یافته تشدید می شود، در مناطقی که با شهرنشینی سریع و رشد اقتصادی روبرو هستند مانند شهرهای آفریقایی، زباله های پلاستیکی نیز از کنترل خارج می شوند و نیاز به واکنش های فوری دارند. در روزهای آینده، استارت آپ هایی مانند Kubik نقش پیشرو در ارائه راه حل های پایدار برای این تهدید ایفا خواهند کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است