متن خبر

استارتاپ پروتئین تخم مرغ بدون حیوان، Onego Bio، یک قدم به شکستن بازار سنتی تخم مرغ نزدیک تر است.

استارتاپ پروتئین تخم مرغ بدون حیوان، Onego Bio، یک قدم به شکستن بازار سنتی تخم مرغ نزدیک تر است.

شناسهٔ خبر: 461612 -




در سال 2023، قیمت های بالاتر تخم مرغ فرصتی را برای شرکت های پروتئین جایگزین ایجاد کرد تا نشان دهند که می توانند با تولیدکنندگان سنتی تخم مرغ رقابت کنند.

یک سال بعد، قیمت ها آرام شد، اما هجوم فعالیت ها در ایجاد محصولات تخم مرغ پایدارتر به رشد خود ادامه می دهد. یکی از مکان‌هایی که شاهد فعالیت‌های زیادی است، Onego Bio، یک شرکت فنلاند در زمینه بیوتکنولوژی غذایی است که از قارچ Trichoderma reesei و تخمیر دقیق برای ایجاد یک جایگزین سفیده تخم مرغ بدون حیوانات به نام Bioalbumen استفاده می‌کند.

Maija Itkonen، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Onego Bio (تلفظ on-eh-go)، این شرکت را با کارشناس تخمیر دقیق کریستوفر لندوفسکی از VTT (مرکز تحقیقات فنی فنلاند) در سال 2022 منحل کرد.

Maija Itkonen، Christopher Landowski، Onego Bio، پروتئین تخم مرغ بدون حیوان.

مایجا ایتکونن و کریستوفر لندوفسکی از بنیانگذاران Onego Bio. اعتبار تصویر: Onego Bio

ایتکونن به TechCrunch بيان کرد که پروسه فناوری تخمیر قارچی ثبت شده این شرکت به آن امکان می دهد 120 گرم در لیتر در ظروف تخمیر 250000 لیتری تولید کند. او گفت که با این ظرفیت، Onego Bio نزدیک به رسیدن به امتیاز قیمت رقابتی به روش های سنتی ساخت پروتئین تخم مرغ است.

Onego Bio ادعا می کند که Bioalbumen شبیه بیوآلبومین است که پروتئین اصلی سفیده تخم مرغ است. همچنین حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است و پروتئین بالایی دارد: 90 گرم در هر 100 گرم سفیده تخم مرغ. علاوه بر این، این شرکت می تواند آن را با 90 درصد ردپای محیطی کمتر در مقایسه با تخم مرغ تولید کند.

شرکت Bioalbumen را برای داشتن طعمی تمیز و خنثی طراحی کرده است که می تواند جایگزین تخم مرغ در انواع غذاها، محصولات پخته شده، تنقلات و سس ها شود. این شرکت قصد دارد بیوآلبومن را به شرکت هایی بفروشد که پس از آن محصولات غذایی را تولید می کنند.

ایتکونن گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم با سیستم‌هایی که شرکت‌های دیگر روی آن کار می‌کنند، برای مثال متفاوت است. میکروارگانیسم کمی کندتر رشد می کند، اما بهره وری بسیار بسیار بالاتر است. پس بازده بیشتری تولید می کند و محصول از این نظر ساده است که به تجهیزات تخصصی نیاز ندارد. همه اینها به قیمت تمام می شود زیرا برای رقابت واقعی با محصولات حیوانی باید به همان قیمت باشد.

این شرکت ابتدا در آمریکای شمالی راه اندازی خواهد شد. ایتکونن انتظار دارد که Onego Bio در سال جاری وضعیت GRAS (به طور کلی به عنوان ایمن شناخته شده) را برای Bioalbumen دریافت کند و نامه ای بدون اعتراض از سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2025 دریافت کند. سپس این موضوع را با گسترش در اروپا، آمریکای جنوبی و نیز دنبال خواهد کرد. آسیا.

در تدارک این امر، Onego Bio اخیراً 40 میلیون دلار بودجه سری A را برای عرضه Bioalbumen به بازار و افزایش قابلیت‌های تولید به دست آورده است. بودجه برای رشد تیم تجاری ایالات متحده صرف می شود و در حالی که کارخانه خود را نهایی می کند، با تولیدکنندگان مشترک همکاری خواهد کرد. ایتکونن بيان کرد که این شرکت در حال نزدیک شدن به یک واحد تولیدی در مقیاس کامل Onego است که دارای ظرفیت تخمیر 2 میلیون لیتری است که عملاً جایگزین یک مزرعه تخم مرغ با 6 میلیون مرغ تخمگذار می شود.

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ژاپنی-اسکاندیناوی NordicNinja سرمایه گذاری را با مشارکت سرمایه گذاران سهام Tesi و EIT Food، سرمایه گذاران موجود Agronomics، Maki.vc، Holdix و Turret و گروهی از شرکای استراتژیک رهبری کرد.

این دور همچنین شامل یک بودجه 10 میلیون دلاری بدون کاهش از سوی Business Finland است، یک سازمان دولتی تحت دولت فنلاند که از نوآوری برای تسریع تغییرات سیستمی برای کمک به حل چالش‌های بزرگ جهانی حمایت می‌کند. Itkonen ادعا می‌کند که سرمایه‌گذاری سری A Onego Bio "یکی از بزرگترین A-Rounds در شمال اروپا" است و مجموع بودجه شرکت را به 56 میلیون دلار می‌رساند.

Tomosaku Sohara، شریک مدیر Nordic Ninja در بیانیه‌ای گفت: «Onego Bio تمام گام‌های درست را برای تجاری‌سازی در زمان رکورد برمی‌دارد ... با مسیری روشن برای صنعتی‌سازی، عرضه به بازار و سودآوری. در کمتر از دو سال، Onego در حال حاضر با شرکت‌های بزرگ جهانی مواد غذایی کار می‌کند و قصد دارد بازار 330 میلیارد دلاری تخم‌مرغ را مختل کند و تغییر سطح سیستم را ایجاد کند و انتقال سبز را تسریع بخشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است