متن خبر

Seraphim Space دومین صندوق VC را با 9 سرمایه گذاری در حال حاضر راه اندازی می کند

Seraphim Space دومین صندوق VC را با 9 سرمایه گذاری در حال حاضر راه اندازی می کند

شناسهٔ خبر: 466040 -




TechCrunch به طور انحصاری آموخته است که Seraphim Space، گروه سرمایه گذاری فناوری فضایی مستقر در بریتانیا، دومین صندوق VC خود را پس از اولین بسته شدن خود با شرکای محدود از جمله ایرباس، به طور انحصاری راه اندازی می کند. صندوق مرحله اولیه یک سبد جهانی متشکل از 30 استارتاپ ایجاد خواهد کرد که در مراحل اولیه و سری A پشتیبانی خواهند شد.

مدیرعامل و مدیر مارک بوگت از افشای درصد و اندازه مورد نظر صندوق خودداری کرد، اما بيان کرد که باید از صندوق سرمایه گذاری VC 70 میلیون پوندی 2017 سرافیم اسپیس (حدود 90 میلیون دلار در آن زمان) بزرگتر باشد.

مانند سلف خود، دومین صندوق VC سرافیم، SSV II، توسط بازیگران اصلی بخش هوافضا حمایت می شود که به دنبال نوآوری هستند.

این بار، Seraphim همچنین در یک بازار شلوغ تر و رقابتی تر فعالیت خواهد کرد.

بر اساس گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد و مک کینزی، سرمایه گذاران به طور فزاینده ای از استارت آپ های فضایی و بازار گسترده تر آگاه شده اند که تا سال 2035 می تواند به 1.8 تریلیون دلار برسد، در حالی که در سال 2023 630 میلیارد دلار بود. تعداد صندوق‌هایی که مایل به سرمایه‌گذاری در فناوری فضایی هستند نسبت به سال 2017 افزایش یافته است، از جمله متخصصان عمومی و متخصصان مانند Space Capital، SpaceFund، Starbridge Venture Capital و Starburst Aerospace.

سرافیم اسپیس امیدوار است با سوابق خود متمایز شود. بوگت بيان کرد که اولین صندوق آن سه برابر سرمایه اولیه را بازگرداند، که به از بین بردن این کلیشه کمک کرد که سرمایه گذاری فضایی "فوق العاده پرخطر و فوق العاده بلندمدت" است.

بازده از آخرین صندوق آن تا حدی توسط پنج خروج تامین شد - فروش تجاری شرکت تراشه UltraSoC به زیمنس و چهار IPO: Arqit، AST SpaceMobile، Nightingale و Spire Global.

با این حال، بازار عمومی امروز در مقایسه با سال 2021 دنیای متفاوتی است، به خصوص برای فهرست های فناوری. این هم بر شرکت‌های سبد سهام سرافیم اسپیس که سهامی عام شدند و هم بر خود گروه سرمایه‌گذاری تأثیر می‌گذارد.

صندوق رشد این شرکت Seraphim Space Investment Trust (SSIT) در جولای 2021 در بورس اوراق بهادار لندن با 250 میلیون پوند درآمد ناخالص (حدود 300 میلیون دلار در آن زمان) فهرست شده است. در حال حاضر 130 میلیون پوند، یا 162 میلیون دلار، علیرغم این واقعیت که بزرگترین هلدینگ SSTI، ICEYE، سال گذشته سودآوری EBITDA داشت.

این شرایط بازار، SSTI را مجبور به تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های بعدی کرد تا معاملات جدید، و پیشنهاد کرد که دریافت بودجه از طریق LSE برای شرط‌بندی‌های اولیه و غیرسودآور حتی سخت‌تر خواهد بود.

بوگت به TechCrunch گفت: «با وجوه VC، ما می‌توانیم اشتباه کنیم و در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به بازار عمومی، اشتباه کنیم و ریسک بالایی داشته باشیم. و با وجود اینکه SSIT با کاهش قیمت معامله می‌کرد کمکی نکرد، وجود آن از راه‌های دیگر مفید بوده است.

از طریق رویکردی که به عنوان ترتیب انبار شناخته می شود، SSIT 9 سرمایه گذاری را که SSV II قبل از بسته شدن اول انجام داده بود، تامین کرد. این به شرکای محدود بالقوه نشان داد که تز سرمایه‌گذاری آن فراتر از فضایی است که معمولاً با آن ترکیب می‌شود. پرتاب موشک و ماهواره

فضای وسیع

رشد بازار پیش بینی شده توسط مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که فناوری فضایی در سایر صنایع نیز کاربرد دارد.

بوگت گفت: "همه روندهای بزرگی که در حال انجام هستند واقعاً توسط فضا تقویت می شوند."

استفاده از هوش مصنوعی در داده‌های فضایی یکی از موضوعات اصلی است که SSV II روی آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در واقع، قبلاً با حمایت از استارت‌آپ بیمه Delos و پلتفرم تأیید اعتبار کربن Renoster این کار را انجام داده است. هر دو شرکت از حجم زیادی از داده ها و مدل سازی برای رسیدگی به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا استفاده می کنند.

اشتیاق سرافیم اسپیس برای شرکت هایی مانند Delos دوگانه است: این فناوری می تواند تأثیر واقعی فراتر از نظارت داشته باشد و آنها پتانسیل ارزش گذاری (و بازده) بالا را دارند.

"آنها در حال رسیدگی به برخی از بزرگترین مشکلاتی هستند که ما با آن روبرو هستیم."

سومین حوزه تمرکز این صندوق، محاسبات در مدار خواهد بود. کمی انتزاعی تر به نظر می رسد، اما این پتانسیل را نیز دارد که بر بخش هایی مانند کشاورزی و زیرساخت ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، این دسته شامل Aethero است، شرکتی که رایانه‌های لبه‌ای را توسعه می‌دهد که در نهایت از تصمیم‌گیری مستقل در مدار پشتیبانی می‌کنند.

SSV II همچنین ارتباطات فضایی را هدف قرار داده است، با یک شرکت نمونه کار تا کنون: شبکه هابل، که می خواهد یک میلیارد دستگاه را از طریق یک شبکه بلوتوث مبتنی بر فضا به هم متصل کند. مدیر عامل آن، الکس هارو، یک یا دو چیز در مورد مکان یاب ها می داند: او قبلا Life360 را تاسیس کرد، که Tile را در سال 2021 خریداری کرد.

موضوع چهارم SSV II، ریزگرانش برای علم، ما را به یاد شرکتی خارج از مجموعه خود می‌اندازد: صنایع فضایی واردا، که تولید داروی مداری را به واقعیت تبدیل می‌کند و چند هفته پس از بازگشت اولین کپسول خود از مدار، یک دور سری B 90 میلیون دلاری را جمع‌آوری کرد. . بوگت گفت، جدای از Biopharma، کاربردهای دیگر شامل تحقیق در مورد مواد جدید است.

دفاع به عنوان یک موضوع سرمایه‌گذاری برجسته نمی‌شود، علی‌رغم اینکه اخیراً در میان صندوق‌ها جریان دارد، اما بوگت به فراگیر بودن آن در فناوری فضایی اذعان داشت.

او گفت: «اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های فضایی شرکت‌های دو منظوره هستند. اما، او به سرعت اضافه کرد، "فرصت بازار بزرگتر در بازار تجاری است، زیرا آنها به بخش های زیربنایی گسترده تر حرکت می کنند."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است