متن خبر

ژنرال Z در حال از دست دادن صدای سیاسی خود در رسانه های اجتماعی است

ژنرال Z در حال از دست دادن صدای سیاسی خود در رسانه های اجتماعی است

شناسهٔ خبر: 466952 -




رئیس جمهور جو بایدن این هفته لایحه ای را امضا کرد که در صورت عدم فروش تیک تاک از ایالات متحده، شرکت مادرش بایت دانس این پلتفرم را نمی فروشد. به گفته سازندگان محتوای سیاسی جوان، این ممنوعیت می تواند دسترسی ژنرال Z به اخبار و اطلاعات سیاسی را از بین ببرد.

اما مونت، سازنده محتوای سیاسی، به TechCrunch گفت: «متاسفانه تعداد زیادی از جوانان 18 تا 24 ساله اطلاعاتی درباره انتخابات محلی از TikTok پیدا می‌کنند، پس قلب من در حال شکستن است. به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، حدود یک سوم بزرگسالان آمریکایی بین 18 تا 29 سال به طور منظم اخبار خود را از TikTok دریافت می کنند.

مونت گفت: "من فکر می کنم نه تنها بر افرادی که اطلاعات را ارائه می دهند، بلکه بر افرادی که آن اطلاعات را دریافت می کنند نیز تاثیر می گذارد." بخشی از دلیلی که من محتوایی را تولید می‌کنم این است که می‌دانم کسی است که تماشا می‌کند و این اولین بار است که او درباره Roe v. Wade یا هر چیز دیگری که من در مورد آن صحبت می‌کنم یاد می‌گیرند.

برای اکثر سازندگان محتوا، انتقال از TikTok دشوار است، اما غیرقابل حل نیست - بسیاری از سازندگان تمام وقت در حال حاضر دنبال کنندگان چند پلتفرمی را پرورش می دهند، به جای اینکه به یک پلتفرم وابسته باشند، برای آماده شدن برای این نوع بدترین سناریو (واین را به یاد داشته باشید) ؟).

حلقه های اینستاگرام جایگزین واضحی برای TikTok است، اما برای سازندگان سیاسی، گزینه واقعی نیست. از ماه مارس، اینستاگرام محتوای سیاسی را از کاربرانی که قبلاً آنها را دنبال نکرده‌اید فیلتر می‌کند. این بدان معناست که اساساً برای سازندگان و فعالان سیاسی امکان دسترسی به مخاطبان گسترده‌تری وجود ندارد.

پراتیکا کاتیار، دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن و دستیار پژوهشی در مرکز اینترنت و جامعه برکمن کلاین هاروارد، گفت: «من فکر می کنم مسخره است. نیازی نیست اینستاگرام محتوای سیاسی را محدود کند. این فقط کاربران را از پلتفرم‌هایشان دور می‌کند.»

حتی قبل از به‌روزرسانی سیاست‌های اخیر اینستاگرام، کاربران ادعا می‌کردند که پست‌هایشان درباره جنگ غزه سرکوب شده است. اندی استون، مدیر ارتباطات متا، این شکایات را به یک "اشکال" که "ربطی به موضوع" پست‌ها نداشت، رساند.

کتیار به TechCrunch گفت: «من در استوری خود [اینستاگرام] در مورد سیاست و کاری که انجام می‌دهم مطالب زیادی پست می‌کنم، و این کار واقعاً بسیار سخت می‌شود. "دیگر راهی برای دیده شدن در اینستاگرام وجود ندارد، و اکنون با محدود شدن محتوای سیاسی، من فقط می ترسم که این موضوع بدتر شود."

این نارضایتی‌ها به قدری در بین سازندگان شایع بوده است که آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در Threads به این موضوع پرداخت.

موسری نوشت: «قبل از اینکه برخی از شما بگویید «الگوریتم» مقصر است، بدانید که رتبه‌بندی و توصیه‌ها باعث *افزایش* تعداد پست‌هایی می‌شود که افراد به آنها می‌رسند.

قانونگذاران قاطعانه معتقدند که این لایحه ممنوعیتی ندارد. در عوض، آنها می گویند که این اقدام اجباری TikTok را از شرکت مادر چینی خود واگذار کرده است. اما ByteDance می‌تواند برای یافتن یک شرکت آمریکایی که می‌تواند بدون ایجاد نگرانی‌های ضدتراست، TikTok را بخرد، مشکل داشته باشد. حتی اگر خریدار پیدا کند، دولت چین این قدرت را دارد که به هر حال فروش اجباری را مسدود کند.

در تمام این مدت، کمپین انتخاب مجدد رئیس جمهور بایدن روزانه چندین TikToks ارسال می کند که از زمان ایجاد این حساب در فوریه بیش از 300000 دنبال کننده جمع می کند.

آنی سیلکایتیس، خالق TikTok به TechCrunch گفت: «از اینکه بایدن آن را به قانون امضا کرد، شگفت‌زده‌تر شدم. فکر می‌کنم امسال موضوع بسیار داغی خواهد بود، کمپین او در برنامه است در حالی که او فعالانه تلاش می‌کند آن را ممنوع کند یا آنها را مجبور به فروش آن کند. این فقط بسیار ریاکارانه است. »

مانعی برای مبارزات انتخاباتی بایدن

تصمیم بایدن برای راه اندازی فروشگاه در TikTok منطقی است: این پلت فرمی است که بیش از 170 میلیون آمریکایی در آن وقت خود را سپری می کنند. این امر به ویژه در مورد رای دهندگان جوان تر، که بخشی از یک بلوک رای گیری کلیدی با مشارکت کم سابقه تاریخی هستند، صادق است. اما حضور بایدن در برنامه، که او به ممنوعیت آن کمک می کند، کاربران را به اشتباه می اندازد.

