متن خبر

@Potus به تازگی از طریق موضوعات اینستاگرام به fediverse پیوست

@Potus به تازگی از طریق موضوعات اینستاگرام به fediverse پیوست

شناسهٔ خبر: 461777 -




fediverse - نام شبکه اجتماعی ساخته شده از سرورهای متصل به هم، مانند Mastodon و سایرین - سه شنبه با به اشتراک گذاشتن اولین پست فدرال خود، حساب Potus@ (رئیس جمهور ایالات متحده) در اینستاگرام Threads مشروعیت دیگری پیدا کرد. حساب کاربری که توسط تیم بایدن اداره می شود، پیامی را در رابطه با حمایت رئیس جمهور از آزادی باروری در Threads، رقیب جدید متا توییتر/X منتشر کرد.

بلافاصله پس از آن، کاربران Threads متوجه شدند که پست او نشان‌واره اشتراک‌گذاری فیدیورس Threads را نشان می‌دهد - شکلی دایره‌ای که شبیه سیاره‌هایی است که به دور یک ستاره می‌چرخند، که حسی از جهان به هم پیوسته که فدیورس را تشکیل می‌دهد، می‌دهد.

اعتبار تصویر: اسکرین شات موضوعات

اگرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان ممکن است هنوز اصطلاحات آن را ندانند، فدیورس ایده‌ای است که در ماه‌های آینده به بخش برجسته‌تری از آینده شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود، به ویژه با توجه به استقبال متا از فناوری و پروتکل ActivityPub اساسی.

به طور خلاصه، این اصطلاح به سرورهای متصل به هم اشاره دارد که شبکه های اجتماعی را اجرا می کنند و همه می توانند با یکدیگر صحبت کنند. Mastodon، یک سرویس پست متن باز مانند توییتر، یکی از اعضای برجسته این انجمن است، مانند سایر پلتفرم‌ها مانند سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو PeerTube، جایگزین اینستاگرام Pixelfed، شرکت نرم‌افزاری انجمن‌های گفتگو Lemmy، پلتفرم انتشار WriteFreely و دیگران.

در مجموع، این خدمات (به استثنای Threads) یک "وب اجتماعی" را تشکیل می دهند که شامل 9.9 میلیون کاربر کل است که حدود 1.08 میلیون نفر از آنها به صورت ماهانه فعال هستند. Threads بیش از 130 میلیون کاربر فعال ماهانه بر اساس آخرین درآمدهای متا دارد که به زودی به یکی از بزرگترین گره‌ها در فدیورس تبدیل می‌شود.

هنگامی که متا Threads را معرفی کرد، رقیب خود در توییتر/X متمرکز بر متن، این شرکت بيان کرد که قصد دارد این برنامه را فدرال کند تا کاربران در Mastodon و سایر شبکه‌ها بتوانند پست‌های کاربران Threads را ببینند و به آنها پاسخ دهند.

اواخر سال گذشته، Threads آزمایش این یکپارچه‌سازی را آغاز کرد و در ماه مارس، اشتراک‌گذاری fediverse را برای کاربران Threads در نسخه بتا باز کرد. این قابلیت هنوز به طور کامل عرضه نشده است و هنوز محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال، در حال حاضر، کاربران Threads نمی توانند ببینند چه کسی به پست های آنها از سرورهای دیگر پاسخ داده یا آنها را لایک کرده است و نمی توانند پست های خود را با نظرسنجی ها به اشتراک بگذارند. اما اینها ویژگی هایی هستند که در آینده ارائه خواهند شد.

علیرغم نداشتن این قابلیت، حساب @Potus که اشتراک‌گذاری فدرال را در بر می‌گیرد به این معنی است که پست‌های بایدن دسترسی گسترده‌تری خواهند داشت، زیرا کاربرانی که قبلاً در Threads، X یا سایر برنامه‌های اجتماعی غیرفدراسیون نیستند، می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است