متن خبر

پارکر کنراد ریپلینگ در مورد دور جدید شرکت، اجاره جدید SF و همچنین جدیدترین منتقد آن

پارکر کنراد ریپلینگ در مورد دور جدید شرکت، اجاره جدید SF و همچنین جدیدترین منتقد آن

شناسهٔ خبر: 466174 -




هفته گذشته، TechCrunch این خبر را منتشر کرد که شرکت نرم افزار مدیریت نیروی کار Rippling در آستانه بستن یک دور جدید بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری با ارزش گذاری سنگین ۱۳.۴ میلیارد دلاری به رهبری Coatue است. ما همچنین گزارش دادیم که این دور دارای یک جزء ثانویه مجزا به ارزش 670 میلیون دلار بود که هدف آن این بود که برخی از سرمایه گذاران شرکت، سهم بیشتری از شرکت داشته باشند، در حالی که به کارمندان ریپلینگ - که برخی از آنها در ابتدا در سال 2016 به آن پیوستند - اجازه می داد برخی از سهام خود را نقد کنند. .

ریپلینگ در آن زمان از اظهار نظر خودداری کرد، اما در مصاحبه بعد از ظهر جمعه، پارکر کنراد، بنیانگذار آن، اطلاعات ما را تایید کرد و گفت که بخش ثانویه در واقع یک مناقصه 590 میلیون دلاری است که 200 میلیون دلار برای کارمندان و 390 میلیون دلار برای بذر و سایر سرمایه گذاران در دسترس است.

دور، سری F ریپلینگ، نیز تقریباً به طور کامل یک دور داخلی است. Coatue یک سرمایه گذار قبلی در Rippling است، همراه با سایر حامیان در این دور که در تمام مدت سرمایه گذاری کرده اند، از جمله Founders Fund و Greenoaks. تنها عضو جدید روی میز سرمایه، Dragoneer، یک شرکت سرمایه گذاری در مرحله رشد در سانفرانسیسکو است.

البته، ما به چیزی بیشتر از جذب سرمایه جدید ریپلینگ علاقه مند بودیم، پس در حالی که با کنراد تلفنی داشتیم، درباره گردش مالی صحبت کردیم. ما در مورد اجاره دفتر جدید شرکت در سانفرانسیسکو صحبت کردیم (در حال حاضر، این دومین اجاره نامه بزرگی است که امسال در شهر امضا شده است). کنراد همچنین به اشتراک گذاشت که چرا Rippling نسبتاً "عاری از هوش مصنوعی" است. در اواخر این هفته، می توانید آن مکالمه کامل را در قالب پادکست بشنوید. در حال حاضر، گزیده هایی از آن گفتگو در ادامه می آید که به مدت طولانی ویرایش شده است.

پس چرا این پول را جمع کنید؟

صادقانه بگویم، این فقط به عنوان یک مناقصه کارمند شروع شد. ما می‌خواستیم راهی برای دریافت نقدینگی برای کارمندان اولیه پیدا کنیم، پس به بازار رفتیم و واقعاً به دنبال انجام حدود 200 میلیون دلار برای کارمندانی بودیم که می‌خواهند مقداری سهام بفروشند. [اما] ما علاقه سرمایه گذاران زیادی به دست آوردیم، پس ابتدا آن را گسترش دادیم تا مقدار کمی از [سرمایه] اولیه را در بر گیرد - بیشتر به عنوان راهی برای به دست آوردن مالکیت بیشتر برای سرمایه گذارانی که به دنبال خرید بیشتر هستند - و سپس فراتر از آن، ما در نهایت به سرمایه گذاران اولیه نیز گسترش یافت.

این فروش ثانویه در مورد برنامه های شما برای در نهایت عرضه عمومی چه می گوید؟ IPO کمی در فاصله است؟

من مطمئناً فکر می کنم کمی در دور است، اما مانند راهی برای به تاخیر انداختن [هر چیزی] نیست. در هر صورت، احتمالاً خوب است که افرادی وجود داشته باشند که می خواهند خانه بخرند یا [پول نقد بیشتری می خواهند] زیرا زندگی اتفاق می افتد. خیلی خوب است که مقداری از این فشار را قبل از عرضه عمومی کاهش دهید تا تعداد زیادی از مردم در اسرع وقت در بازارهای عمومی بفروشند.

