متن خبر

TechCrunch Mobility: Robotaxis کروز بازگشت و BlueCruise فورد تحت بررسی قرار می گیرد

TechCrunch Mobility: Robotaxis کروز بازگشت و BlueCruise فورد تحت بررسی قرار می گیرد

شناسهٔ خبر: 464443 -




به بازگشت خوش آمدید t o TechCrunch Mobility - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

این یک هفته وحشی دیگر در دنیای حمل و نقل بود، به ویژه در صنعت راه اندازی خودروهای برقی و رانندگی خودکار. مطمئناً، کروز با اعلام یک نوع بازگشت توجه ما را به خود جلب کرد. اما چیزهای بیشتری برای خواندن وجود دارد، از جمله غول سواری هندی Ola که از بریتانیا، استرالیا و نیوزلند خارج می شود. یک ویژگی در یک استارت‌آپ مستقر در نیویورک که می‌خواهد شارژ خودروهای الکتریکی کناری را به چراغ‌ها بیاورد. Uber Eats یک ویژگی ویدیویی مشابه TikTok را راه اندازی کرد. و سازنده قرارداد Magna خلبان ربات های انسان نمای توسعه یافته توسط Sanctuary AI .

اوه، یک چیز دیگر - خبرنگار ربکا بلان بازگشته است! می دانم که خوانندگان دلتنگ او شده اند، پس با ارسال نکاتی به آدرس rebecca.bellan@techcrunch.com، کمی عشق به او نشان دهید.

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

بنیانگذاران، سرمایه گذاران، مهندسان، سیاست گذاران و دیگران چیزهایی را به ما می گویند. و ما اینجا هستیم تا اطلاعات قابل تاییدی را که آن پرنده های کوچک با ما به اشتراک گذاشته اند، منتقل کنیم.

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec در kirsten.korosec@techcrunch.com، Sean O'Kane در sean.okane@techcrunch.com یا Rebecca Bellan در rebecca.bellan@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

فقط یک سری معاملات این هفته!

Basemark ، یک شرکت فنلاندی که نرم‌افزار AR و بینایی کامپیوتری مورد استفاده خودروسازان را توسعه داد، در دور سری B به رهبری ETF Partners، 22 میلیون یورو (23.6 میلیون دلار) جمع‌آوری کرد. سایر حامیان عبارتند از سرمایه گذاری صنعت فنلاند، سرمایه سازنده، فنلاند تجاری، شورای نوآوری اروپا و سرمایه گذاران خصوصی.

Bumper ، یک بخش استارت‌آپ فین‌تک خودرو، 2 میلیون پوند در دور توسعه سری B که شامل حمایت Suzuki Global Ventures و Marubeni Ventures بود، جمع‌آوری کرد.

Carrar ، یک استارت‌آپ اسرائیلی که ماژول‌های باتری و سیستم‌های مدیریت حرارتی را برای خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند، در دور سری A که شامل سرمایه‌گذاران جدید Salida BV، OurCrowd، و NextGear و همچنین حامیان فعلی Gentherm، NextLeap Ventures، Dive Digital و دیگران می‌شد، 5.3 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. .

Exoes ، یک استارت‌آپ فرانسوی که فناوری خنک‌کننده باتری خودروهای الکتریکی را توسعه داده است، 35 میلیون یورو (37.5 میلیون دلار) از BpiFrance و Meridiam Green Impact Growth Fund جمع‌آوری کرد.

HysetCo SAS ، استارت‌آپی که خودروهای برقی هیدروژنی را به رانندگان تاکسی در پاریس اجاره می‌دهد، در دوری به رهبری Hy24 نزدیک به 200 میلیون یورو (218 میلیون دلار) جمع‌آوری کرد. Raise Impact و Eiffel Investment Group نیز شرکت کردند.

Yoshi Mobility ، یک استارت‌آپ مستقر در نشویل که اپلیکیشنی را برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، بازرسی مجازی خودرو و شارژ خودروی الکتریکی به رانندگان توسعه داده است، 26 میلیون دلار در دور سری C به رهبری جنرال موتورز ونچرز جمع‌آوری کرد. Bridgestone Americas، Universal Motors Agencies و Shikra Limited نیز شرکت کردند.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) اعلام کرد که راننده فورد موستانگ ماخ ای که در ماه فوریه با یک خودروی ثابت در تگزاس تصادف کرد، از سیستم کمک راننده هندزفری معروف به BlueCruise استفاده می کرد. این اولین مرگ و میر شناخته شده ناشی از تصادف با استفاده از BlueCruise است. اعلامیه NTSB یک روز پس از آن منتشر شد که هیئت ایمنی اعلام کرد که در حال تحلیل تصادف مرگبار دوم در نزدیکی فیلادلفیا است که احتمالاً سیستم کمک راننده فورد در آن فعال بوده است.

وسایل نقلیه خودران

شرکت تابعه خودروهای خودران جنرال موتورز ، کروز ، بازگشته است. به نوعی این شرکت در حال استقرار مجدد روباتاکسی است، اما نه در شهر اصلی خود، سانفرانسیسکو. در عوض، کروز در حال راه اندازی فروشگاهی در فینیکس است و تمام وسایل نقلیه خودران آن به صورت دستی توسط کارمندان هدایت خواهند شد. نکته عجیب اینجاست: کروز او میگوید نقشه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات جاده‌ها را در فینیکس، شهری که حداقل از سال 2020 در آن حضور داشته (و به‌طور مستقل رانندگی کرده است) خواهد داشت. این بدان معناست که قبلاً این جاده‌ها را نقشه‌برداری کرده است.

