متن خبر

پلتفرم آموزشی GoStudent در میان معاوضه ها به سوددهی می رسد

پلتفرم آموزشی GoStudent در میان معاوضه ها به سوددهی می رسد

شناسهٔ خبر: 459830 -




وین ممکن است موزه ها، حمل و نقل عمومی، آب چشمه و مسکن اجتماعی فراوانی داشته باشد، اما پلتفرم آموزشی GoStudent یکی دیگر از جواهرات تاج آن است. خدمات آن اکنون توسط بیش از 11 میلیون خانواده استفاده می شود که بسیاری از آنها در خارج از کشور مادر GoStudent زندگی می کنند.

در کنار Bitpanda و Runtastic که توسط آدیداس خریداری شده اند، GoStudent هشت ساله یکی از معدود استارت آپ های اتریشی است که در صحنه فناوری بین المللی نامی برای خود دست و پا کرد. اما از آنجایی که مجبور بود به شدت خود را با بازاری که دیگر به هر قیمتی به نفع رشد است وفق دهد، باید گسترش بین المللی خود را حداقل در حال حاضر کاهش دهد و ارزش 3 میلیارد یورویی آن ممکن است دیگر پایدار نباشد.

با این حال، GoStudent به سرعت تغییر شکل داد تا با ذائقه لحظه تناسب داشته باشد. وقتی چند روز پیش از دفتر مرکزی آن بازدید کردم تا با بنیانگذاران برجسته آن، مدیر عامل فلیکس اوهسوالد و گرگور مولر، مدیر اجرایی آن آشنا شوم، آنها فاش کردند که شرکت به سودآوری کامل رسیده است. اوهسوالد، پسر یک بانکدار، به سرعت اضافه کرد: «و نه فقط EBITDA سودآور».

این شرکت بعداً به صورت کتبی تأیید کرد که «این بدان معنی است که ما EBITDA مثبت هستیم و جریان نقدی عملیاتی مثبتی در GoStudent و GoStudent Group داریم. این شرکت اضافه کرد که TechCrunch می تواند این اطلاعات را منحصراً پس از اینکه بنیانگذاران این خبر را در طی یک جلسه همه جانبه در اوایل امروز با تیم خود به اشتراک گذاشتند، منتشر کند.

هیچ فایده ای ندارد که کارمندان را از حلقه دور نگه دارید، همانطور که تک شاخ ها اغلب انجام می دهند: با پیروی از استانداردهای اتریش، حساب های سالانه شرکت خصوصی تا پایان سال بعد به یک موضوع ثبت عمومی تبدیل می شود. به این ترتیب می‌دانیم که GoStudent در سال ۲۰۲۱ ۸۹ میلیون یورو و در سال ۲۰۲۲ ۲۲۰ میلیون یورو ضرر کرده است.

تضاد با زیان های قبلی، چرخش به سودآوری را حتی بیشتر می کند، و به راحتی می توان فهمید که چرا اوهسوالد آن را "نقطه عطف عظیم" نامیده است. همچنین احتمالاً یک تقویت کننده روحیه برای کارکنان خواهد بود که پس از چندین دور اخراج، اکنون به 1500 کارمند تمام وقت در سراسر GoStudent Group کاهش یافته است.

برگشت از ارتفاعات

چرخش GoStudent پس از مرحله‌ای اتفاق می‌افتد که خود اوهسوالد از آن به عنوان مقیاس‌پذیری «دیوانه‌کننده» یاد می‌کند. از سال 2019 تا 2022، ما مدل کسب و کار اصلی خود را به بیش از 100 میلیون یورو افزایش دادیم و رشد شگفت انگیز و دیوانه کننده ای از صفر اساساً ظرف دو سال بود. اما، او گفت ، این شرکت تنها در سال 2022 بیش از 150 میلیون یورو پول نقد داشته است.

