متن خبر

مایکروسافت یکی از بهترین ویژگی‌های macOS را برای ویندوز 11 نشان می‌دهد – در اینجا سه ​​ایده دیگر وجود دارد که باید از اپل بدزدد.

مایکروسافت یکی از بهترین ویژگی‌های macOS را برای ویندوز 11 نشان می‌دهد – در اینجا سه ​​ایده دیگر وجود دارد که باید از اپل بدزدد.

شناسهٔ خبر: 464541 -




Apple M1 Max Macbook Pro و Microsoft Surface Laptop در کنار هم
(اعتبار تصویر: WML Image / Shutterstock)

به نظر می رسد که ویندوز 11 می تواند یک ویژگی مدیریت دستگاه جدید دریافت کند که برای هر کسی که تا به حال از سیستم عامل رقیب macOS Sonoma اپل برای مک و مک بوک استفاده کرده باشد، کمی آشنا به نظر می رسد.

همانطور که MSPoweruser گزارش می‌دهد ، ساخت اولیه یک به‌روزرسانی آینده ویندوز 11، یک پنجره جدید «دستگاه‌های مرتبط» را در برنامه تنظیمات اضافه می‌کند و به کاربران یک نمای کلی از همه دستگاه‌ها، مانند لپ‌تاپ و کنسول ایکس‌باکس، که به حساب مایکروسافت خود وارد شده‌اند، می‌دهد.

از آن پنجره، به نظر می رسد که کاربران می توانند هر دستگاه را از یک صفحه مدیریت کنند.

راحتی اپل مانند

ممکن است تعجب کنید که چند دستگاه را به حساب مایکروسافت خود پیوند داده اید، به خصوص اگر چندین لپ تاپ داشته باشید. ورود به گوشی هوشمند خود و اتصال آن به دستگاه ویندوز 11 خود از طریق برنامه کاربردی Phone Link و استفاده از حساب مایکروسافت برای ثبت نام در سرویس‌های دیگر نیز می‌تواند به این معنی باشد که فهرست «دستگاه‌های مرتبط» شما در واقع طولانی‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتید.

همیشه مهم است که دستگاه‌هایی را که وارد آن می‌شوید پیگیری کنید - به‌خصوص اگر قصد دارید دستگاهی را بفروشید یا هدیه دهید. در حال حاضر، هیچ راه آسانی برای دیدن همه دستگاه‌هایی که به حساب مایکروسافت شما در ویندوز 11 وارد شده‌اند وجود ندارد – در عوض باید به وب‌سایت حساب مایکروسافت بروید. این شهودی‌ترین وب‌سایت نیست، و نمایش این اطلاعات به روشی بسیار واضح‌تر در ویندوز 11 از نظر من حرکت خوبی است. با این حال، همانطور که MSPoweruser اشاره می کند، در حال حاضر برخی از کارهایی که می خواهید با دستگاه ها انجام دهید همچنان باید از طریق وب سایت انجام شوند.

با این حال، روزهای اولیه استفاده از این ویژگی است، زیرا در حال حاضر تنها با بیلد بتا 22635.3495 در دسترس است، که فقط برای افرادی که در برنامه Windows 11 Insiders ثبت نام کرده اند در دسترس است. تا زمانی که این ویژگی برای همه کاربران ویندوز 11 عرضه شود، امیدواریم وظایف بیشتری به جای رفتن به وب سایت، مستقیماً در ویندوز ادغام شوند.

این گفت ه سطحی از راحتی اپل را به ویندوز 11 اضافه می کند – چیزی که سیستم عامل اغلب فاقد آن است. همانطور که قبلاً بارها گفته‌ام، ویندوز 11 گاهی اوقات می‌تواند شبیه به هم ریختگی سیستم‌عامل‌های جدید و قدیمی باشد – و این بدان معناست که تجربه‌ای منسجم را ارائه نمی‌دهد.

