Spotify لیستهای پخش هوش مصنوعی شخصیسازی شده را راهاندازی میکند که میتوانید با استفاده از اعلانها بسازید
Spotify قبلاً با ویژگی محبوب AI DJ خود موفق شده بود، و اکنون سرویس پخش موسیقی در حال آوردن هوش مصنوعی به فهرست پخش است. این شرکت روز دوشنبه فهرست های پخش هوش مصنوعی را در نسخه بتا معرفی کرد، گزینه جدیدی که به کاربران امکان می دهد یک فهرست پخش بر اساس درخواست های نوشته شده تولید کنند.
این ویژگی ابتدا برای کاربران دستگاههای اندروید و iOS در بریتانیا و استرالیا در دسترس خواهد بود و در ماههای آینده نیز تکرار خواهد شد.
دیگر اخبار
کاربران Bluesky و Mastodon در حال دعوا هستند که می تواند نسل بعدی رسانه های اجتماعی را شکل دهد
علاوه بر درخواستهای استانداردتر ایجاد فهرست پخش، مانند درخواستهای مبتنی بر ژانر یا چارچوب زمانی، استفاده Spotify از هوش مصنوعی به این معنی است که افراد میتوانند طیف گستردهتری از فهرست های پخش سفارشی مانند «آهنگهایی برای سرناد کردن گربهام» یا «بیتها برای نبرد با آخرالزمان زامبیها را درخواست کنند». Spotify پیشنهاد می کند. درخواستها میتوانند به همه چیزها مانند مکانها، حیوانات، فعالیتها، شخصیتهای فیلم، رنگها یا شکلکها اشاره کنند. این شرکت خاطرنشان میکند که بهترین فهرست های پخش با استفاده از اعلانهایی که ترکیبی از ژانرها، حالات، هنرمندان و دههها را شامل میشوند، تولید میشوند.
Spotify همچنین از درک خود از سلیقه کاربران برای سفارشی کردن فهرست های پخشی که با این ویژگی می سازد استفاده می کند.
پس از تولید فهرست پخش، کاربران می توانند از هوش مصنوعی برای اصلاح و اصلاح نتیجه نهایی با صدور دستوراتی مانند «کمتر خوشبینانه» یا «پاپ بیشتر» استفاده کنند. کاربران همچنین می توانند روی هر آهنگی به سمت چپ بکشند تا آنها را از فهرست پخش حذف کنند.
از نظر فناوری، Spotify می گوید که از مدل های زبان بزرگ (LLM) برای درک مقصود کاربر استفاده می کند. سپس، Spotify از فناوری شخصی سازی خود - اطلاعاتی که در مورد تاریخچه و ترجیحات شنونده دارد - برای انجام درخواست و ایجاد یک فهرست پخش شخصی سازی شده توسط هوش مصنوعی برای کاربر استفاده می کند.
این شرکت از طیف وسیعی از ابزارهای شخص ثالث برای تجربیات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خود استفاده می کند.
TechCrunch اولین بار در اکتبر 2023 گزارش داد که Spotify در حال توسعه فهرست های پخش هوش مصنوعی است، زمانی که مهندسان معکوس کریس مسینا و الساندرو پالوزی اسکرین شات هایی از کد برنامه Spotify را به اشتراک گذاشتند که به فهرست های پخش هوش مصنوعی "بر اساس درخواست های شما" اشاره می کرد.
Spotify در آن زمان از اظهار نظر در مورد این یافته خودداری کرد و بيان کرد که بیانیه ای در مورد ویژگی های جدید احتمالی ارائه نمی دهد. با این حال، در دسامبر 2023، این شرکت تایید کرد که در حال آزمایش ایجاد فهرست پخش مبتنی بر هوش مصنوعی پس از انتشار یک ویدیوی TikTok از این ویژگی است که نشان میدهد کاربر Spotify آن را به عنوان «ChatGPT اسپاتیفای» توصیف میکند.
این ویژگی در تب "کتابخانه شما" در برنامه Spotify با ضربه زدن بر روی دکمه مثبت (+) در سمت راست بالای صفحه نمایش یافت می شود. یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود که فهرست پخش هوش مصنوعی را به عنوان یک گزینه جدید در کنار گزینه های موجود "Playlist" و "Blend" نشان می دهد.
اگر شنوندهای نمیتواند پیشنهادی برای امتحان کردن بیاندیشد، Spotify پیشنهادهای فوری برای کمک به افراد برای شروع به کار ارائه میکند، مانند «تمرکز روی کار با وسایل الکترونیکی دستگاهی»، «سکوت را با موسیقی پسزمینه کافهها پر کنید»، «به مردم کمک میکند تا با آنها شروع به کار کنند». آهنگ های سرگرم کننده، شاد و مثبت» یا «کاوش در ژانر خاص مانند خانه جادوگر» و بسیاری دیگر.
برای ذخیره یک فهرست پخش هوش مصنوعی، روی دکمه «ایجاد» ضربه بزنید تا آن را به کتابخانه اضافه کنید.
این شرکت خاطرنشان میکند که هوش مصنوعی حفاظهایی در اطراف خود دارد، پس به درخواستهای توهینآمیز یا مواردی که بر رویدادهای فعلی یا مارکهای خاص متمرکز هستند پاسخ نمیدهد.
Spotify ماه هاست که روی فناوری هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است تا سرویس پخش خود را بهبود بخشد. با راهاندازی AI DJ که سال گذشته در سطح جهانی گسترش یافت، این شرکت از ترکیبی از فناوری Sonantic و OpenAI برای ایجاد نسخه مصنوعی صدای رئیس مشارکتهای فرهنگی Spotify، خاویر "X" Jernigan استفاده کرد که انتخاب آهنگهای شخصیسازی شده را به شما معرفی میکند. کاربر. سال گذشته، Spotify بيان کرد که در حال سرمایهگذاری در تحقیقات داخلی برای درک بهتر آخرین مدلهای هوش مصنوعی و زبانهای بزرگ است.
دنیل اک، مدیر عامل شرکت، همچنین راههای دیگری را که Spotify میتواند از هوش مصنوعی استفاده کند، از جمله خلاصه کردن پادکستها، ایجاد تبلیغات صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی و موارد دیگر، به سرمایهگذاران نشان داده است. این شرکت همچنین به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که میتواند صدای میزبان پادکست را برای تبلیغات خواندنی میزبان شبیهسازی کند.
قبل از فهرست های پخش هوش مصنوعی، Spotify یک ویژگی مشابه به نام Niche Mixes را راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می داد فهرست های پخش شخصی سازی شده را با استفاده از اعلان ایجاد کنند، اما این محصول از فناوری هوش مصنوعی بهره نمی برد و از نظر درک زبان محدودتر بود.
ارسال نظر