آیا این اولین باری است که کارکنان توانسته اند برخی از سهام را بفروشند؟

این نیست. ما کاری را در سال 2021 انجام دادیم. اما کوچکتر بود و شرکت کوچکتر بود، و مدتها پیش بود.

آیا نگران ترک کارمندان پس از پرداخت پول هستید؟

یکی از مواردی که در زمان راه اندازی آن در داخل در مورد آن صحبت کردیم، گفتیم: "ببینید، اولین قانون مناقصه کارمندی این است که در مورد مناقصه به صورت داخلی یا عمومی صحبت نکنید." ما نمی‌خواهیم کسی را ببینیم که فوتبال یا چیزی شبیه به آن را پخش می‌کند. و قانون دوم مناقصه کارمندان این است که "قاعده اول را ببینید." این یک چیز بسیار خصوصی و شخصی است و من برای همه [شرکت] هیجان زده هستم. اگر این تغییری در زندگی [آنها] ایجاد کند، عالی است. اما مقصد نیست بازی تمام نشده است

به طور کلی در مورد گردش مالی چه احساسی دارید؟ برخی از مردم دوست ندارند آن را ببینند. مدیران دیگر فکر می کنند که این برای بهترین است. به نظر می رسد ایلان ماسک یک طرفدار است، با توجه به سرعتی که او تیم اجرایی خود را در تسلا تغییر می دهد.

تیم اجرایی ریپلینگ برای مدت طولانی به طرز قابل توجهی پایدار بوده است. بسیاری از افراد تیم افرادی هستند که من در ابتدا برای آن نقش ها استخدام کردم. برخی از آنها افرادی هستند که من سابقه کاری طولانی با آنها دارم، حتی قبل از این شرکت. و مطمئناً من همیشه دوست دارم مردم را نگه دارم. منظورم این است که هر چند وقت یک بار، یک کارمند اولیه ریپلینگ وجود دارد که شرکت را ترک می‌کند، و من همیشه وقتی این اتفاق می‌افتد، از نظر عاطفی واقعاً غمگین می‌شوم، حتی اگر شرکت خوب باشد و بخواهند کار دیگری انجام دهند یا می دانید، در برخی موارد فقط یک جور وقت گذرانی. در سطح شخصی، این همیشه برای من بسیار سخت است.

شما به تازگی 123000 فوت مربع را در سانفرانسیسکو برای کارمندان محلی اجاره کرده اید که اکنون سه روز در هفته بازمی گردند. چگونه به این سیاست رضایت دادید و آیا نگران حفظ یا استخدام هستید؟

ما فقط فکر می کنیم ارزش زیادی برای حضور افراد در دفتر وجود دارد. ما هرگز شرکتی نبودیم که از راه دور می رفتیم. وقتی در طول همه گیری به طور موقت از راه دور رفتیم، گفتیم، این برای سه هفته است، و سپس به دفتر برمی گردیم. البته متأسفانه خیلی طولانی تر از این بود، اما به محض اینکه می توانستیم به دفتر برگشتیم. فکر می‌کنم این امکان برای برخی شرکت‌ها وجود دارد که کاملاً از راه دور باشند، اما به نوعی مانند بازی در حالت سخت است. من فکر می کنم اگر افراد بتوانند شخصاً دور هم جمع شوند، بسیار آسان تر است. شما کارهای زیادی انجام می دهید

در این بین نرم افزار مدیریت نیروی کار بسیار شلوغ است. شما در مقابل شرکتی قرار می گیرید که به طور مشهوری در بنیانگذار و مدیریت آن شرکت کرده اید، Zenefits. Paycor، Workday، Gusto، به نام چند مورد وجود دارد. . .

