متن خبر

Playruo به شما امکان می‌دهد نسخه‌های نمایشی بازی را از مرورگر وب خود امتحان کنید

Playruo به شما امکان می‌دهد نسخه‌های نمایشی بازی را از مرورگر وب خود امتحان کنید

شناسهٔ خبر: 466876 -




هنوز مشخص نیست که آیا بازی ابری هرگز به اتفاق بزرگ بعدی تبدیل خواهد شد یا خیر. جذابیت واضح است: بازی که در حال انجام آن هستید در یک مرکز داده در نزدیکی شما اجرا می شود و خروجی ویدیو مستقیماً به دستگاه محلی شما پخش می شود. وقتی با بازی تعامل دارید، همه چیز به مرکز داده باز می گردد.

وقتی کار می کند، یک تجربه شگفت انگیز است. این یک راه آسان و انعطاف‌پذیر برای انجام بازی‌ها در چندین دستگاه بدون خرید سخت‌افزار جدید است. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها خدماتی را راه‌اندازی کرده‌اند که به شما امکان می‌دهند بازی‌ها را از راه دور انجام دهید - سرویس GeForce Now انویدیا، بازی Xbox Cloud مایکروسافت، آمازون لونا، و سرویس بازی ابری Stadia که اکنون از کار افتاده است، وجود دارد.

اما اکثریت قریب به اتفاق مردم هنوز هم بازی های ویدیویی را با دستگاه های محلی خود انجام می دهند. یک شرکت فرانسوی به نام Shadow با آوردن کل رایانه شما به فضای ابری، چیز متفاوتی را امتحان کرد: این فقط یک بازی ابری نیست، بلکه محاسبات ابری است. می توانید به ویندوز در فضای ابری دسترسی داشته باشید و هر چیزی را که می خواهید نصب کنید. اما Shadow نیز به یک سرویس اصلی تبدیل نشده است.

Fergus Leleu، Jean-Baptiste Kempf و Yannis Weinbach - سه کارمند سابق Shadow - تصمیم گرفتند شرکت را ترک کنند و چیزی متفاوت را با استارتاپ جدید خود، Playruo امتحان کنند. به جای اینکه به شما اجازه دهند بازی های خود را در فضای ابری انجام دهید، شرکت جدید آنها به شما امکان می دهد نسخه نمایشی بازی را در فضای ابری انجام دهید.

برای راه اندازی نسخه ی نمایشی بازی روی پیوند کلیک کنید

از بسیاری جهات، Playruo به وعده اصلی Stadia گوگل عمل می کند: به شما این امکان را می دهد که یک بازی ویدیویی را از مرورگر وب خود راه اندازی کرده و بدون نیاز به نصب چیزی بازی کنید. درست مانند افرادی که پیوندهای Google Docs را برای اشتراک‌گذاری یک سند به اشتراک می‌گذارند، ناشران بازی می‌توانند نسخه نمایشی بازی را به پیوند قابل اشتراک‌گذاری تبدیل کنند.

در پشت صحنه، فناوری پخش Playruo بر اساس Kyber است، یک فناوری پخش دو جهته که توسط Jean-Baptiste Kempf، مدیر ارشد فناوری Playruo ایجاد شده است. Kempf همچنین بیشتر به عنوان رئیس VideoLAN شناخته می شود، سازمانی که در پشت پخش کننده ویدیوی منبع باز محبوب VLC قرار دارد. او همچنین روی رمزگذارها و رمزگشاهای مختلف ویدئویی که توسط برخی از بزرگترین پلتفرم های ویدئویی از جمله نتفلیکس و یوتیوب استفاده می شود، کار کرده است.

Playruo به شدت به اجزای نرم افزار منبع باز، مانند FFmpeg برای رمزگذاری جریان های صوتی و تصویری و libVLC برای رمزگشایی جریان در دستگاه محلی شما متکی است. این شرکت از QUIC برای پروتکل شبکه لایه انتقال استفاده می کند.

