متن خبر

Fairphone هدفون هایی با قابلیت تعمیر آسان عرضه می کند

Fairphone هدفون هایی با قابلیت تعمیر آسان عرضه می کند

شناسهٔ خبر: 463378 -




حق تعمیر چند سالی است که موضوع داغی بوده و به نوعی با قوانین داخلی و بین المللی برخورد کرده است. طرفداران متذکر می شوند که این پیشنهادات به کاربران کنترل بیشتری بر دارایی خود می دهد، در حالی که عمر مفید محصولات را افزایش می دهد و زباله های الکترونیکی را کاهش می دهد.

Fairphone، شاید برجسته‌ترین شرکت سخت‌افزاری باشد که تعمیرپذیری را به جای یک فکر ساده، پایه و اساس اخلاق طراحی الکترونیکی مصرف‌کننده خود قرار داده است. تا به امروز، این استارتاپ اروپایی چندین گوشی و یک جفت هدفون روی گوش عرضه کرده است. این هفته، هدفون‌های هدفون را به این فهرست اضافه می‌کند.

در حالی که جوانه‌های بلوتوث به سرعت به یک کالا تبدیل شده‌اند، قابلیت تعمیر کاربر به دلیل اندازه جمع و جور آن‌ها چیزی غیرمعمول است. همچنین تولید آنها نسبتاً ارزان است، پس پرتاب کردن یک جفت در زمانی که به دلایلی از کار افتاد آسان می شود. اگر می‌خواهید محصولی مانند این را قابل تعمیر بسازید، باید آن را به یک ویژگی اساسی تبدیل کنید - که خوشبختانه به نوعی کل Fairphone است.

اعتبار تصویر: Fairphone (اسکرین شات)

در این مورد، شرکت بر روی عمر باتری متمرکز شد. کاربران می توانند به راحتی جوانه ها و جعبه را باز کنند تا پس از فرسوده شدن باتری ها را خارج کنند. این شرکت Fairbuds را "قابل ترمیم ترین ایربادهای ممتاز جهان" می نامد. مطمئناً باز کردن و تعویض قطعات آن‌ها راحت‌تر از محصولات رقابتی مانند اپل و سامسونگ است.

قیمت 149 یورو (162 دلار) آنها را در جایی در سطح متوسط ​​​​در جهان هدفون قرار می دهد. البته این روزها می توانید جوانه ها را به میزان قابل توجهی کمتر دریافت کنید. و در حالی که این شرکت آپشن های ی مانند حذف نویز فعال و درایورهای تیتانیوم 11 میلی‌متری را تبلیغ می‌کند، حقیقت این است که تعمیرپذیری و طول عمر باتری باید در فهرست الزامات شما قرار گیرد تا این موارد را از یک میدان بسیار شلوغ انتخاب کنید.

در دنیای لوازم الکترونیکی مصرفی، حق تعمیر تا حد زیادی بر روی گوشی ها و رایانه های شخصی متمرکز شده است. با توجه به قیمت پایین تر و جای پای کوچکتر، بعید به نظر می رسد که آنها در آینده نزدیک به بسیاری از قوانین راه پیدا کنند. اما هر چیزی که بتواند به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک کند و به کاربران کنترل بیشتری بر روی این محصولات بدهد، احتمالاً مثبت است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است