متن خبر

ساعت‌های Fitbit در اتحادیه اروپا برنامه‌های شخص ثالث و چهره‌های ساعت را از دست می‌دهند – در اینجا دلیل آن است

ساعت‌های Fitbit در اتحادیه اروپا برنامه‌های شخص ثالث و چهره‌های ساعت را از دست می‌دهند – در اینجا دلیل آن است

شناسهٔ خبر: 459302 -




Fitbit Versa 2
آخرین ساعت هوشمند Fitbit - Versa 2 (اعتبار تصویر: آینده)

صاحبان Fitbit اروپایی ضربه بزرگی خورده اند زیرا Google همه برنامه های شخص ثالث و صفحه ساعت را از همه دستگاه های موجود در منطقه اقتصادی اروپا حذف می کند. این شامل کل اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای غیرعضو مانند ایسلند می شود.

این غول فناوری هیچ اطلاعیه رسمی از طریق کانال های معمول خود انجام نداد. در عوض، تصمیم گرفت صفحه مدیریت نرم افزار خود را در وب سایت مرکز راهنمایی Fitbit به روز کند. در آنجا، بیان شده است که تغییرات در ژوئن 2024 اعمال خواهند شد. تاریخ دقیقی داده نشد

فهرست کاملی از تمام مدل‌های آسیب‌دیده در دسترس عموم است. آنها شامل مدل هایی مانند Fitbit Sense 2 ، Versa 4 و Ionic هستند. اگرچه در مورد آخری، احتمالاً بهتر است در اسرع وقت از شر آن خلاص شوید ، زیرا باتری معیوب آن باعث سوختگی شدید شده است.

کاربران همچنان می‌توانند تا تاریخ ژوئن برنامه‌های شخص ثالث را روی دستگاه‌های پوشیدنی شما نصب کنند. پس از آن، فقط به نرم افزارهای شخص اول گوگل و Fitbit دسترسی خواهید داشت.

قوانین جدید

در مورد اینکه چرا این کار را انجام می دهد، گوگل انگشت خود را به سمت "الزامات نظارتی جدید" در اروپا نشانه رفته است. این به دلیل یک قانون آمریکایی نیست، زیرا مرکز راهنمایی به طور خاص بیان می کند که "کاربران کشورهای دیگر تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. " این شرکت عمدا مبهم است، اگرچه ممکن است با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مرتبط باشد.

برای ساده‌سازی بیش از حد یک قانون پیچیده، DMA در پاسخ به اینکه شرکت‌های فناوری کنترلی آهنین بر کاربران خود و کل صنعت فناوری داشتند، ایجاد شد. قرار است میزان قدرتی که در اختیار دارند را از بین ببرد. این شرکت ها به طور کلی قوانین جدید را برای ماندن در اروپا رعایت کرده اند. یکی از مقرراتی که این شرکت ها باید به آن پایبند باشند، تقویت سازگاری بهتر بین نرم افزارهای شخص اول و شخص ثالث است.

در بیشتر موارد، به جز این وضعیت فعلی Fitbit، همه چیز به شکل شنا در حال حرکت است. این یکی از مواردی است که در انتقالی آرام برای گوگل بوده است. شاید برنامه های شخص ثالث تحت قوانین جدید قابل اجرا نباشند.

تحلیل: این همان داستان قبلی است

اما، یک چیز عجیب و غریب در همه اینها وجود دارد. چرا فقط Fitbit و نه سایر سخت افزارها؟ خوب، ما یک نظریه داریم.

دلیل اینکه گوگل برنامه های شخص ثالث را حذف می کند ممکن است به دلیل تلاش های مداوم این شرکت برای حذف Fitbit باشد و DMA بهانه خوبی برای ادامه این کار است. در چند سال گذشته، گوگل از آنچه Fitbit را در گذشته عالی کرده بود، دوری می‌ کرد. حذف ویژگی‌ها در اینجا، حذف دسترسی به پخش جریانی موسیقی در آنجا. کار به جایی رسیده است که دستگاه های Fitbit سایه ای از خود سابق خود هستند.

در ابتدا فکر کردیم، "شاید گوگل بخواهد کنترل کامل روی ردیاب های تناسب اندام خود را حفظ کند." شاید آنها بر این باورند که DMA دریچه‌ها را به روی بازیگران بدی که نرم‌افزارهای مخرب را برای پوشیدنی‌ها ایجاد می‌کنند باز خواهد کرد. این یک مسئله امنیتی است.

اما پس از آن پیکسل واچ کاملاً نادیده گرفته می شود و به پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث در اتحادیه اروپا ادامه می دهد. اگر گوگل واقعاً نگران امنیت پوشیدنی‌های خود باشد، شاهد تغییرات مشابهی در دستگاه‌های Pixel Watch خواهیم بود. با این حال، این مورد نیست.

به خاطر داشته باشید: این فقط یک نظریه است. به طور رسمی چیزی گفته نشده است. ما برای یک نظر تماس گرفتیم و اگر پاسخی شنیدیم این داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

در همین حال، فهرست TechRadr از بهترین ردیاب های تناسب اندام برای سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است