متن خبر

صنایع فضایی چابک برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده، پایه آزمایشی Animas را راه‌اندازی می‌کند

صنایع فضایی چابک برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده، پایه آزمایشی Animas را راه‌اندازی می‌کند

شناسهٔ خبر: 461866 -




با وجود رشد باورنکردنی صنعت فضایی در ده سال گذشته، هنوز مکان‌های کمی در ایالات متحده برای آزمایش موتورهای موشک و فضاپیما وجود دارد. این مشکلی برای شرکت‌های بزرگی مانند اسپیس‌ایکس و بلو اوریجین نیست که می‌توانند از پس ساخت خود برآیند. اما تقریباً همه افراد دیگر با زمان انتظار طولانی و هزینه های بالا گیر کرده اند.

Agile Space Industries به دنبال تغییر آن است. بنیانگذار داودی بارنز این شرکت را در سال 2019 راه اندازی کرد تا کار شرکت قبلی خود، تست پیشرانه موبایل پیشرفته را تقویت کند. AMPT آزمایش موتور هایپرگولیک را ارائه کرد، اما به عنوان Agile، این شرکت به سیستم های پیشران، رانشگرها، موتورهای موشکی و تجهیزات پشتیبانی زمینی گسترش یافته است.

این استارت آپ مستقر در کلرادو در حال حاضر یک پایه آزمایشی به نام Sunshine را اجرا می کند که AMPT در سال 2010 راه اندازی شد. هفته گذشته، دومین غرفه به نام Animas را افتتاح کرد - تنها مرکز تجاری که قادر به تست خلاء موتورهای هایپرگولیک بیش از 300 پوند و تا حداکثر است. این شرکت می گوید 6000 پوند نیروی رانش.

گراهام دادلی، مدیر پروژه Animas توضیح داد: "بازار واقعاً، واقعاً در حال حاضر بسیار سریع در حال گسترش است. " «موانع ورود موتورهای موشکی کمتر شده است، پس افراد زیادی در آن بازی حضور دارند. اما برای تست؟ انجام این کار واقعاً بسیار سخت است. »

Animas برای ماژولار بودن طراحی شده است، پس می توان از آن برای کمپین های آزمایشی از آزمایش اولیه نمونه اولیه تا آزمایش صلاحیت و پذیرش استفاده کرد. پایه بر روی اسکیدها ساخته شده است، در قطعاتی که می توان آنها را جابجا کرد یا جایگزین کرد، پس Agile می تواند هر نوع آزمایشی را که خود (یا مشتری) نیاز دارد، انجام دهد.

تست موتور یک جریان درآمد اضافی را برای شرکت فراهم می کند و خدماتی را به دیگر سرمایه گذاری های فضایی ارائه می دهد و در عین حال توسعه سریع موتور داخلی را نیز امکان پذیر می کند.

حیوانات فضایی چابک

اعتبار تصویر: Agile Space Industries

مسا هالینبک، مهندس ارشد آزمایش Agile، گفت: «دسترسی آسان به تست‌های اولیه در برنامه‌های خود واقعاً مفید است. ما با چندین برنامه مواجه شده‌ایم، زمانی که AMPT بودیم، که قبل از اینکه واقعاً [موتور] را آتش بزنند، خیلی به طراحی خود رسیده‌اند، و کار نمی‌کند. پس آنها چهار سال بیشتر طراحی و توسعه داشته اند که باید دوباره راه اندازی شوند، و این واقعاً بسیار گران و برای پیش بینی برنامه شما سخت است. پس دسترسی زودهنگام به آزمایش قطعاً برای بسیاری از صنعت مشکل ساز است. "

آزمایش خلاء مخصوصاً برای سیستم‌های محرکه در فضا اهمیت دارد، زیرا این آزمایش به طور خاص برای شبیه‌سازی محیط فضا طراحی شده است. اما هالینبک گفت: «بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر NewSpace، قرار دادن زیرساخت‌ها در آن بسیار گران است و آن‌ها نمی‌خواهند آن سرمایه‌گذاری را انجام دهند. آنها می خواهند پول خود را در جاهای دیگر خرج کنند. ساختن یک ویدیوی آتش داغ از یک موتور در بیابان با پایه آزمایشی واقعاً ارزان شما تا حدودی آسان است، اما دریافت داده‌های واقعی که به شما امکان می‌دهد تجهیزات خود را به پرواز درآورید – سطح بالاتری از پیچیدگی است.

داشتن بستر آزمایشی به این معنی است که مهندسان Agile به داده های فراوان در سیستم های خود دسترسی دارند. این یک مزیت رقابتی در بازار نیروی محرکه فضایی است که با کاهش هزینه پرتاب فضاپیما به مدار، شلوغ تر شده است. بسیاری از موتورها برای اولین بار در مدار شلیک می کنند، اما با رفتن ماموریت های پرهزینه تر به ماه و اعماق فضا، این می تواند تغییر کند.

دادلی بيان کرد که برخی از درخواست‌های خارجی برای آزمایش Agile نشان می‌دهد که «نگرانی از سوی سازمان‌های متعدد مبنی بر عدم آزمایش کافی موتورهایی که در برخی از مأموریت‌هایی که آنها پشتیبانی می‌کنند انجام نمی‌شود، و این که این مأموریت‌ها را در آن قرار می‌دهد. خطر."

ما مستقیماً این را می شنویم که دلیل اینکه آنها می خواهند به ما مراجعه کنند این است که نگران این هستند که اگر آزمایشی را پیدا نکنند، این امر باعث افزایش ریسک برای مأموریت های آنها می شود و این برای آنها در آینده غیرقابل قبول است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است