با چرخش بازارها و علیرغم جذب صدها میلیون یورو سرمایه، شرکت می دانست که نمی تواند به این مسیر ادامه دهد. در سال 2023، میزان سوختگی خود را 70 درصد کاهش داد، اما هنوز کافی نبود. در پستی در لینکدین در ژانویه سال جاری، اوسوالد تأیید کرد که این شرکت در حال انجام دور دیگری از اخراج - سومین مورد از سال 2022 است.

مولر بيان کرد که این بازسازی‌ها «لحظه‌های سخت» بودند، اما شرکت باید بفهمد که چگونه بدون هزینه‌های زیاد به رشد خود ادامه دهد. «حداقل ما اکنون چیزهای زیادی یاد گرفتیم. ما ایده بهتری در مورد چگونگی و مکان مقیاس بندی داریم، از موارد کلیدی که باید به آن توجه کنیم و بیشتر مراقب آنها باشیم."

رشد بیش از حد GoStudent تنها یک غرور نبود. اگر تحول دیجیتالی که کووید-19 به همراه داشت، قایق‌های زیادی را بلند کرد، این امر به‌ویژه در مورد edtech و حتی بیشتر از آن برای GoStudent صادق بود. این شرکت از متقاعد کردن والدین در مورد شایستگی های آموزش آنلاین به راه حلی برای دانش آموزان مدرسه ای تبدیل شد که به کمک آموزشی نیاز داشتند.

ارزش گفت ه GoStudent از این بیماری همه گیر جان سالم به در برد، پس در ابتدا کاهش های آسانی در خارج از کسب و کار اصلی آن وجود داشت. دیگر خبری از مهمانی های مجلل نیست. فعلاً خرید دیگری وجود ندارد. دیگر به جاهایی که آموخته اند تدریس خصوصی بخشی از فرهنگ نیست، مانند سوئد، یا جایی که مجبور شد قیمت های خود را بیش از حد پایین بیاورد، مانند آمریکای لاتین، گسترش یافت. اما دیگران دردناک تر بودند، مانند خروج از ایالات متحده پس از تنها چند ماه.

هدف GoStudent دیگر حضور در 20 کشور نیست. در حال تمرکز مجدد بر اروپا است، اما در خارج از کشورهای آلمانی زبان، "استراتژی رشد ارگانیک تری را اتخاذ خواهد کرد. " کاملاً مشخص است که وقتی لورا وارنیر، مدیر ارشد سابق رشد و کارمند اولیه آن شرکت را ترک کرد، یک مدیر ارشد بازاریابی ، کارمند سابق Delivery Hero، Dan Zbijowski، جایگزین او شد. خداحافظ رشد خط بالا، سلام رشد پایین خط.

راه طولانی تا قله

خرج کردن کمتر در حالی که هنوز به رویاهای بزرگ خود می رسد، یک اقدام متعادل کننده خوب برای GoStudent است، که ماموریت اعلام شده آن "ساخت مدرسه جهانی شماره 1 و باز کردن پتانسیل هر دانش آموز از طریق آموزش شخصی سازی شده است. "

GoStudent هنوز یک مدرسه نیست. ارائه آن هنوز هم تا حد زیادی تحت آموزش قرار می گیرد، نه تدریس. اما خرید StudienKreis در سال 2022 آن را یک قدم به این هدف نزدیکتر می کند. نه تنها به این دلیل که این شرکت آموزشی سنتی که در سال 1974 تأسیس شد، دارای 1000 مرکز آموزشی است که عمدتاً در آلمان هستند. بلکه به این دلیل که GoStudent اکنون از آنها برای کاهش یادگیری ترکیبی استفاده می کند.

اوهسوالد گفت: «ما معتقدیم که آینده آموزش ترکیبی است. "Glocal" کلید واژه دیگری بود که او استفاده کرد. در حالی که برنامه‌های درسی آموزش ملی یا حتی منطقه‌ای هستند، GoStudent می‌تواند با استفاده از فناوری ارزش گفت ه داشته باشد تا مطمئن شود که هر بچه مستقل از مکان، معلم مناسب را پیدا می‌کند.

