متن خبر

Century Health، اکنون با 2 میلیون دلار، از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به داروخانه ها امکان دسترسی به داده های خوب بیماران را بدهد

Century Health، اکنون با 2 میلیون دلار، از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به داروخانه ها امکان دسترسی به داده های خوب بیماران را بدهد

شناسهٔ خبر: 460388 -




هوش مصنوعی می‌تواند سیگنال‌های پنهان را در داده‌ها در سراسر مراقبت‌های بهداشتی پیدا کند و شرکت‌هایی مانند Nvidia به معنای این موضوع متمایل هستند. برای مثال، هفته گذشته دوجین ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای حوزه‌هایی از جمله بیوتکنولوژی و کشف دارو معرفی کرد. و انویدیا تنها نیست.

Century Health یک استارتاپ جدید است که وارد عمل شده است. در حال استفاده از هوش مصنوعی در داده های بالینی برای کشف برنامه های جدید برای داروها است. این شرکت با شرکت‌های داروسازی و محققان، در ابتدا در دانشگاه ییل و کالیفرنیا سن دیگو، همکاری می‌کند تا پیشرفت بعدی را برای بیماری‌هایی مانند آلزایمر که ده‌ها میلیون بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شناسایی و تجاری‌سازی کند.

این ماموریت برای بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Century Health، Vish Srivastava، یک ماموریت شخصی است. او شاهد بود که آلزایمر پدربزرگش به جایی رسید که دیگر سریواستاوا را نمی شناخت.

سریواستاوا که پیشینه اش در توسعه محصولات مراقبت های بهداشتی و داده ها است، گفت: «این باعث شد من از سوراخ خرگوش فرو بروم. یکی از بزرگترین مسائل در مورد نوآوری برای درمان های جدید، دسترسی کارآمد به داده های خوب بیمار است. اکنون این تنها به دلیل هوش مصنوعی مولد امکان پذیر است. این داده‌ها ده‌ها سال باقی ماندند، زیرا برای عادی‌سازی و استخراج بینش از آن‌ها به تلاش دستی نیاز است. »

این زمانی بود که او با دوستش سانجی هاریهاران، دانشمند داده و مهندس کاربردی هوش مصنوعی، برای تشکیل Century Health همکاری کرد. آنها یک پلتفرم برای استخراج آن داده های پنهان و جمع آوری آنها ایجاد کردند. محققان و شرکت‌های داروسازی مشترک این پلتفرم می‌شوند و سپس می‌توانند از آن داده‌ها در داروهای تایید شده استفاده کنند. گسترش به داروهای جدید؛ یا یافتن بینشی برای گسترش دسترسی به داروهایی که قبلاً تأیید شده اند.

سریواستاوا بيان کرد که هدف نهایی تسریع دسترسی به درمان است.

او گفت: «توسعه دارو بسیار پرهزینه است و به طور متوسط ​​یک تا دو میلیارد دلار برای تولید داروی جدید نیاز است. از دیدگاه شرکت داروسازی، زمانی که داروی آنها اکنون تایید شده است، ماموریت این است که آن را در اسرع وقت به بیماران برسانند. برای ما، این به معنای تا حد امکان مقرون به صرفه با دسترسی به داده‌های خوب دنیای واقعی است. »

اکنون با 2 میلیون دلار بودجه اولیه، Century Health سه تا پنج پایلوت را طی چند ماه آینده اجرا خواهد کرد. سریواستاوا بيان کرد که هدف اعتبارسنجی فناوری اولیه است که داده ها را جمع آوری می کند و مهمتر از همه، دیدن تأثیری که بینش از مجموعه داده ها می تواند داشته باشد.

او این خلبان‌ها را به‌عنوان مشارکت‌های طراحی و راهی برای دریافت بازخورد در مورد مزایای داروها می‌بیند، به عنوان مثال، زیرجمعیت بیماران ممکن است کمتر ارائه شوند. علاوه بر فناوری تایید شده، نقطه عطف دیگر تضمین درآمد اولیه از خلبان‌ها خواهد بود که Century Health می‌تواند از آن برای دنبال کردن دور دیگری از سرمایه‌گذاری خطرپذیر استفاده کند.

این سرمایه‌گذاری توسط 2048 Ventures با مشارکت LifeX، Everywhere، Alumni Ventures و گروهی از سرمایه‌گذاران فرشته، از جمله بنیانگذار Datavant، تراویس می و موسس و مدیر عامل Evidation، کریستین لمکه، رهبری شد.

الکس ایسکولد، شریک مدیر 2048 Ventures، در بیانیه ای گفت: "در 2048 Ventures ما یک تز قوی در مورد داده های بلادرنگ، در مراقبت های بهداشتی و فراتر از آن داریم. Vish و Sanjay چشم اندازی دارند که از هوش مصنوعی و داده های بیماران در دنیای واقعی استفاده کنند تا حلقه بازخورد بهتر و در نهایت توسعه و تجاری سازی دارو سریعتر و کارآمدتر را باز کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است