متن خبر

مسابقات Apex Legends توسط هک اکسپلویت سرکش RCE مختل شد

مسابقات Apex Legends توسط هک اکسپلویت سرکش RCE مختل شد

شناسهٔ خبر: 458935 -




تصویر گروهی <a href= از بازیگران Apex Legends" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DqCDPB5YPah4wSoP2SBEJ8.jpg">
(اعتبار تصویر: Apex Legends)

فینال‌های Apex Legends Global Series (ALGS) در آمریکای شمالی در این آخر هفته با خوشی به پایان رسید - اما پیچ و تاب داستان چیزی بود که هیچ‌کس انتظارش را نداشت (یا نمی‌خواست). در بخشی از رویداد منطقه ای، بازیکنان مورد هدف هک هایی قرار گرفتند که "یکپارچگی رقابتی" مسابقه را مختل کرد و در نتیجه مرحله نهایی مسابقات به تعویق افتاد.

مدت کوتاهی پس از این حادثه، گمانه زنی هایی در مورد منبع حمله به وجود آمد و سوالاتی در مورد نرم افزار Easy Anti-Cheat مطرح شد. از آن زمان اپیک گیمز بیانیه‌ای منتشر کرد و ادعا کرد که هیچ ارتباطی بین هک از راه دور و EAC وجود ندارد.

"ما مطمئن هستیم که هیچ آسیب‌پذیری RCE در EAC مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد."

با توجه به به خطر افتادن یکپارچگی رقابتی این سری، ما تصمیم گرفتیم فینال NA را در این زمان به تعویق بیندازیم. به زودی اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت. 18 مارس 2024

صدا زدن شات ها

مسابقات زمانی که Noyan Ozkose (AKA Genburten) از DarkZero و Phillip Dosen از TSM (AKA ImperialHall) با هک‌های RCE مورد حمله قرار گرفتند که به یک بازیگر بد اجازه داد مستقیماً در بازی دخالت کند، به خوبی در جریان بود.

تقلب های اوزکوزه و دوسن به طور ناگهانی و غیرمنتظره فعال شدند. اسکوزه توانست موقعیت بازیکنان دشمن را از طریق دیوارها و پیام های عجیب و غریب ("Apex hacking global series by Destroyer2009 & R4ndom") که در طول اکشن در سراسر صفحه نمایش داده می شد، ببیند. اسکوزه به سرعت واکنش نشان داد و دستانش را از روی کیبورد خود برداشت و تیمش را نسبت به موضوع آگاه کرد.

به طور مشابه، زمانی که دوسن هدفی را هدف قرار داد، با کمک یک aimbot بود – هرچند او خودش این تقلب را فعال نکرده بود.

Respawn مسابقه را در پاسخ به این اتفاقات لغو کرد و دلیل آن این بود که مسابقات به خطر افتاده است و فینال NA را به تعویق انداخت. اطلاعات بیشتر در مورد زمان بندی مجدد قرار است در زمان مناسب ارائه شود.

کاوش در مورد سوء استفاده ضد تقلب

به طور طبیعی، گمانه زنی ها در توییتر بیداد می کرد و بازیکنان و تماشاگران تعجب می کردند که چگونه چنین تورنمنت برجسته ای می تواند توسط هک های REC از بین برود. گروه داوطلبانه «اداره پلیس ضد تقلب» به گفتگو ملحق شد و به بازیکنان هشدار داد که اطلاعات شخصی آنها ممکن است در خطر باشد، مگر اینکه اقدامات خاصی انجام دهند - مانند تازه کردن رمزهای عبور قدیمی و نصب مجدد سیستم عامل هایشان.

اداره پلیس ضد تقلب اعلام کرد که Easy Anti-Cheat، سیستم امنیتی مورد استفاده توسط Apex Legends، یکی از دلایل احتمالی این مشکل است. این گروه بر این باور است که EAC می تواند توسط بازیگران بد مورد استفاده قرار گیرد و برای تزریق هک به رایانه های شخصی پخش کننده یا آلوده کردن آنها با باج افزار استفاده شود.

اما اپیک گیمز این ادعا را رد کرده و گفته است:

"در حال حاضر - ما مطمئن هستیم که هیچ آسیب پذیری RCE در EAC مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد. ما به همکاری نزدیک با شرکای خود برای هر گونه حمایت پیگیری مورد نیاز ادامه خواهیم داد.»

مشکلی برای حل

پس ، چگونه می توان از حوادث مشابه جلوگیری کرد؟ آخرین چیزی که هر بازیکن حرفه ای در طول یک تورنمنت پرمخاطره می خواهد این است که مورد هدف یک هک از راه دور قرار گیرد - و بازیکنان معمولی ممکن است تعجب کنند که آیا همان تهدیدات می تواند روی بازی های آنها نیز تأثیر بگذارد.

VPN های بازی مطمئناً کاربردهای خود را دارند، به خصوص اگر به دنبال توقف حملات DDoS هستید، اما نمی توانند محافظت در برابر سوء استفاده از راه دور را تضمین کنند. با این حال، VPN ها می توانند در وهله اول هدف قرار دادن شما را برای بازیگران بد بسیار دشوارتر کنند.

VPN ها با پوشاندن آدرس IP اصلی شما و مسیریابی درخواست های DNS شما از طریق یک واسطه، یک لایه امنیتی اضافی را هنگام بازی آنلاین ارائه می دهند. یک مجرم سایبری باید برای به دست آوردن اطلاعات قابل شناسایی شما سخت تر کار کند.

با این حال، VPN تضمینی برای محافظت کامل دیجیتال نیست - به خصوص اگر نگران باج افزار هستید. NordVPN مجموعه امنیتی خاص خود را دارد، با ابزارهای تشخیص بدافزار، و از انجام بارگیری ها به صورت حیله گر جلوگیری می کند. این کار مفیدی است، اما VPN ها بهترین محافظ در برابر تهدیدات دیجیتالی سرسخت تر نیستند: به ویروس ها، باج افزارها، بدافزارها و سایر مخرب های دیجیتال فکر کنید.

با این حال، بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس با حفاظت و اسکن‌هایی که فقط مبتنی بر مرورگر نیستند، به شما کمک می‌کند.

ویرایشگر نرم افزار فنی

River یک ویرایشگر نرم افزار فناوری و متخصص VPN در TechRadar است. آنها آماده نگه داشتن VPN و محتوای امنیت سایبری به روز و دقیق هستند. وقتی به خوانندگان کمک نمی‌کنند بهترین VPN‌ها را در اطراف پیدا کنند (و بهترین معاملات)، River را می‌توان در نزدیکی PS5 آن‌ها پیدا کرد یا آب و هوای دوست‌داشتنی ولز در حومه شهر تحت فشار قرار داد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است