متن خبر

iPadOS اپل نیز باید با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد

iPadOS اپل نیز باید با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد

شناسهٔ خبر: 467823 -




کمیسیون امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا قوانین عادلانه و رقابت پذیری بازار پرچمدار خود را برای iPadOS اپل اعمال خواهد کرد - تعداد پلتفرم های تحت مالکیت اپل را که تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تنظیم شده اند به چهار پلتفرم افزایش داده و ریسک نظارتی را برای این غول فناوری افزایش می دهد. اکوسیستم تبلت خود را در گستره خود قرار داده است.

اپل شش ماه فرصت دارد تا اطمینان حاصل کند که iPadOS با DMA مطابقت دارد.

این توسعه می تواند تغییرات قابل توجهی را در نحوه عملکرد پلت فرم تبلت در اتحادیه اروپا ایجاد کند، زیرا اپل باید اطمینان حاصل کند که از دستورات DMA پیروی می کند، مانند ممنوعیت به اصطلاح "دروازه بانان" که بتوانند خودشان را ترجیح دهند. خدمات و الزامات برای اجازه دادن به فروشگاه های برنامه شخص ثالث، بارگذاری جانبی برنامه ها و پشتیبانی از گزینه های پرداخت شخص ثالث.

اپل همچنین باید در شش ماه آینده دسترسی به نسخه‌های غیر WebKit سافاری را به iPadOS باز کند، همانطور که قبلاً در iOS در مرحله دیگری از انطباق با DMA انجام داده است. در حالی که کاربران تجاری که از طریق پلتفرم تبلت به مشتریان دسترسی پیدا می کنند، حق قانونی FRAND (منصفانه، معقول و بدون تبعیض) را خواهند داشت.

در پاییز گذشته، کمیسیون پلتفرم موبایل اپل، iOS، اپ استور و مرورگر سافاری را مشمول مجموعه «بایدها و نبایدها» اولیه DMA تعیین کرد - با این رژیم مجازات‌های سختی برای هرگونه تخلف (تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی) یا حتی بیشتر برای تکرار جرایم).

از آن زمان اپل یک سری تغییرات را در نحوه عملکرد پلتفرم های خود در منطقه اعلام کرده است. اما برخی از جنبه های پاسخ آن به DMA در حال حاضر تحت تحلیل رسمی به دلیل مشکوک به عدم انطباق است. کمیسیون اولین موج تحقیقات رسمی DMA را ماه گذشته آغاز کرد.

سیستم عامل تبلت اپل در اولین تعیین DMA اتحادیه اروپا در سال گذشته گنجانده نشد، زیرا تعداد کاربران این آستانه را برآورده نکردند. با این حال، این مقررات به کمیسیون آزادی عمل می‌دهد تا معیارهای کیفی را نیز در نظر بگیرد، جایی که غول‌های فناوری جایگاهی ریشه‌دار و بادوام دارند. اتفاقی که اینجا افتاد.

کمیسیون با اعلام نتیجه تحقیقات بازار خود بيان کرد که دریافته است که کاربران تجاری iPadOS از آستانه یازده برابر فراتر رفته اند، در حالی که تعداد کاربران نهایی "نزدیک" به آستانه است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک افزایش یابد.

تحقیقات آن همچنین نشان داد که هم کاربران نهایی و هم کاربران تجاری برای استفاده از iPadOS «قفل» هستند. اپل از اکوسیستم بزرگ خود استفاده می کند تا کاربران نهایی را از جابجایی به سایر سیستم عامل ها برای تبلت ها منع کند. "کاربران تجاری به دلیل پایگاه کاربری بزرگ و جذاب تجاری آن و اهمیت آن برای موارد استفاده خاص، مانند برنامه های بازی، به iPadOS قفل شده اند."

کمیسیون گفت : «[D] علیرغم عدم رعایت آستانه‌های کمی تعیین‌شده در DMA، [iPadOS] یک دروازه مهم برای کاربران تجاری برای دسترسی به کاربران نهایی است و پس باید به عنوان دروازه‌بان تعیین شود».

اپل با بیانیه ای ایمیلی به نام iPadOS پاسخ داد. ما به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا برای پیروی از DMA، در تمام خدمات تعیین شده ادامه خواهیم داد. تمرکز ما بر ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان اروپایی خود باقی خواهد ماند، در حالی که خطرات جدید حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها را که DMA برای کاربران ما ایجاد می کند، کاهش می دهیم.

کمیسیون به خود 12 ماه فرصت داده بود تا تحقیقات بازار iPadOS را انجام دهد. با فرض اینکه این تحلیل درست پس از اعلام اولین نام‌گذاری‌های DMA انجام شود، اتحادیه اروپا حدود هشت ماه طول کشیده تا این نگاه کیفی را در پلتفرم تبلت به پایان برساند. کمیسیون تأیید کرد که این اولین و تاکنون تنها تحلیل بازاری است که از زمان راه اندازی و اجرای DMA انجام شده است.

در تصمیم قبلی، در ماه فوریه، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که iMessage اپل را مشمول DMA قرار ندهد - با اجتناب از تعهد به قابلیت همکاری سیستم پیام‌رسان خود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است