متن خبر

مایکروسافت پیشرفت بزرگی در محاسبات کوانتومی ایجاد می‌کند – توسعه اکثر کیوبیت‌های پایدار ممکن است در واقع این فناوری را برای بسیاری قابل اجرا کند، اما آیا کسی قادر به پرداخت آن خواهد بود؟

مایکروسافت پیشرفت بزرگی در محاسبات کوانتومی ایجاد می‌کند – توسعه اکثر کیوبیت‌های پایدار ممکن است در واقع این فناوری را برای بسیاری قابل اجرا کند، اما آیا کسی قادر به پرداخت آن خواهد بود؟

شناسهٔ خبر: 462685 -




دانشمندان کوانتینوم در حال انجام تنظیمات آرایه خط پرتو مورد استفاده برای ارسال پالس های لیزر در رایانه های کوانتومی سری H هستند.
(اعتبار تصویر: Quantinuum)

بر خلاف محاسبات سنتی که از بیت‌های باینری استفاده می‌کند، محاسبات کوانتومی از بیت‌های کوانتومی یا «کیوبیت‌ها» استفاده می‌کند که پردازش همزمان مقادیر زیادی از داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و به طور بالقوه مشکلات پیچیده را بسیار سریع‌تر از رایانه‌های معمولی حل می‌کند.

مایکروسافت و کوانتینووم در یک گام بزرگ رو به جلو برای محاسبات کوانتومی، مطمئن‌ترین کیوبیت‌های منطقی تا به امروز را معرفی کرده‌اند که دارای نرخ خطای 800 برابر کمتر از کیوبیت‌های فیزیکی هستند.

این دستاورد پیشگامانه شامل اجرای بیش از 14000 آزمایش انفرادی بدون یک خطا بود که می تواند محاسبات کوانتومی را به یک فناوری قابل دوام برای صنایع مختلف تبدیل کند.

پلت فرم عناصر کوانتومی Azure

مایکروسافت او میگوید که نمایش موفقیت‌آمیز با بکارگیری سیستم مجازی‌سازی کیوبیت (همراه با تشخیص خطا و تصحیح) روی سخت‌افزار یون دام کوانتینووم امکان‌پذیر شد. جیسون زاندر، EVP ماموریت‌ها و فناوری‌های استراتژیک در مایکروسافت، او میگوید : «این در نهایت ما را از سطح کوانتومی مقیاس متوسط ​​پر سر و صدا فعلی (NISQ) به محاسبات کوانتومی انعطاف‌پذیر سطح 2 منتقل می‌کند.

پتانسیل این پیشرفت بسیار زیاد است. همانطور که Zander او میگوید ، «با یک ابررایانه هیبریدی که از 100 کیوبیت منطقی قابل اطمینان نیرو می‌گیرد، سازمان‌ها شروع به دیدن مزیت علمی خواهند کرد، در حالی که مقیاس‌گذاری نزدیک‌تر به 1000 کیوبیت منطقی قابل اعتماد، مزیت تجاری را باز می‌کند.»

محاسبات کوانتومی نویدهای زیادی برای حل برخی از ترسناک ترین چالش های جامعه از جمله تغییرات آب و هوا، کمبود مواد غذایی و بحران انرژی دارد. این مسائل اغلب به مسائل پیچیده شیمی و علم مواد خلاصه می‌شوند، که محاسبات کلاسیک برای رسیدگی به آن‌ها مشکل دارند، اما مدیریت آن‌ها برای رایانه‌های کوانتومی بسیار آسان‌تر است.

مایکروسافت او میگوید اکنون وظیفه ادامه بهبود وفاداری کیوبیت‌ها و فعال کردن محاسبات کوانتومی تحمل‌پذیر خطا است. این شامل انتقال به کیوبیت های منطقی قابل اعتماد است، شاهکاری که با ادغام چند کیوبیت فیزیکی برای محافظت در برابر نویز و حفظ محاسبات انعطاف پذیر به دست می آید.

در حالی که پتانسیل این فناوری بسیار زیاد است، پذیرش گسترده آن به دسترسی و مقرون به صرفه بودن آن بستگی دارد. با این حال، در حال حاضر، پیشرفت مایکروسافت و کوانتینووم یک گام مهم در جهت تبدیل محاسبات کوانتومی به یک واقعیت عملی است.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است