متن خبر

پی پال از استارتاپ بیمه اندونزیایی کوالا با سرمایه 47 میلیون دلاری حمایت می کند

پی پال از استارتاپ بیمه اندونزیایی کوالا با سرمایه 47 میلیون دلاری حمایت می کند

شناسهٔ خبر: 460280 -




آخرین سرمایه‌گذاری PayPal Ventures در یک استارت‌آپ اندونزیایی است که محصولات بیمه شخصی را با پوشش ریسک‌های مختلف، از جمله تصادفات، آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش تلفن، و لغو بلیط ارائه می‌کند.

این استارت آپ پنج ساله چهارشنبه بيان کرد که Qoala در دور جدیدی که توسط PayPal Ventures و MassMutual Ventures هدایت می شود، 47 میلیون دلار تضمین کرده است. شرکای نوآوری MUFG، شبکه امیدیار و همچنین حامیان موجود Flourish Ventures، Eurazeo و AppWorks نیز در بودجه سری C شرکت کردند که مجموع بودجه Qoala را از زمان آغاز به کار به بیش از 130 میلیون دلار رساند.

Qoala، مستقر در جاکارتا، یک کارگزار بیمه است که با بیمه‌گران محلی و شرکت‌های تجارت الکترونیک همکاری می‌کند تا محصولات شخصی و مقرون به صرفه را به مشتریان ارائه دهد. این شرکت پوشش های بیمه ای را - از خودرو، موتور سیکلت، اموال، تصادفات شخصی، سفر و سلامت - از طریق وب سایت و برنامه خود و همچنین از طریق تعاملات آفلاین به فروش می رساند.

اندونزی علیرغم اینکه چهارمین کشور پرجمعیت جهان است، ضریب نفوذ بیمه نسبتا پایینی دارد. بر اساس گزارش سازمان خدمات مالی اندونزی، ضریب نفوذ بیمه در اندونزی کمتر از 4 درصد است که کمتر از میانگین جهانی است.

این ضریب نفوذ پایین را می توان به عوامل متعددی از جمله آگاهی محدود در مورد محصولات بیمه، درآمد قابل تصرف پایین در میان بخش قابل توجهی از مردم و عدم اعتماد به شرکت های بیمه نسبت داد. موسسه توسعه بیمه علاوه بر این می گوید که صنعت بیمه در اندونزی بسیار پراکنده است، با بازیگران کوچک متعدد، که منجر به افزایش رقابت و کاهش حاشیه سود می شود، چیزی که خطری برای رشد و نفوذ این بخش به همراه دارد.

این استارتاپ – که همچنین متکی به شبکه ای متشکل از بیش از 60000 نیروی انسانی است که از آن به عنوان «نماینده» یا بازاریاب برای فروش بیمه یاد می کند – فرآیند مطالبات را از طریق آپلود تصاویر ساده می کند و از یادگیری ماشینی برای کشف تقلب استفاده می کند و با گسترش آن هم به مشتریان و هم بیمه گذاران سود می رساند. دسترسی به راه حل های بیمه ای راحت و مقرون به صرفه.

این استارتاپ بيان کرد که بیش از 115000 ادعا را پردازش کرد و در سال گذشته به 45000 مشتری جدید دست یافت. Qoala، که Peak XV را نیز در میان حامیان خود به حساب می‌آورد، علاوه بر بازار داخلی خود در اندونزی، در مالزی، تایلند و ویتنام فعالیت می‌کند.

کوالا فاش کرد که حق بیمه کتبی ناخالص آن از سال 2022 تا کنون 2.5 برابر افزایش یافته است و این استارتاپ اکنون تا 60 درصد از کل مطالبات را در داخل رسیدگی می کند، اگرچه اعداد دقیقی را اعلام ن کرد.

هارشت لونانی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Qoala، بيان کرد که بودجه جدید "اعتماد بازار" را به استراتژی استارت آپ نشان می دهد. وی در بیانیه ای آماده گفت: "مأموریت ما برای دموکراتیک کردن بیمه ثابت است، و با این تزریق جدید سرمایه، ما بهتر از همیشه برای هدایت نوآوری و تأثیرگذاری بر زندگی و معیشت مجهز شده ایم."

کوالا قصد دارد سرمایه‌های تازه را برای کشف خریدها و مشارکت‌های استراتژیک و همچنین پاشیدن هوش مصنوعی در کانال‌های خود مستقر کند.

الکساندروس بوتنبروخ، مدیر شرکت PayPal Ventures در بیانیه ای گفت: «این قابل ستایش است که ببینیم Qoala در مدت زمان کوتاهی به چه چیزی دست یافته است. کوالا با قرار دادن خود به عنوان راه حل منتخب هم برای پلتفرم های مصرف کننده و هم برای نمایندگی های سنتی، ابزارهای بسیار مورد نیاز را برای رفع شکاف حفاظتی مداوم در اختیار مصرف کنندگان در سراسر آسیای جنوب شرقی قرار می دهد.

PayPal Ventures با اندونزی غریبه نیست. همچنین در سال 2020 از گوجک حمایت کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است