متن خبر

IPO آزمایشگاه Astera در روز اول 72 درصد افزایش یافت که نشان می دهد تقاضای سرمایه گذاران برای فناوری با پیچش هوش مصنوعی بالا است.

IPO آزمایشگاه Astera در روز اول 72 درصد افزایش یافت که نشان می دهد تقاضای سرمایه گذاران برای فناوری با پیچش هوش مصنوعی بالا است.

شناسهٔ خبر: 458946 -




آزمایشگاه آسترا زندگی خود را به عنوان یک شرکت سهامی عام آغاز کرد که با 52.56 دلار به ازای هر سهم معامله می‌شد که با نواخته شدن زنگ، 46 درصد رشد داشت. این شرکت شب گذشته عرضه اولیه سهام خود را 36 دلار برای هر سهم قیمت گذاری کرد که بالاتر از محدوده قیمتی افزایش یافته خود است. اولین عرضه Astera اولین ارائه فناوری مواد در سال جاری است که TechCrunch در حال پیگیری است. Reddit، انجمن اجتماعی معروف و ارائه‌دهنده داده‌های هوش مصنوعی، انتظار داریم که پس از پایان معاملات امروز قیمت‌گذاری کند و فردا حماسه عمومی خود را آغاز کند.

Astera Labs سخت افزار اتصال را برای مراکز داده رایانش ابری می سازد. از آنجایی که هوش مصنوعی به حجم عظیمی از داده ها نیاز دارد که به داخل، خارج و اطراف مراکز داده منتقل شوند، Astera شاهد شکوفایی درآمدهای اخیر بوده است. پس از تولید 79.9 میلیون دلار در سال 2022، درآمد 45 درصدی در سال 2023 افزایش یافت و به 115.8 میلیون دلار رسید.

سهام در اولین روز معاملاتی خود با 72 درصد افزایش به 62.03 دلار بسته شد. در حالی که معاملات اولیه قوی این شرکت قطعاً انتقادهایی را به همراه خواهد داشت مبنی بر اینکه قیمت آن اشتباه بوده و این شرکت پول را روی میز گذاشته است، هجوم آن به زندگی عمومی ممکن است به سایر شرکت‌های فناوری بازار خصوصی کمک کند تا شجاعت فهرست کردن سهام خود را پس از یک دوره طولانی داشته باشند. دوره طولانی فعالیت محدود IPO

قیمت عرضه اولیه اولیه آزمایشگاه Astera آن را در حدود 5.5 میلیارد دلار ارزش گذاری کرد، رقمی که در قیمت معاملات فعلی به حدود 8.9 میلیارد دلار افزایش می یابد. ارقام ارزش گذاری کاملاً رقیق شده بالاتر است، اما آنچه برای شرکت مهم است این است که قیمت خصوصی نهایی خود را در قیمت گذاری IPO خود بهتر کرد و سپس رقم دوم را بلافاصله پس از آن کاهش داد.

یک برنده آرام

در حالی که آهنگ و رقص پیرامون عرضه عمومی Astera Labs به طور قابل توجهی آرام‌تر از IPO Reddit بوده است، دلیلی وجود دارد که باور کنیم این بیشتر آزمایشی برای تقاضای بازار برای سهام هوش مصنوعی است تا اولین آزمایش خود Reddit. در حالی که کسب و کار داده مبتنی بر هوش مصنوعی ردیت مطمئناً بخش رو به رشدی از عملیات آن است، اما درصدی تک رقمی از سال 2023 پیش بینی شده آن در هر تحلیل TechCrunch باقی می ماند.

در مقابل، ساخت مرکز داده مبتنی بر هوش مصنوعی که به نفع آزمایشگاه Astera است، چیزی است که بازار ممکن است بخش بزرگ‌تری از اندازه فعلی و رشد آینده خود را در نظر بگیرد. این واقعیت که نرخ رشد شرکت به اندازه سه ماهه چهارم سال 2023 شتاب گرفت و توانست از ضرر به سودآوری GAAP در آن سه ماهه تغییر کند، این دیدگاه را نشان می دهد که این شرکت به لطف تقاضای هوش مصنوعی در حال حرکت است. اگرچه این کار با مدل پایه‌ای که OpenAI و رقبای آن انجام می‌دهند فاصله زیادی دارد.

آنها یک شرکت هوش مصنوعی نیستند. نیک اینهورن، معاون تحقیقات در Renaissance Capital، شرکتی که بازار عرضه اولیه سهام را دنبال می‌کند و ETF‌های متمرکز بر عرضه عمومی ارائه می‌کند، او میگوید ، اما مطمئناً، من فکر می‌کنم، آنها از این روند سود می‌برند. آینهورن اضافه کرد که سه ماهه اخیر رشد درآمد Astera "قانع کننده ترین استدلال برای آنها" است.

اولین حضور Astera همچنین احتمالاً معیار بهتری برای عملکرد IPOهای سرمایه گذاری شده در سال جاری خواهد بود. در حالی که Reddit نیز تحت حمایت سرمایه گذاری بود، کمی گذشته مالی منحصر به فرد دارد که شامل خرید و انحلال می شود. از سوی دیگر، Astera Lab، که در سال 2017 تأسیس شد، 206 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز جمع‌آوری کرده است و آخرین ارزش آن 3.1 میلیارد دلار بود که آن را برای سایر نام‌هایی که مردم به آن توجه می‌کنند از جمله Databricks، Stripe و Plaid تبدیل می‌کند.

Reddit بعدی است

قیمت بسته شدن نهایی سهام Astera می‌تواند سیگنال مثبتی برای شرکت‌های سخت‌افزاری هوش مصنوعی باشد، اما همچنین ممکن است آب‌های عرضه اولیه سهام را برای فهرست خود Reddit گرم کند. اگر Astera از دروازه خارج شده بود، Reddit ممکن بود قبل از اینکه حتی شروع به تجارت کند، زخمی شده بود.

در عوض، Astera نتایج معاملات روز اول 2021 را ارائه می کند - شاید Reddit بتواند دنبال کند؟

عملکرد قوی Astera در اولین ساعات فعالیت خود به عنوان یک شرکت سهامی عام نیز می‌تواند برخی از فعالیت‌های سرمایه‌گذاران را که باعث عقب‌نشینی یا حتی جلوگیری از برخی عرضه‌های عمومی می‌شود، بهبود بخشد. همانطور که TechCrunch در اوایل این هفته گزارش داد، برخی از استارت‌آپ‌های مرحله آخر ممکن است نتوانند زیر آخرین ارزش‌گذاری اولیه خود در بورس عرضه شوند - حتی اگر بنیان‌گذاران از ورود به بازارهای عمومی با قیمت پایین‌تر موافق باشند - به دلیل شرایط معامله VC از جمله رقیق‌سازی. حقوقی که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که معامله را مسدود کنند.

اگر VC ها بدانند که استارت آپ می تواند مانند Astera Labs در بازار عمومی ظاهر شود، شاید در مورد جدول زمانی متفاوت فکر کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است