مولر بيان کرد که بیشتر معلمان GoStudent دانشجویان دانشگاه هستند، و این جمعیت جوان‌تر باعث می‌شود تا در عین اینکه به عنوان الگو نیز خدمت می‌کنند، با دانش‌آموزان کلیک کنند.

به گفته اوهسوالد، این تقویتی است که این روزها بسیاری از بچه ها به آن نیاز دارند، زیرا آنها باید تحت فشار رسانه های اجتماعی زندگی کنند که وقتی ما بزرگ شدیم وجود نداشت. "گذراندن این لحظه که یک فرد به صورت جداگانه با شما می نشیند، باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود، اغلب بسیار بیشتر از بهبود نمرات شما ارزش دارد."

در گزارش آینده آموزش GoStudent در سال 2024، بر اساس پاسخ های بیش از 5000 والدین، این شرکت دریافت که خانواده ها به دنبال رویکرد شخصی تر برای یادگیری فرزند خود هستند. بدیهی است که ارتقای نمره یکی از موارد کلیدی است که والدین به دنبال آن هستند. و اگر آن را نبینند، راضی نیستند.» اما آنها همچنین می خواهند که فرزندانشان در حل مسئله و سایر مهارت های زندگی بهتر شوند.

GoStudent می تواند در جاهایی وارد شود که مدارس کوتاهی می کنند، اما چنین ماموریت گسترده ای به معلمان برجسته نیاز دارد. احتمالاً پرداختی که مطابق با تورم باشد، به جذب و حفظ آنها کمک می کند. به ویژه در پرتو دادخواست اخیر برخی از 23000 مربی آن که شکایت کرده اند که «در حالی که تقریباً 100 درصد کار آماده سازی و اداری را بر عهده دارند، کمتر از 50 درصد از هزینه های والدین را دریافت می کنند». با این حال، بنیانگذاران GoStudent این را متفاوت می بینند.

وقتی از اوسوالد در مورد افزایش دستمزد پرسیده شد، او به این موضوع پرداخت که چگونه معلمان هدفمند از دیدن موفقیت دانش آموزان احساس رضایت می کنند. مولر گفت، اما شاید به‌طور ملموس‌تر، GoStudent در حال کار بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی در مواردی است که در غیر این صورت زمان زیادی می‌برد تا معلم بتواند بر تدریس تمرکز کند و نه بر نمره دادن به کار.

یک عمل متعادل کننده خوب

Ohswald به TechCrunch بيان کرد که GoStudent برای سال 2024 سه اولویت دارد: مثبت ماندن جریان نقدی، وفادار ماندن به هدف خود در اولویت قرار دادن دانش‌آموزان و نشان دادن اینکه چگونه هوش مصنوعی به GoStudent اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را به شیوه‌ای با سرمایه کارآمد افزایش دهد.

اوهسوالد گفت، نکته کلیدی در اینجا این است که GoStudent نشان دهد «چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنیم تا بتوانیم بدون نیاز به صدها نفر دیگر، عملیات را 100 برابر کنیم. هوش مصنوعی به ما این امکان را می‌دهد که معلمان را به روشی بسیار خودکارتر استخدام کنیم، به معلمان کمک کنیم تا به [دانش‌آموزان] خود بهتر آموزش دهند و به افراد پشتیبانی و عملیات خود در زمین کمک کنیم بدون اینکه پولی برای آن خرج کنیم.»

M&A چیز دیگری است که GoStudent دوباره برای آن «به زودی» پول خرج نمی کند، اما بنیانگذاران از انجام آن خوشحال هستند. مولر گفت: «من واقعاً معتقدم که در موقعیتی برای انجام آن خریدها به سرعت در چنین فضای بازاری که در آن افزایش سرمایه آسان‌تر بود، به ما کمک زیادی خواهد کرد.

