متن خبر

چگونه تولیدکنندگان می توانند یک مدل کسب و کار پایدار ایجاد کنند

چگونه تولیدکنندگان می توانند یک مدل کسب و کار پایدار ایجاد کنند

شناسهٔ خبر: 464456 -




درختی تنها در میان مزارع سبز.
(اعتبار تصویر: Pixabay)

در پی توافق پایداری که کشورها در COP28 امضا کردند، حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی (ESG) هرگز به اندازه اکنون برای سازمان ها مهم نبوده است. با این حال، برای بسیاری از شرکت ها، پیروی از مقررات ESG به جای ابتکاری که برای ارائه ارزش تجاری طراحی شده است، مانند یک بار اداری احساس می شود.

با این وجود، آگاهی مشتری از پایداری شرکت و کسب‌وکارهای مرتبط با آب و هوا در حال افزایش است، و به همین ترتیب، تعداد کسب‌وکارهایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب و انتخاب کنند، افزایش می‌یابد، و باعث می‌شود شرکت‌های تولیدی در تلاش برای متمایز کردن خود باشند. اگر آنها می خواهند مشتریان و سرمایه گذاران را جذب کنند و به نوبه خود از رقابت فزاینده جلوتر بمانند، تولیدکنندگان باید فراتر از رعایت مقررات پایداری صرف نگاه کنند و رسیدگی به مسائل پایداری را بخشی ضروری از مدل کسب و کار خود قرار دهند.

علاوه بر این، اهداف پایداری نقاط تجمعی هستند که سازمان‌های تولیدی می‌توانند از آن برای تسریع پروژه‌هایی استفاده کنند که فرآیندها و زنجیره‌های تامین را مدرن می‌کنند - در نتیجه هزینه، کیفیت، انعطاف‌پذیری و درآمد را در مسیر دستیابی به آنها بهبود می‌بخشند.

مانوج متیو

معاون و رئیس خدمات و مهندسی پایداری، Cognizant.

دستور العمل موفقیت پایداری

برای بسیاری از سازمان ها، طراحی و ارائه یک تحول پایدار پایدار دشوار است، زیرا حوزه های مختلف کسب و کار با توجه و توانایی تصمیم گیری دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال، بخش فروش یک شرکت ممکن است تعجب کند که چه ادعاهای زیست محیطی را می توان در مورد محصولات مختلف مطرح کرد، مهندسان ممکن است تعجب کنند که از چه موادی باید برای کاهش ردپای کربن در مورد محصولات مذکور استفاده کنند، و تیم های تدارکات ممکن است با این مشکل مواجه شوند. چالش همکاری تامین کنندگان

بسیاری از تولیدکنندگان در مواجهه با اطلاعات مخفی، سیستم‌های قطع شده و داده‌های بی‌ساختار و با کیفیت پایین، پاسخ دادن به سؤالات عملی در مورد محصول یا فرآیندهای تولید را دشوار می‌دانند - چه رسد به بهینه‌سازی آنها برای نتایج پایداری. اکثر شرکت‌ها به داده‌های لازم (اگرچه ممکن است وجود داشته باشد)، نقاط تصمیم‌گیری یا توانایی‌های افراد در دسترس برای ایجاد تحول پایدار دسترسی ندارند. محرک های مختلفی مانند انعطاف پذیری، انعطاف پذیری و کیفیت بر تغییرات در استراتژی محصول تأثیر می گذارند، اما اغلب آنها هزینه محور هستند و معمولاً با فشار اضافی بر زنجیره تدارکات و تأمین همراه هستند که مانع از توانایی تولیدکنندگان می شود. تا بلندپروازی های پایداری خود را با اهداف درآمد و سود متعادل کنند.

رقابت پایداری مستلزم قابلیت‌های خاصی است که شرکت‌ها باید آنها را در اولویت قرار دهند، از جمله کارایی عملیاتی، مدیریت مواد و زنجیره تامین مسئولانه و همچنین توسعه مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای. برای مثال، کارایی عملیاتی می‌تواند شامل حصول اطمینان از حمل و نقل مواد خام در دمای مناسب، کاهش اتلاف انرژی در زنجیره تامین و اطمینان از اینکه هزینه‌های تولید از هزینه محصول نهایی تجاوز نمی‌کند، باشد. به همین ترتیب، مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای، تولیدکنندگان را ملزم می‌کنند که از قبل به این فکر کنند که پس از استفاده اولیه برای محصولات چه اتفاقی می‌افتد. به عنوان مثال، باتری‌های خودروهای الکتریکی اغلب هنوز می‌توانند 70 تا 80 درصد ظرفیت باقیمانده را در نقطه‌ای داشته باشند که دیگر استانداردهای خودروهای الکتریکی را رعایت نمی‌کنند. با این حال، گزینه‌هایی برای تولیدکنندگان وجود دارد که پس از تعویض در خودرو، مانند ذخیره‌سازی برق از شبکه‌های شبکه، از آنها در مناطق با شدت پایین‌تر استفاده مجدد کنند.

