متن خبر

VC Arjun Sethi در مورد فروش استراتژی های انتخاب شرکت خود به سرمایه گذاران دیگر صحبت می کند. او می گوید آنها آن را می خرند

VC Arjun Sethi در مورد فروش استراتژی های انتخاب شرکت خود به سرمایه گذاران دیگر صحبت می کند. او می گوید آنها آن را می خرند

شناسهٔ خبر: 458373 -




آرجون ستی با اعتماد به نفس کسی صحبت می‌کند که بیشتر از دیگران می‌داند، یا می‌داند که با اعتماد به نفس بالا می‌تواند ادراک را شکل دهد. در هر صورت، وقتی او از طریق Zoom به من او میگوید که «پنج سال دیگر، 50 درصد از داده‌های خصوصی جهان را در دستانش خواهم داشت» و «رقابت با من غیرممکن خواهد بود»، او این را با تمام وجود او میگوید . قدرت وارن بافت که حقایق بازار سهام را کنار گذاشته است.

ستی، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری Tribe Capital، در مورد ترمینا، یک پلت فرم نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای "دقت کمی" صحبت می کند که Tribe اخیراً آن را توسعه داده است و ستی می گوید که می تواند نتایج را برای هر چه بیشتر سرمایه گذاران بهبود بخشد. ثبت نام. با این حال، چشم انداز صرف سؤالاتی را ایجاد می کند. یعنی، اگر ترمینا خیلی خوب است، چرا Sethi و Tribe راهی برای رقابت بهتر به دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌دهند؟ در همین راستا، چرا سرمایه‌گذاران دیگر باید به ترمینا اعتماد کنند که داده‌های مشتریان خود را برای بهبود در طول زمان دریافت می‌کند؟

ابتدا، ارزش آن را دارد که درباره خود ترمینا، که سافت ماه گذشته با دو محصول راه اندازی کرد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در سطح بالایی، یکی از این محصولات داشبوردی است که هدف آن کمک به سرمایه گذاران برای ارزیابی سریع سلامت هر شرکتی با مقایسه آن بین شرکت های موجود در مجموعه داده های اختصاصی اولیه ترمینا است که با هر مشتری جدیدی که ترمینا ایمن می کند رشد می کند. پیشنهاد دوم برای کمک به سرمایه گذاران برای درک نیروهای خارجی در حال بازی، از جمله تغییرات مورد انتظار بازار طراحی شده است. ستی او میگوید ، ترمینا را به‌عنوان «قدرت 1000 همکار به شما می‌دهد».

ستی از افشای نام‌های اولیه مشتریان خودداری می‌کند، اما او او میگوید که این نام‌ها شامل صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های مستقل و صندوق‌های سهام خصوصی می‌شوند، که همه آنها را در مجموع به عنوان «طبقه بزرگی از افراد استقرار سرمایه که می‌خواهند زیر رادار بمانند» توصیف می‌کند.

چیزی که او خوشحال‌تر از بحث در مورد جاه‌طلبی‌هایش برای کسب‌وکار است، که به گفته ستی، بزرگترین مزیت شروع آن، داده‌های مبادلاتی در حدود 1500 شرکت است که ترمینا به بیش از یک مدل زبان بزرگ (که ستی از نام بردن آن خودداری می‌کند)، همراه با یک LLM داده است. که به گفته او ترمینا خودش آن را ایجاد کرده است تا قابلیت‌های معیار سرمایه‌گذاران را تقویت کند.

برای استفاده از این ابزار، مشتریان ترمینا داده‌های خام خود را نیز به این ابزار می‌دهند. او او میگوید : «آنها ممکن است از آن برای M&A استفاده کنند، پس یک شرکت سهامی خاص داده‌های خود را [در آن] می‌ریزد و این در مورد هر شرکت VC دیگری نیز صادق است. ستی، که ترمینا را که تنها شش ماه پیش تأسیس شد، او میگوید ، ظاهراً مجموعه داده‌های مقایسه‌ای از شرکت‌هایی است که «در سراسر جهان، در تمام مراحل» وجود دارند.

به طور طبیعی، برخی با چشم انداز مدیریت ترمینا داده های حساس زیادی که با ارزش ترین منبع هر شرکتی است، تمسخر خواهند کرد. این ممکن است با توجه به روابط ترمینا با Tribe Capital صادق باشد.

