متن خبر

Boston Dynamics حیرت‌انگیزترین ربات انسان‌نمای خود را تا کنون نشان می‌دهد – و من نمی‌توانم از تماشای آن دست بردارم.

Boston Dynamics حیرت‌انگیزترین ربات انسان‌نمای خود را تا کنون نشان می‌دهد – و من نمی‌توانم از تماشای آن دست بردارم.

شناسهٔ خبر: 465061 -




Boston Dynamics All New Atlas
(اعتبار تصویر: Boston Dynamics)

Boston Dynamics همه فیلم‌های ربات‌های فک‌افتاده با علامت تجاری با ویدیوهای رقص و پارکور ربات اطلس با قدرت هیدرولیک خود را دارند. اکنون این ربات کاملاً برقی و کاملاً بازطراحی شده اطلس آن بالا رفته است و من دوباره فکم را از روی زمین می تراشم.

All New Atlas اولین ربات انسان نما تمام الکتریکی Boston Dynamic است و این شرکت رباتیک ادعا می کند که قوی تر و چابک تر از همه تکرارهای قبلی است. با این حال، چیزی که در این ویدیو به من می پردازد، بدن بسیار شبیه انسان ربات است.

جایی که اطلس مبتنی بر هیدرولیک همیشه به طرز جذابی مانند ترکیبی بین یک پشتیبان خط و چند داربست به نظر می رسید، اطلس جدید بسیار بیشتر در رگه Optimus تسلا و Figure AI Figure 01 است که به سرعت شرکت افسانه ای رباتیک را به سمت خود باز می گرداند. موقعیت قطبی در مسابقه رو به رشد رباتیک انسان نما . با این حال، آنچه در اینجا خیره کننده است، فقط ظاهر ربات نیست، بلکه نحوه حرکت اطلس جدید است.

این کلیپ با اطلس جدید بدون حرکت و پخش روی زمین شروع می شود. دو پای خود را بالا می‌برد و به عقب می‌چرخاند تا جایی که در موقعیتی قرار می‌گیرند که هیچ انسانی که اهل انقباض نباشد به راحتی نمی‌تواند با آن برابری کند. اطلس جدید با هر دو پا روی زمین، از روی زمین بلند می شود اما سینه، سر و پاهایش رو به دوربین است. ابتدا سر که دارای یک صفحه شیشه ای دایره ای برای صورت است، به اطراف می چرخد، و سپس هر پا در لگن می چرخد ​​تا در حالی که اطلس بدون زحمت به جلو راه می رود، رو به دوربین باشد. در نهایت، نیم تنه در زیر سر می چرخد ​​تا زمانی که کل نیو اطلس رو به دوربین باشد.

همانطور که Boston Dynamics در این نسخه اشاره می کند، "اطلس ممکن است شبیه یک عامل شکل انسانی باشد، اما ما به ربات مجهز می شویم تا به کارآمدترین شکل ممکن برای انجام یک کار حرکت کند، نه اینکه توسط دامنه حرکت انسان محدود شود. اطلس حرکت می کند. به روش هایی که فراتر از توانایی های انسانی است. "

دادن قابلیت‌های فوق‌انسانی اطلس که شامل قدرت بیشتر و توانایی حرکت به روش‌هایی است که نمی‌توانیم انجام دهیم، همه چیز به کارآیی مربوط می‌شود. انسان ها توسط فیزیولوژی خود به گونه ای محدود شده اند که روبات ها مجبور نیستند. ما در مورد افرادی که "سر خود را روی چرخان نگه می دارند" شوخی می کنیم تا از محیط خود آگاه باشند، اما ربات ها به معنای واقعی کلمه می توانند این کار را انجام دهند.

Boston Dynamics همچنان بر روی ربات‌های دو پدال تمرکز می‌کند، زیرا معتقد است که این یک فاکتور شکل مفید در ساخت ربات‌ها برای کار در دنیایی است که برای مردم طراحی شده است. مشخص نیست که آیا تغییر به سمت تمام الکتریکی تغییر مشابهی را برای ربات محبوب SPOT آن (روباتی که کمی شبیه سگ به نظر می‌رسد) که در حال حاضر از انرژی باتری و محرک‌های هیدرولیک استفاده می‌کند، بیان می‌کند یا خیر.

فقط شروع

اگرچه اطلس اکنون بیشتر انسانی به نظر می رسد، اما هنوز تا دسترسی تجاری یا مصرف کننده فاصله زیادی دارد. طبق گفته Boston Dynamics، بستر آزمایش اولیه آن با سرمایه گذار شرکت هیوندای خواهد بود. این شرکت در این انتشار خاطرنشان می‌کند: «در ماه‌ها و سال‌های آینده، ما هیجان‌زده هستیم که نشان دهیم پویاترین ربات انسان‌نمای جهان واقعاً چه کاری می‌تواند انجام دهد - در آزمایشگاه، در کارخانه و در زندگی ما.»

در قسمت پشتی، New Atlas از جمله جدیدترین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این شرکت بهره می‌برد. وقتی روبات‌ها را در کارخانه‌ها قرار می‌دهد، Boston Dynamics تضمین می‌کند که برنامه‌نویسی تا حد امکان درباره کارخانه اطلاعات دارد تا ربات‌ها بتوانند مستقل و ایمن کار کنند.

طلوع یک اطلس جدید به معنای غروب خورشید ربات محبوب مبتنی بر هیدرولیک است. Boston Dynamics با ویدیویی که موفقیت‌ها و گاف‌های متعدد آن را بازگو می‌کند، به اطلس اصلی ارسال شیرینی بخشید. برای هر باری که اطلس با موفقیت یک روال پارکور را انجام می‌داد، یک خط هیدرولیک را نیز واژگون می‌کرد، روی صورت می‌گذاشت و به‌طور چشمگیری می‌شکست. این ویدیو یک ادای احترام خنده دار و دوست داشتنی به رباتی است که تصورات میلیون ها بیننده را به خود جلب کرده است.

این یک راه مناسب برای پایان دادن به یک فصل و راه اندازی این فصل جدید با اطلس تمام الکتریکی است. مطمئناً، ما فقط 30 ثانیه حرکت دیده‌ایم، اما مطمئن هستم که به زودی شاهد رقصیدن این ربات با شخصیت‌تر با SPOT خواهیم بود، تاقچه‌ها را به عقب برمی‌گردانیم و راه خود را به قلب ما پارک می‌کنیم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است