بازگشت دوباره به نقشه‌برداری، من را کمی گیج کرده است. آیا این تئاتر است یا کروز به دلیل نگرانی در مورد فناوری زیربنایی، نیاز به راه اندازی مجدد کل فرآیند خود را می بیند؟

کروز همچنین از قانونگذاران کالیفرنیا درخواست کرده است تا مجوزهای خود را برای فعالیت در سانفرانسیسکو بازگردانند. آیا باز هم شاهد نقشه برداری از شهر زادگاهش توسط این شرکت خواهیم بود یا با یک سرویس روباتاکسی دوباره وارد آن خواهد شد؟

در همین حال، Waymo این هفته به طور رسمی سواری های پولی را در لس آنجلس راه اندازی کرد. ما قبلاً در مورد تأیید قانونگذاران کالیفرنیا از شرکت متعلق به Alphabet برای هزینه خدمات روباتاکسی خود در شهر گزارش داده بودیم. سخنگوی Waymo به TechCrunch گفت: این سرویس در حال شروع کوچک است و بر اساس معیارهای تقاضا و عملکرد ساخته خواهد شد.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

تیم دی چانت، گزارشگر TC می نویسد، تصمیم ایلان ماسک برای روشن کردن چراغ سبز یک روباتاکسی بر روی یک خودروی برقی مقرون به صرفه ممکن است به قیمت پیشروی شرکت تمام شود.

Exponent Energy ، شرکت فناوری باتری هندی که ادعا می‌کند فناوری شارژ ۱۵ دقیقه‌ای را توسعه داده است، با سازنده خودرو Omega Seiki Mobility برای ارائه یک خودروی برقی سه چرخ مسافری با آن قابلیت‌های شارژ سریع شریک شده است.

فارادی فیوچر اکنون با دو افشاگر داخلی دست به گریبان است. هر دو کارمند سابق شکایت کرده اند و ادعا کرده اند که شرکت مشکل دار EV در مورد برخی از فروش هایی که تا به امروز اعلام کرده است دروغ گفته است. آنها همچنین ادعا می کنند که بنیانگذار Jia Yueting، بخش منابع انسانی استارتاپ EV را "سلاح" کرده است تا از هر کسی که در مورد این اظهارات نادرست صحبت می کند، انتقام بگیرد.

لوسید موتورز در سه ماهه اول سال 2024 بیش از هر سه ماهه دیگر خودروهای برقی تحویل داد، اگرچه با اختلاف بسیار اندکی رکورد را ثبت کرد.

تسلا قیمت اشتراک ماهانه «FSD تحت نظارت» (که قبلاً «FSD Beta» نامیده می‌شد) را به ۹۹ دلار کاهش داد تا از ۱۹۹ دلار کمتر شود تا دلار و اطلاعات بیشتری از رانندگان دریافت کند.

تگرگ سواری

لیفت و اوبر گفتند که پس از تصمیم مقامات شهری برای تاخیر در شروع افزایش حقوق راننده تا چند ماه، در خروج برنامه ریزی شده خود از مینیاپولیس توقف خواهند کرد.

متفرقه

این شیرجه عمیق را در Neural Concept ببینید، شرکتی که از هوش مصنوعی برای کمک به مهندسان برای ساخت وسایل نقلیه آیرودینامیک‌تر برای صنایع مسابقه، خودرو و هوافضا استفاده می‌کند.

چرخ های این هفته

اعتبار تصویر: Kirsten Korosec

من با یک مرسدس EV برگشتم، این بار یک مرسدس EQE 350 4MATIC مدل 2024 . قیمت این مدل 77900 دلار بدون احتساب هزینه مقصد است. نسخه ای که من سوار شدم به دلیل انواع گزینه ها مانند سیستم فرمان 10 درجه اکسل عقب، نمایشگر هد آپ، سیستم تعلیق بادی، نمای خارجی AMG و سیستم کمک راننده 1250 دلاری با قیمت 97615 دلار عرضه شد.

نسبت به سال گذشته بهبودهایی وجود دارد، از جمله سیستم ترمز جدید، پمپ حرارتی برای کمک به بهبود راندمان رانندگی در شرایط زمستانی، بهبود 20 مایلی در برد باتری، چرخ‌های 20 اینچی، درب پورت بازشدن برق برای شارژ. و یک رابط کاربری بهتر (به نظر من) در مرکز اطلاعات سرگرمی.

چیزی که من واقعاً می‌خواستم آن را امتحان کنم، سیستم پیشرفته کمک راننده و به‌ویژه ویژگی تغییر خط خودکار بود که هنوز آن را آزمایش نکرده بودم.

در مرکز اطلاعات سرگرمی، راننده می‌تواند گزینه‌های تغییر خط «دستی» یا «اتوماتیک» را انتخاب کند. هنگامی که ویژگی خودکار انتخاب شده و ADAS روشن است، وسیله نقلیه بدون ورودی راننده تغییر خطوط را به صورت خودکار انجام می دهد. در اینجا نحوه کار آن آمده است. من در لاین سمت راست در بزرگراه با ADAS درگیر رانندگی می کردم. همانطور که ماشین به ترافیک کندتر نزدیک می شد، یک فلش روی دسته ابزار ظاهر شد (عکس را ببینید)، سیستم نشانگر من را روشن کرد و سپس مسیر را تغییر داد. این را می توان با نگه داشتن فرمان و نگه داشتن آن در لاین نادیده گرفت.

افکار من؟ سیستم یکپارچه کار می‌کرد و من می‌توانستم در مواردی از آن استفاده کنم. سوال این است که آیا رانندگان می‌خواهند چنین کنترلی را کنار بگذارند؟

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است