در همین حال، MacOS اپل مطمئناً کامل نیست، اما دستگاه‌های مختلف شما را بسیار بهتر از ویندوز 11 ادغام می‌کند. البته، اپل که اپل است، اگر همه دستگاه‌های دیگر شما نیز محصولات اپل باشند، بهترین کار را انجام می‌دهد، و به دلیل گستره وسیع آن. از تولیدکنندگانی که محصولات ویندوز 11 را تولید می کنند، مایکروسافت این تجمل را ندارد.

با این حال، این ویژگی جدید مطمئناً مورد استقبال قرار می‌گیرد و ویندوز 11 را یک قدم به مدیریت آسان دستگاهی که اپل به آن معروف است نزدیک‌تر می‌کند. اگر مایکروسافت واقعاً از داستان اصلی خود الهام گرفته است، پس مطمئناً شکایتی ندارم. در واقع، در اینجا برخی دیگر از ویژگی های اپل وجود دارد که مایکروسافت از کپی کردن آنها بدش نمی آید:

1. منوی Start را بیشتر شبیه Launchpad کنید

منوی استارت ویندوز 11

(اعتبار تصویر: TechRadar)

اکنون، چند سال پیش، این ایده که ممکن است روزی به مایکروسافت پیشنهاد کنم که منوی نمادین استارت ویندوز را به گونه‌ای که بیشتر شبیه به لانچ‌پد macOS تغییر دهد، خنده‌آور بود. از زمان معرفی آن در ویندوز 95، من همیشه منوی شروع را ترجیح می‌دهم – پیدا کردن برنامه‌ای که می‌خواهید راه‌اندازی کنید آسان بود، و محدود به گوشه سمت چپ پایین صفحه بود، احساس مزاحم نمی‌ کرد. برخلاف لانچ پد تمام صفحه.

در واقع، وقتی مایکروسافت منوی استارت را در ویندوز 8 برای یک صفحه شروع تمام صفحه بسیار شبیه به Launchpad رها کرد، من - مانند بسیاری از کاربران دیگر ویندوز - وحشت کردم.

با این حال، در حالی که منوی استارت در ویندوز 10 و ویندوز 11 بازگشته است، مایکروسافت به نظر می رسد سخت ترین تلاش خود را انجام داده است تا من را مجبور کند از بخش ضروری سیستم عامل اجتناب کنم.

پر کردن برنامه‌ها و ویجت‌هایی که نمی‌خواهم یا در منوی استارت استفاده می‌کنم، یافتن آنچه را که واقعاً می‌خواهم سخت‌تر می‌کند – و به نظر می‌رسد بدتر هم می‌شود زیرا مایکروسافت ظاهراً در نظر دارد آگهی‌هایی را برای برنامه‌های پیشنهادی فروشگاه مایکروسافت در فهرست قرار دهد. بخش توصیه شده از منوی استارت.

سکوی پرتاب macOS

(اعتبار تصویر: اپل)

نفخ غیرضروری بیشتر به این معنی است که پیدا کردن برنامه‌هایی که واقعاً می‌خواهم استفاده کنم سخت‌تر است، و از قضا این روزها کمتر و کمتر منوی استارت را باز می‌کنم. این واقعیت که در ویندوز 11 منوی استارت درست در وسط دسکتاپ من ظاهر می شود به این معنی است که می تواند به اندازه Launchpad احساس ناخوشایندی داشته باشد (مگر اینکه تنظیمات را تغییر دهم تا منوی استارت را دوباره در گوشه سمت چپ قرار دهم).

کار به جایی رسیده است که ترجیح می دهم از Launchpad استفاده کنم. مطمئناً، من هنوز دوست ندارم که کل صفحه نمایش من را اشغال کند، اما هیچ آگهی، اعلانی برای آزمایش خدمات بیشتر و تعداد کمی برنامه از پیش نصب شده در آن وجود ندارد. در عوض، فقط برنامه‌هایی را که نصب کرده‌ام به من نشان می‌دهد و به من اجازه می‌دهد آنها را به سرعت پیدا و باز کنم.