کلید برآورده کردن این الزامات استفاده از داده ها، نقاط تصمیم گیری و مجموعه مهارت ها در سازمان است. با این حال، اغلب داده‌ها در چند دست متمرکز می‌شوند، به این معنی که سایر تیم‌ها نمی‌توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند. برای غلبه بر این مشکل، سازندگان باید سیستم‌های ردیابی داده‌ها را در سراسر سازمان خود توسعه دهند و سپس از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی مولد استفاده کنند تا تیم‌ها بتوانند داده‌هایی را که برای انجام کارهایشان نیاز دارند پیدا کنند و درک کنند.

انتقال دوقلو

برای اینکه کسب‌وکارها به تعهدات ESG عمل کنند، در حالی که اطمینان حاصل می‌شود که نیازهای تجاری مانند بهینه‌سازی استفاده از منابع و حفظ یک مدل کسب‌وکار پایدار برآورده می‌شوند، نیاز به بازنگری اساسی در فرآیندها، سیستم‌ها و راه‌حل‌های فعلی وجود دارد.

وارد "Twin Transition" شوید - این ایده که برای اینکه یک سازمان بتواند پایداری را با موفقیت در اولویت قرار دهد، انتقال های مرتبط با Net-Zero و تحول دیجیتال باید دست به دست هم دهند. یکی بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد - چه تصمیمات تجاری بهتری را با استفاده از دارایی های داده هدایت کند، چه اولویت بندی قابلیت های فناوری برای فعال کردن مقیاس پذیری. برای کسب‌وکارها بسیار مهم است که بفهمند توانایی‌هایشان کجاست و مسیری برای ارتقای این حوزه‌ها ایجاد کنند.

برای شروع در این مسیر چالش برانگیز، تولیدکنندگان باید ابتدا اهداف خالص صفر خود را ترسیم کنند، که شامل برنامه ریزی منابع و جدول زمانی، و تعریف مسئولیت های مختلف ذینفعان در سفر است. چندین مرحله وجود دارد که کسب و کارها باید انجام دهند، به عنوان مثال اولویت بندی معیارهای ESG که شرکت می خواهد هدف قرار دهد. این می تواند شامل کاهش آلودگی یا افزایش فرصت های اجتماعی برای کارگران و جامعه محلی باشد.

از آنجا، آنها می توانند سفرهای متریک بهینه سازی شده ای را تعریف کنند که اطمینان حاصل کند که شرکت تمام داده هایی را که برای تصمیم گیری آگاهانه نیاز دارد جمع آوری می کند. این را می توان از طریق حسگرهای IoT و دستگاه های هوشمند و ادغام آنها با داده های اصلی مالی و تولیدی انجام داد و تصمیمات تجاری بهتری را از طریق دارایی های داده تحت کنترل امکان پذیر کرد. در نهایت، شرکت‌ها باید قابلیت‌های فناوری را در اولویت قرار دهند تا مقیاس‌پذیری را فعال کنند و یک مدل عملیاتی جدید برای ارائه مداوم ایجاد کنند.

برای مثال، تولیدکننده‌ای که به دنبال کاهش آلاینده‌های یک محصول است، باید مشخص کند که چه میزان آلودگی در حمل و نقل مواد به کارخانه، در حین بارگیری و تخلیه، فرآیند تولید و چه مقدار در یک مغازه تولید می‌شود. در گذشته، این معمولاً متکی به میانگین میزان CO2 آزاد شده توسط ون تحویل یا میانگین انرژی مورد نیاز برای توسعه یک محصول بود. در عوض، با پیاده‌سازی حسگرها در سراسر فرآیند، تیم‌ها می‌توانند داده‌های بسیار دقیق‌تری را ببینند. هنگامی که آنها این داده ها را بدست آوردند، مهندسان می توانند با دقت بیشتری نحوه تأثیر تغییرات در فرآیند بر انتشار را اندازه گیری کنند و به تکرار مدل تا رسیدن به اثر مطلوب ادامه دهند.

این امکان استفاده از داده ها و فناوری را برای تصمیم گیری قوی تر و متمرکز بر پایداری فراهم می کند.

شروع تحول سبز

در حالی که گام های مهمی در صنعت برداشته می شود، هنوز هم توسط اقلیت به جای اکثریت انجام می شود. تولیدکنندگان باید تصمیم بگیرند. با از بین بردن ابتکارات پایداری، آنها ممکن است ببینند که با پایدارتر شدن جهان عقب می مانند، در حالی که آنهایی که رابطه همزیستی بین طرح های پایداری، تحول دیجیتال و سود کسب و کار را درک می کنند، رشد خواهند کرد.

ما بهترین نرم افزار ERP را فهرست کرده ایم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

Manoj Mathew، معاون و رئیس خدمات پایداری و مهندسی، Cognizant.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است