نکته عجیب این است که Rippling در واقع یک شرکت HCM [مدیریت سرمایه انسانی] نیست. همه کسانی که نرم‌افزار تجاری می‌سازند، معتقدند که راه ساختن بهترین نرم‌افزار تجاری، ساختن این محصولات بسیار باریک و عمیق است. و به نظر من کاملا اشتباه است. من فکر می‌کنم راهی که شما بهترین نرم‌افزار تجاری را می‌سازید، ساختن مجموعه‌ای از محصولات واقعاً گسترده از محصولات عمیقاً یکپارچه و یکپارچه است. بله، ما یک مجموعه منابع انسانی و حقوق و دستمزد بسیار قوی داریم، اما یک مجموعه فناوری اطلاعات و امنیت نیز داریم. ما یک مجموعه مدیریت هزینه داریم که در آن کارهایی مانند کارت های شرکتی و پرداخت قبض و بازپرداخت هزینه ها را انجام می دهیم. در واقع، ما از سرمایه اولیه‌ای که در این دور جمع‌آوری کردیم برای تأمین بودجه تلاش‌های تحقیق و توسعه برای ابر جدید و چهارمی که قصد راه‌اندازی آن را در منطقه‌ای کاملاً متفاوت داریم، استفاده می‌کنیم.

نمونه کلاسیک شرکتی که به این روش نرم افزار می سازد مایکروسافت است. مایکروسافت مانند OG کسب و کارهای نرم افزاری مرکب است.

وقتی صحبت از مایکروسافت شد، "استراتژی هوش مصنوعی" شما چیست؟

ما شرکتی هستیم که در حال حاضر نسبتاً عاری از هرگونه محصول هوش مصنوعی هستیم. چیزهایی هست که داریم روی آنها کار می کنیم. اما من همیشه نسبت به چیزهایی که در سیلیکون ولی بسیار مد روز هستند بسیار شک دارم. پس می توانم به شما بگویم [استراتژی هوش مصنوعی ما] چه چیزی نیست. من به این چت ربات ها بسیار بدبین هستم. فکر نمی کنم کسی بخواهد با نرم افزار منابع انسانی خود چت کند.

من باید در مورد یک توییت مربوط به داستان ما در مورد دور جدید شما بپرسم. من دیدم که [شریک بنچمارک] بیل گورلی در این جمله گفت: «ضد فوکوس ارزان نیست». مطمئن نبودم که ستایش آمیز بود یا حکایت. میدونی؟

از آنجایی که از بیل آمده است، فرض می‌کنم که حفاری است. و او اشتباه نمی کند که اتخاذ این رویکرد متضاد گران است، به ویژه در بخش تحقیق و توسعه. اگر از نظر مالی به Rippling نگاه کنید، چیزی که واقعاً برجسته است این است که چگونه ما برای تحقیق و توسعه هزینه می کنیم. اگر ما را با سایر رقبای HCM مقایسه کنید - چون در مورد فضای شلوغ HCM صحبت کردید - آنها به طور متوسط ​​10٪ از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند. سال آینده، Rippling قرار است به اندازه مجموع [سه شرکت رقیب] برای تحقیق و توسعه هزینه کند، و ما ردپای درآمدی بسیار کمتری نسبت به سه شرکت داریم. قطعاً درست است که در ساختن چیزی که می‌سازیم، مرحله سرمایه‌گذاری اولیه عظیمی وجود دارد که بدیهی است با گذشت زمان، به عنوان درصدی از درآمد، باید کاهش یابد. پس او اشتباه نمی کند، اما این بخش بسیار واضحی از استراتژی ما است. چیزی که بیل ممکن است کاملاً درک نکند، مزیتی است که از ساختن نرم افزار به این روش به دست می آورید. هزینه های اولیه تحقیق و توسعه بسیار بالاتر [بعدها منجر به] فروش و کارایی بازاریابی بسیار بالاتر می شود.

آیا بیل تا به حال با شما معامله کرده است؟

نه، من هرگز بیل را ندیده ام. او به نوعی یک آنتاگونیست ثابت و درجه پایین است، اما من در واقع هرگز او را ندیده ام.

می دانم که او با مارک آندرسن خیلی خوب کنار نمی آید.

سپس من و بیل این وجه مشترک داریم. شاید باید با هم ملاقات کنیم و برای آن چیز خاص آبجو بخوریم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است