2. نوار وظیفه را بیشتر شبیه Dock کنید

نوار وظیفه <a href= به روز رسانی ویندوز 11 2022" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XFw6bqFSoVzD2PikKSAqKY.jpg">

(اعتبار تصویر: Sofia Wyciślik-Wilson)

این پیشنهاد دیگری است که به سختی می توانم باور کنم که در سال 2024 ارائه می کنم، اما واقعیت غم انگیز این است که علیرغم اینکه Dock macOS پس از تنظیم نوار وظیفه ویندوز… er... نوار… سرهم بندی شده توسط مایکروسافت به تبدیل نسخه Taskbar ویندوز 11 ختم شده است. بسیار کمتر مفید است

در نگاه اول، مرکز نمادهای برنامه نشان می دهد که مایکروسافت قبلاً از macOS Dock الهام گرفته است - اما اگر اینطور باشد، درس اشتباهی را آموخته است.

Dock macOS راه حلی زیباتر برای باز کردن سریع برنامه‌های مورد علاقه‌تان است و در عین حال بین پنجره‌های باز جابه‌جا می‌شود – اما نه به این دلیل که در مرکز صفحه شما قرار دارد. همانند لانچ‌پد، داک نیز به‌رحمت‌آمیز از درهم‌ریختگی عاری است، در حالی که نوار وظیفه در مقایسه می‌تواند به هم ریخته به نظر برسد.

به‌طور پیش‌فرض، و همچنین آیکون‌هایی برای برنامه‌های شما، نوار وظیفه ویندوز 11 همچنین نوار جستجو (که اغلب دارای گرافیک است)، هشدار آب و هوا، اعلان‌ها و نماد جدید Copilot را نشان می‌دهد که من هرگز از بسیاری از آنها استفاده نمی‌کنم.

macOS sonoma

(اعتبار تصویر: آینده)

همچنین، در حالی که Dock در مرکز صفحه قرار دارد، نوار وظیفه در سراسر صفحه کشیده می شود، و در حالی که نمادهای برنامه و منوی Start در مرکز ظاهر می شوند، نمادهای آب و هوا در سمت چپ ظاهر می شوند، در حالی که اعلان ها، زمان و تاریخ، کنترل‌های کوپایلوت و ولوم صدا به طرف مقابل منتقل می‌شوند. این به این معنی است که نوار وظیفه در ویندوز 11 به هم ریخته است، در حالی که فضای زیادی هدر داده است.

بدتر از همه، مایکروسافت عملکردهای زیادی را از نوار وظیفه ویندوز 11 نسبت به نسخه‌های قبلی ویندوز حذف کرده است - از جمله قابلیت کشیدن و رها کردن برنامه‌ها به نوار وظیفه برای پین کردن آنها به طوری که همیشه در آنجا ظاهر شوند، یا کشیدن و رها کردن فایل‌ها روی آن. نماد نوار وظیفه برنامه برای باز کردن فایل در برنامه.

این یک حرکت کنجکاو است که بسیاری از کاربران ویندوز 11 را گیج کرده است، و من می‌خواهم مایکروسافت از هر دو نسخه macOS و نسخه‌های قبلی ویندوز الهام بگیرد تا یک نوار وظیفه مدرن ایجاد کند که زیبا، قدرتمند و ساده برای استفاده باشد.

3. مایکروسافت استور را بیشتر شبیه اپ استور کنید (یعنی مفیدتر کنید)

فروشگاه مایکروسافت

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

این آخرین نکته احتمالاً موردی است که مایکروسافت دوست دارد، اما از زمان معرفی فروشگاه ویندوز با ویندوز 8 ، این شرکت تلاش کرده است تا چیزی را برای چیزی که اکنون مایکروسافت استور نامیده می شود، ایجاد کند.

