متن خبر

مدیر عامل مایکروسافت می گوید که “امنیت را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهد” در تمرکز مجدد

مدیر عامل مایکروسافت می گوید که “امنیت را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهد” در تمرکز مجدد

شناسهٔ خبر: 467078 -




ساتیا نادلا
(اعتبار تصویر: Shutterstock.com)

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت فاش کرده است که برنامه‌هایی برای این غول فناوری، تعهد آن به امنیت را پس از یک سری حملات پرمخاطب در ماه‌های اخیر و همچنین گزارش تند هیئت تحلیل ایمنی سایبری (CSRB) افزایش می‌دهد.

CSRB گفت، طبق گزارش مارس 2024 خود در مورد تحلیل یک حمله تابستانی 2023، مایکروسافت یک سری "خطاهای قابل اجتناب" از جمله عدم شناسایی چندین مورد مصالحه را مرتکب شد.

نادلا در طی آخرین تماس‌های درآمدی شرکت، تأیید کرد: «ما در حال دوبرابر کردن این کار بسیار مهم هستیم و امنیت را بالاتر از همه چیز قرار می‌دهیم – قبل از همه ویژگی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دیگر.»

مایکروسافت نگرانی های مربوط به امنیت سایبری را برطرف می کند

این بیانیه جسورانه نشان دهنده انحراف از تمرکز غالب شرکت بر رشد مبتنی بر هوش مصنوعی است. بخش ابری مایکروسافت در حال حاضر 57 درصد از کل درآمد این شرکت را در سه ماهه گذشته به خود اختصاص داده است.

تعهد مجدد آن به ایمنی و امنیت به نقض های اخیر، از جمله نفوذ گروه هک نوبلیوم تحت حمایت دولت روسیه و گروه هکر چینی Storm-0558 می پردازد.

گزارش CSRB خواستار بازنگری فوری شد و از نادلا و هیئت مدیره خواست که مسئولیت نظارت بر رویه های خاص را بر عهده بگیرند.

نادلا بر تلاش‌های مداوم برای افزایش حفاظت و در عین حال تقویت قابلیت‌های نظارت بر تهدید و پاسخ تاکید کرد. این شرکت همچنین می‌تواند از ابزار هوش مصنوعی خود، Copilot for Security، یاد بگیرد، که قول ارائه بینش‌های عملی را می‌دهد.

اگرچه مایکروسافت در حال حاضر با ارزش بازار 2.965 تریلیون دلار به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان شناخته می شود، اما اعتماد مشتریان نشانه هایی از کاهش را نشان داده است. پاسخ بسیار مورد نیاز نه تنها توسط مشتریان، بلکه ذینفعان و سایر بخش‌های صنعت به دقت مشاهده خواهد شد.

نادلا با نگاهی به آینده گفت: «ما بر پیشرفت مستمر در شش ستون [ابتکار آینده امن] متمرکز هستیم زیرا از مستاجران محافظت می کنیم و سیستم های تولید را منزوی می کنیم، از هویت ها و اسرار محافظت می کنیم، از شبکه ها محافظت می کنیم، از سیستم های مهندسی محافظت می کنیم، تهدیدها را نظارت و شناسایی می کنیم. و سرعت بخشیدن به واکنش و اصلاح».

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است