مونت گفت: «حضور در TikTok یک حرکت کمپین درخشان است، اما من فکر می‌کنم که از بین بردن آن کمی سخت است. چگونه می‌توانید با این دو مورد واقعی کنار بیایید، یعنی اینکه تیک‌تاک را تحریم می‌کنید و کمپین شما در TikTok جذابیت زیادی داشته است؟»

در هر صورت، اگر TikTok ممنوع شود، تا پس از روز انتخابات از فروشگاه های برنامه حذف نخواهد شد. طبق نسخه لایحه ای که بایدن امضا کرد، ByteDance 9 ماه فرصت دارد تا TikTok را با تمدید 90 روزه واگذار کند. به علاوه، انتظار داریم که که TikTok یک چالش قانونی اساسی علیه این قانون ایجاد کند.

با این حال، موضع بایدن در مورد TikTok همچنان ممکن است در ماه نوامبر بر او تأثیر بگذارد.

«با ممنوعیت TikTok، این یکی از بزرگترین منابع خبری ژنرال Z بود. جایی بود که مردم احساس می کردند صدایشان شنیده می شود. و اکنون آن را از بین می برند،» کتیار گفت. "من فکر می کنم این نگران کننده است که انتخابات چگونه خواهد شد. و من فکر می‌کنم که مردم اکنون در رأی دادن تردید خواهند داشت... ما احساس می‌کنیم که در حال حاضر هیچ‌کس واقعاً به نگرانی‌های ما گوش نمی‌دهد.»

یک نظرسنجی از جوانان هاروارد نشان می دهد که میزان مشارکت رای دهندگان در بلوک 18 تا 29 ساله در سال 2024 کمتر از سال 2020 خواهد بود.

این حرکت نه تنها به شانس بایدن برای تضمین آرای جوانان لطمه می زند، بلکه او در استفاده از قدرت اینترنت نیز ناکام است. اگرچه کمپین بایدن با سازندگان ملاقات کرده است، اما اگر فعالان آنلاین از مدیریت او احساس رضایت کنند، دسترسی ارگانیک رئیس جمهور ممکن است محدود شود.

شتاب آنلاین می تواند یک انتخابات را شکل دهد. به عنوان مثال، در طول چرخه انتخابات 2020، نوجوانان در سراسر ایالات متحده به صورت آنلاین برای سناتور اد مارکی (D-MA) سازماندهی کردند و خود را "Markeyverse" نامیدند. بسیاری از آنها حتی واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس سنای ماساچوست، چه به دلیل سن و چه به دلیل محل سکونت، نبودند، اما از سناتور به دلیل موضع وی در مورد مهار تغییرات آب و هوایی حمایت کردند. این شبکه از حساب‌های طرفداران مارکی به پیروزی رئیس‌جمهور فعلی در برابر رقیب قدرتمند، جو کندی سوم، کمک کرد.

موت گفت: «درگیر کردن جوانان به‌صورت آنلاین به گونه‌ای که با آنها صحبت کند، آنها را در مورد نژادهای سیاسی هیجان زده می‌کند که در غیر این صورت ممکن بود هیچ گونه سهمی در آن نداشتند.

اما بعید است که کاربران TikTok به هر طریقی که یادآور مارکی ورس باشد، پشت بایدن جمع شوند.

برخی از سازندگان از فقدان زمینه برای ممنوعیت TikTok ناامید هستند. در حالی که سنا در جلسات توجیهی پشت درهای بسته درباره تهدید TikTok برای امنیت ملی شرکت کرده است، اطلاعات بسیار کمی در جلسات عمومی آشکار شده است. این جلسات فقط نشان می‌دهد که قانون‌گذاران ما چقدر اطلاعات کمی در مورد اینترنت دارند - سال گذشته، نماینده ریچارد هادسون (R-NC) از Shou Zi Chew، مدیر عامل TikTok پرسید که آیا TikTok به Wi-Fi دسترسی دارد یا خیر.

اگر پرزیدنت بایدن امروز بیرون رفت و بيان کرد چین عمداً XYZ را در فید TikTok شما قرار می دهد، من می گویم، "خوب، ممنون که به من گفتید، این تنها چیزی است که من نیاز داشتم." اما همه چیز شبیه این است که "اوه، ما الگوریتم را درک نمی کنیم." خب ما خیلی از الگوریتم ها را نمی فهمیم!» مونت گفت. "بزرگترین ناراحتی من از همه اینها به عنوان یک تولید کننده محتوای سیاسی این است که مارک زاکربرگ و ایلان ماسک به چه مقدار داده دسترسی دارند؟"

سازندگان احتمالاً به زودی هیچ پاسخی دریافت نخواهند کرد. در حال حاضر، آنها در بلاتکلیفی قفل شده اند.

سیلکایتیس گفت: "این چیزی است که من احتمالاً هر روز درباره آن صحبت خواهم کرد تا زمانی که اتفاقی بیفتد، که احتمالاً تا یک یا دو سال دیگر نخواهد بود، که فکر کردن آن ترسناک است. " "این موضوع چقدر کشیده می شود؟"

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است