مانند اپ استور در macOS، فروشگاه مایکروسافت راهی برای یافتن و نصب برنامه ها ارائه می دهد. باید آسان و ایمن باشد (زیرا همه برنامه‌های موجود در فروشگاه برای اطمینان از نداشتن بدافزار آزمایش می‌شوند) – اما در حالی که اپ استور در macOS بخشی مفید و شاید حتی ضروری از سیستم عامل به نظر می‌رسد، مایکروسافت استور به راحتی نادیده گرفته می شود.

مایکروسافت باید با حسادت به پولی که اپل از طریق اپ استور به دست می آورد نگاه کند. پس مایکروسافت چه چیزی می تواند از پیاده سازی اپل بیاموزد؟

برای شروع، اپ استور تمیزتر به نظر می رسد و احساس مسئولیت بیشتری می کند. فروشگاه مایکروسافت مطمئناً بهتر از گذشته به نظر می رسد، اما هنوز هم برای یافتن چیزهایی که می خواهید ساده ترین کار نیست (در اینجا کمی تم در حال توسعه است). همچنین نسبت به اپ استور کند و کند به نظر می رسد.

جمع آوری داده های اپ استور

(اعتبار تصویر: اپل)

مایکروسافت همچنین تلاش کرده است تا توسعه دهندگان را وادار کند تا نسخه های سفارشی برنامه های خود را برای فروشگاه مایکروسافت بسازند، که به این معنی است که نسبت به اپ استور کمی پراکنده تر به نظر می رسد. همچنین به این معنی است که برخی از نسخه های برنامه های دانلود شده از فروشگاه مایکروسافت فاقد ویژگی های همان برنامه دانلود شده از یک وب سایت هستند. همچنین منجر به تناقضات عجیبی می شود، مانند برنامه Paint.net که یک برنامه پولی در فروشگاه مایکروسافت است – اما دانلود آن از وب سایت رسمی رایگان است.

احتمالاً بزرگترین مشکل مایکروسافت در این مورد این است که اپ استور آنقدر بخش جدایی ناپذیر macOS بوده است که کاربران فکر نمی کنند از آن برای نصب برنامه های جدید استفاده کنند. آنها همچنین به توصیه های اپل برای برنامه های جدید اعتماد خواهند کرد.

مایکروسافت چنین احترامی را از جانب کاربران خود ندارد و کاربران ویندوز عمدتاً با استفاده از اینترنت برای یافتن و دانلود برنامه‌ها بزرگ شده‌اند و ترجیح می‌دهند که آزادانه انتخاب کنند برنامه را از کجا دانلود کنند و کجا نصب کنند - حتی اگر خطرات خاصی را به همراه دارد.

به سختی می توان دید که مایکروسافت چگونه می تواند بسیاری از این موارد را تغییر دهد، اما با مفیدتر کردن فروشگاه مایکروسافت، ناوبری آسان تر و انتخاب برنامه های بسیار گسترده تر، می تواند به محبوبیت بیشتر آن در بین مشتریان کمک کند.

اپل – و macOS – از کامل بودن فاصله زیادی دارد، و چیزهای زیادی وجود دارد که ویندوز 11 بهتر از macOS انجام می دهد، اما اگر مایکروسافت تمایل دارد نکاتی را از رقیب خود با مضمون میوه دریافت کند، پیشنهادات بالا واقعاً بسیار خوشایند خواهد بود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر مدیریت، Core Tech

Matt ویرایشگر مدیریت TechRadar برای Core Tech است که از محاسبات و فناوری تلفن همراه مراقبت می کند. مت که برای تعدادی از نشریات مانند PC Plus، PC Format، T3 و Linux Format نوشته است، هیچ جنبه ای از فناوری وجود ندارد که مت به آن علاقه نداشته باشد، به خصوص محاسبات و بازی های رایانه شخصی. از زمانی که او یک Amiga A500+ را برای کریسمس در سال 1991 دریافت کرد، او عاشق استفاده از رایانه (و بازی کردن) بود و بی‌پایان درباره اینکه چگونه The Secret of Monkey Island بهترین بازی ساخته شده است صحبت خواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است