من چند دمو را در Google Chrome در macOS امتحان کردم، و سرویس همانطور که انتظار می رفت کار کرد. فقط چند ثانیه پس از کلیک بر روی پیوند نسخه ی نمایشی، می توانید بازی را شروع کنید، و در یک اتصال فیبر جامد از طریق Wi-Fi، احساس می کنید که در حال انجام یک بازی به صورت محلی هستم.

چگونه یک بازی ویروسی بسازیم

سالانه هزاران بازی بر روی رایانه های شخصی و کنسول های بازی منتشر می شود. تا زمانی که بودجه بازاریابی غول‌پیکری نداشته باشید، تشخیص آن سخت است.

بدتر از آن، ناشران بازی نیز در حال رقابت با بازی های قدیمی هستند. برخی از پربازیگرترین بازی‌های سال 2023 بیش از یک دهه است که وجود دارند - به Minecraft، DOTA 2، GTA V یا League of Legends فکر کنید. مسلماً این یکی از دلایلی است که اخیراً دورهای زیادی از اخراج در صنعت بازی وجود داشته است.

هدف Playruo این است که ناشران بازی می توانند از آن به عنوان بخشی از کمپین راه اندازی استفاده کنند تا شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانند. به عنوان مثال، در پایان یک تریلر ویدیویی، یک ناشر می تواند تصویر کوچکی را با پیوندی به نسخه نمایشی در یوتیوب جاسازی کند تا بتوانید بازی را به راحتی امتحان کنید.

پیوندهای Playruo همچنین می توانند در لانچرهای بازی ادغام شوند. تصور کنید یک استریمر محبوب Twitch پیوندی به نسخه نمایشی بازی چند نفره به اشتراک بگذارد تا بینندگان بتوانند با سازنده محتوای Twitch مورد علاقه خود متحد شوند.

برخلاف سرویس‌های سنتی بازی‌های ابری، مشتری Playruo در اینجا ناشر بازی است و آنها برای ارائه نسخه نمایشی به استارتاپ پول می‌دهند. این احتمال وجود دارد که دمویی که ویروسی می شود منجر به افزایش فروش بازی شود. Playruo در حال حاضر با Old Skull Games برای تبلیغ Cryptical Path کار می کند.

ما مدل کسب و کار بازی های ابری را به خوبی از تجربه گذشته خود می شناسیم. مشکل بزرگ این است که پلتفرم‌های مختلف هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا از استفاده بیش از حد شما از این سرویس جلوگیری کنند.

"این کمی مضحک و ضد شهودی است. پس ما در مورد یک مدل کسب و کار فکر کردیم که در آن برای ما جالب است که مردم برای مدت طولانی بمانند. به عبارت دیگر، یک نسخه ی نمایشی ویروسی می تواند به عنوان یک موفقیت برای یک ناشر بازی در نظر گرفته شود.

Playruo باید مطمئن شود که می تواند به سرعت ناوگان سرورهای خود را (بالا و پایین) بر اساس تقاضا افزایش دهد. این شرکت به شرکت‌های ابری عمومی متکی است که ماشین‌های مجازی را با پردازنده گرافیکی ارائه می‌کنند، مانند خدمات وب آمازون، گوگل کلود، مایکروسافت آژور و اسکیل‌وی.

این بخش مهمی از مدل Playruo خواهد بود. اگر استارت‌آپ سرورهای زیادی داشته باشد بدون اینکه کسی دمو را راه‌اندازی کند، در پایان ماه به یک صورت‌حساب گران قیمت میزبانی منجر می‌شود. اگر راه‌اندازی سرور کافی نداشته باشد، بسیاری از گیمرها هنگام تلاش برای راه‌اندازی نسخه نمایشی با خطا مواجه می‌شوند.

اما اگر به خوبی کار کند، Playruo می تواند به عنوان بالای قیف برای خرید بازی عمل کند. پس از یک دمو 15 دقیقه ای، بازیکنان می توانند پیوندی برای اضافه کردن یک بازی به فهرست علاقه مندی های Steam خود دریافت کنند، به سرور Discord بپیوندند یا آدرس ایمیل خود را برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد کنند. و ممکن است حتی متوجه نباشند که بازی ای را انجام داده اند که روی سیستم آنها نصب نشده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است