GoStudent در حال حاضر ارزش تبدیل شدن به یک گروه و نه فقط یک شرکت را می بیند. Tus Medias، شبکه ای از بازارهای معلم، ثابت می کند که یک کانال جذب مشتری قوی است، اما همچنین جایگزینی است که معلمان و والدین می توانند در صورتی که از آنچه GoStudent ارائه می دهد ناراضی باشند، به آن مراجعه کنند.

یک شکایت مکرر از والدین این است که GoStudent آنها را به تعهدات چند ساله سوق می دهد تا لغو کردن را دشوار کند. GoStudent پاسخ می دهد که آموزش مستلزم یکپارچگی است، نه یک اصلاحیه. اما البته، قراردادها در ارائه درآمد ثابت GoStudent نیز بهتر هستند. انصافاً، این امر همچنین باعث می شود که معلمان خود حجم نسبتاً ثابتی از کار دریافت کنند. و بیشتر از آنچه که اگر مجبور به یافتن مشتریان خود به تنهایی باشند، انجام می دهند.

با این حال، والدین ناراضی به طور مرتب مسائل مربوط به GoStudent را به مطبوعات می رسانند. یک مورد به شدت در سال 2021 در بریتانیا اتفاق افتاد، زمانی که پدری متوجه شد که معلم GoStudent دخترش از تدریس منع شده است. این شرکت عذرخواهی کرد و بيان کرد که قبلاً رویه‌های استخدام خود را تغییر داده است، که شامل تحلیل پیشینه (DBA پیشرفته، در بریتانیا) و آیین‌نامه رفتاری است که معلمان را از تماس با دانش‌آموزان زیر 16 سال با استفاده از واتساپ «تحت هر شرایطی» منع می‌کند.

ایمنی کودکان یکی از دلایلی است که این شرکت در ساخت ابزارهای خود مانند GoChat سرمایه گذاری می کند. مطمئنا، می تواند به استفاده از راه حل های خارجی ادامه دهد. از این گذشته، سه سال اول خود را به عنوان چت تکالیف واتس اپ سپری کرد. اما راه‌حل‌های داخلی، جلوگیری از دریافت شماره تلفن دانش‌آموزان توسط معلمان و ردیابی آنچه در طول کلاس اتفاق می‌افتد را آسان‌تر می‌کند.

GoStudent همچنین در نهایت Zoom را به نفع کلاس آنلاین خود، GoClass، بر اساس پیشرفت‌های قبلی Tus Medias کنار گذاشت. ممکن است در حال حاضر اشکالاتی وجود داشته باشد، اما این یادآوری است که GoStudent تنها نمی‌خواهد از ابزارهای آماده استفاده کند: می‌خواهد نوآوری‌های تکنولوژیکی برای آموزش بهتر ارائه دهد. به عنوان مثال، یکی از موارد اضافه شده اخیر GoVR است، یک پلت فرم واقعیت مجازی برای یادگیری زبان.

همه صحبت‌ها در مورد هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و یادگیری ترکیبی ممکن است در جمع‌آوری آخرین بودجه GoStudent، ترکیبی ۹۵ میلیون دلاری از سهام و بدهی که در ماه آگوست تضمین شده بود، مفید بوده باشد.

اما بیش از هر چیز، این سودآوری است که دسته چک را باز می کند و به شرکت ها گزینه های بیشتری می دهد. به GoStudent این امکان را می دهد که بدهی بیشتری را برای جلوگیری از رقیق شدن بیشتر، انتخاب ساختار متفاوت یا عدم افزایش سرمایه اضافی افزایش دهد. اوهسوالد گفت: یافتن استراتژی مناسب در دست م است. این در زمینه تامین مالی، بلکه در جاهای دیگر نیز صادق است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است