متن خبر

Bellwether Alphabet X از هوش مصنوعی برای کمک به پیش بینی بلایای طبیعی استفاده می کند

Bellwether Alphabet X از هوش مصنوعی برای کمک به پیش بینی بلایای طبیعی استفاده می کند

شناسهٔ خبر: 465094 -




جهان در آتش است. به معنای واقعی کلمه، بیشتر اوقات به معنای واقعی کلمه. پیش‌بینی چنین بلایایی قبل از اینکه از کنترل خارج شوند – یا بهتر است، قبل از وقوع – کلید حفظ کیفیت معقول زندگی در قرن آینده خواهد بود. این یک مسئله بزرگ و جهانی است. همچنین یکی از Alphabet است که معتقد است می تواند به مقابله کمک کند.

کارخانه X مهتابی مادر گوگل، این هفته رسماً از پروژه Bellwether، آخرین پیشنهاد خود برای به کارگیری فناوری برای برخی از بزرگترین مشکلات ما، رونمایی کرد. در اینجا به معنای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی بلایای طبیعی مانند آتش سوزی و سیل در سریع ترین زمان ممکن است. اگر به درستی اجرا شود، می تواند یک تغییر دهنده بازی برای اولین پاسخ دهندگان باشد.

سارا راسل، سرپرست پروژه در یک پست رسانه اجتماعی او میگوید : «Bellwether تصویر ماه X برای درک و پیش‌بینی تغییرات در سراسر سیاره است، به طوری که هر سازمان، جامعه یا کسب‌وکاری می‌تواند سؤالات هوشمندانه‌تر و به موقع‌تری درباره محیط طبیعی و ساخته شده بپرسد». تا به حال، به‌کارگیری هوش مصنوعی در پرسش‌های فضایی بسیار سخت و پرهزینه بوده است، اما تیم ما از برخی از جدیدترین پیشرفت‌ها در یادگیری ماشین (به‌علاوه برخی مهندسی مستقیم) برای بازنگری در کل تلاش استفاده کرده است. »

جشن بیرون آمدن پروژه Bellwether با اخباری مبنی بر اینکه واحد نوآوری دفاعی گارد ملی ایالات متحده (DIU) از "موتور پیش بینی" این سازمان استفاده خواهد کرد، همزمان شد. به گفته تیم‌ها، فناوری کنونی این پتانسیل را دارد که زمان پاسخ‌دهی را ساعت‌ها یا روزها به تاخیر بیندازد و به جان و دارایی انسان آسیب‌های بی‌شمار وارد کند.

سرهنگ برایان مک گری، سرهنگ گارد، خاطرنشان می کند: «در حال حاضر، تحلیلگران ما باید زمانی را صرف مرتب سازی تصاویر کنند تا تصاویری را پیدا کنند که مناطقی را که بیشتر تحت تأثیر بلایای طبیعی قرار دارند، پوشش دهند. سپس آنها باید آن تصاویر را با زیرساخت های اطراف مرتبط کنند، تمام ویژگی های مربوطه را برچسب گذاری کنند، و تنها پس از آن می توانند آسیب قابل توجه را برجسته کرده و آن را به تیم های پاسخ دهنده ارسال کنند.

تیم Bellwether تاکنون دو ابزار تولید کرده است. اولین مورد برای پیش‌بینی خطر آتش‌سوزی جنگلی تا پنج سال آینده طراحی شده است. دومی یک ابزار پاسخگویی است که به اولین پاسخ‌دهندگان کمک می‌کند تا زیرساخت‌های حیاتی را در پی بلایای طبیعی یا آب و هوای شدید شناسایی کنند.

گوگل مدتی است که در حال تحلیل استفاده از مدل های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای پیش بینی بلایای طبیعی است. مشارکت پروژه بل وتر با گارد ملی به خوبی می تواند اعتبار مهم آن کار را ثابت کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است