متن خبر

Global Founders Capital به جای جمع آوری سرمایه جدید، پول نقد Rocket Internet را به کار خواهد گرفت

Global Founders Capital به جای جمع آوری سرمایه جدید، پول نقد Rocket Internet را به کار خواهد گرفت

شناسهٔ خبر: 467102 -




Global Founders Capital، شرکت VC مرحله اولیه مستقر در برلین با روابط نزدیک با کارخانه استارت آپی آلمانی Rocket Internet، قرار است به بازوی سرمایه گذاری Rocket Internet تبدیل شود.

VC قبلاً دو 1 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرده بود و فقط چند سال پیش، نام آن در ده ها معامله در سال ظاهر شد. اما بعد، همه چیز آرام شد. اکنون می دانیم چرا: در آینده، این شرکت منحصراً از ترازنامه Rocket Internet سرمایه گذاری می کند.

سال گذشته فایننشال تایمز گزارش داد که Global Founders Capital در میانه یک تغییر استراتژیک بزرگ قرار دارد. چند هفته پیش، شرکت VC با TechCrunch تماس گرفت تا محوری را تأیید کند و درباره دلایل این تغییر بحث کند.

دیوید سانتف شریک سرمایه گذاران جهانی، دیوید سانتف (تصویر بالا) به ما گفت: «برای شفافیت، در سال های اخیر تغییرات زیادی در Global Founders Capital صورت گرفته است - از نظر ساختار صندوق و ترکیب تیم.

Sainteff بيان کرد که شرکت تصمیم گرفت زمان مناسبی برای جذب سرمایه دیگر نیست زیرا زمان خوبی برای سرمایه گذاری نیست زیرا آنها معتقد نیستند که فرصت های خوبی وجود دارد که معیارهای شرکت را برآورده می کند و برای رقابتی ماندن به سرمایه بیشتری نیاز ندارند. در برابر سایر سرمایه گذاران برای معاملات.

Global Founders Capital در ابتدا به عنوان یک شرکت VC سنتی با چندین شریک محدود که در صندوق ها مشارکت داشتند، تشکیل شد. با اولین صندوق خود، از تک شاخ های آینده مانند Personio، Revolut و SumUp حمایت کرد. این شرکت با صندوق دوم خود در چندین شرکت سرمایه گذاری کرد که TechCrunch نیز پوشش داده است، مانند Pennylane، Ankorstore و Seyna.

قبل از پیوستن به Global Founders Capital، هفت سال پیش، Sainteff برای Rocket Internet که از ابتدا سرمایه‌گذار در Global Founders Capital بود، کار می‌ کرد. پس از ابتدا روابط نزدیکی بین آنها وجود داشته است.

پس از استقرار این صندوق دوم، تصمیم گرفتیم که صندوق دیگری جذب نکنیم. در عوض، ما از سرمایه Rocket Internet استفاده خواهیم کرد. ما 300 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در ترازنامه داریم. ما هیچ برنامه ای برای جمع آوری کمک نداریم.»

صادقانه بگویم، این کمی عجیب است زیرا عملکرد گذشته شرکت بسیار خوب به نظر می رسد. به گفته Sainteff، اولین صندوق بین 3 تا 4 برابر بازدهی ایجاد می کند. او ادامه داد: «برای صندوق دوم، [برای گفتن] خیلی زود است. اما ما چند برنده واضح مانند پنیلین داریم. ما وارد مرحله pre-seed شدیم و ارزش شرکت بیش از 1 میلیارد یورو است.

استراتژی جدید به این معنی است که سرمایه جهانی بنیانگذاران اکنون بسیار کوچکتر از گذشته شده است و تنها پنج شریک باقی مانده است: فابریسیو پتنا، دان استالتر، سدریک اسلمن، سانتف و البته الیور سامور، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Rocket Internet.

نسخه جدید شرکت نیز تنها بر روی سرمایه‌گذاری‌های مرحله اولیه، به علاوه توانایی سرمایه‌گذاری‌های بعدی در دورهای بعدی (سری A، B، C و غیره) تمرکز خواهد کرد.

آیا Global Founders Capital به دلیل عدم حمایت کافی از شرکای محدود بالقوه یا به دلیل رکود فناوری فعلی در مقایسه با سال 2021 (به استثنای رونق هوش مصنوعی) تصمیم به جذب سرمایه سومی نگرفت؟ احتمالاً این تصمیم به مقداری از هر دو بستگی دارد.

Sainteff به ما گفت: «این بهترین لحظه برای جمع‌آوری سرمایه با [شرکای محدود] نبود. ما فکر می‌کنیم که داشتن ضرورت استقرار سرمایه دشوار بود.»

او گفت : "وقتی 300 میلیون یورو در بانک دارید، تصمیم گیری آسان است. " «اگر سایر شرکت‌های VC در یک قایق بودند، همان تصمیم را می‌گرفتند. اگر شرایط مساعد و مساعد باشد، امکان جذب سرمایه را رد نمی‌کنیم.»

در حال حاضر، این محور بخش زیادی از توسعه اولیه صندوق را معکوس می کند، زمانی که این صندوق در مناطق جغرافیایی، حوزه های فناوری و مراحل تامین مالی بیشتر مقیاس شد و نام سرمایه جهانی بنیانگذاران به مجموعه ای از معاملات پیوست شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است