با این حال، او چنین نگرانی هایی را رد می کند. او او میگوید یک چیز، Tribe در شرکت‌های مرحله اولیه سری C سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال بازدهی سرمایه‌گذاری است. در همین حال، ترمینا "به هر کسی در هر طبقه دارایی این امکان را می دهد که بتواند در مورد چگونگی سرمایه گذاری در شرکت های نرم افزاری، صرف نظر از مرحله، فکر کند، پس این دو استراتژی بسیار متفاوت است. "

ستی – که یک شرکت قبلی به نام MessageMe را به یاهو فروخت، سپس با VC Chamath Palihapitiya در شرکتش Social Capital قبل از موسس ترایب کار کرد – همچنین نشان می‌دهد که شهرت لازم برای انجام کاری را دارد که تلاش می‌کند.

ستی در مورد ترغیب سایر سرمایه گذاران به استفاده از ترمینا می گوید: «بخشی از آن این است که شما ذاتاً اعتماد زیادی را در یک دوره زمانی طولانی ایجاد می کنید.»

خواهیم دید. مطمئناً می توان هم مزایا و هم معایب رابطه نزدیک ترمینا با ترایب را که صاحب سهام ترمینا است مشاهده کرد. (Termina تاکنون اندکی بیش از 10 میلیون دلار جمع آوری کرده است، از جمله از شخص Sethi.)

برای مثال، تیمی که مدت‌ها با هم کار کرده است، یک مزیت است. علاوه بر ستی – که در دسامبر گذشته از سمت مدیرعاملی ترایب کنار رفت و نقش رئیس و مدیر سرمایه گذاری را به جای تمرکز بر ترمینا بر عهده گرفت – این استارت آپ هفت نفره شامل افراد دیگری نیز می شود که زمان خود را بین ترمینا و ترایب تقسیم می کنند.

از جمله الکس چی، که به همراه ستی MessageMe را بنیانگذاری کرد، در Social Capital به او پیوست و متعاقباً با او تریب و ترمینا را بنیان گذاشت. Chee بر عملیات روزانه ترمینا نظارت می کند. او همچنین همچنان مدیر ارشد محصولات Tribe است. جیک الویتز، یکی دیگر از بنیانگذاران ترمینا و برای مدت کوتاهی کارمند سرمایه اجتماعی، مدیر ارشد فناوری Tribe است.

برعکس، خود قبیله نسبتاً جوان است و هنوز واقعاً خود را ثابت نکرده است. این مجموعه 30 نفره دارای دارایی چشمگیر 1.6 میلیارد دلاری است که در حال حاضر تحت مدیریت بوده است، اما تنها شش سال پیش تاسیس شد. این سرمایه‌گذاری در توکن‌های کریپتو موفقیت‌هایی کسب کرده است، اما سایر سرمایه‌گذاری‌های آن هنوز خارج نشده‌اند و مسیر برخی از آن شرط‌بندی‌ها نامشخص است، که محدودیت‌های تحلیل کمی را برجسته می‌کند. Carta، شرکت مدیریت میز کلاهک که به دلیل تاکتیک‌هایی که برخی آن را مشکوک می‌دانند مورد انتقاد قرار گرفته است، یا بولت، شرکت پرداخت با یک کلیک که تا زمانی که اینطور نبود، سر و صدای زیادی داشت.

همچنین شایان ذکر است که مشتریان ترمینا موافقت نمی کنند که داده های خود را به طور انحصاری با لباس به اشتراک بگذارند، پس اگر جعبه سیاه کسی بهتر است، ترمینا می تواند نان تست باشد.

دوباره، ستی صحبت از چالش ها را کنار می گذارد. "دلیل وجود ما و اینکه چرا مشتریان با ما کار می کنند این است که ما بهترین داده ها را در جهان داریم و بهترین محصول را داریم. ما هیچ حق ثبت اختراع خاصی نداریم. هر کاری که ما انجام می دهیم اسرار تجاری است. و ابزار ما 10 برابر بهتر از آنچه در خارج وجود دارد نیست. مثلاً هزار بار بهتر از جریان کار موجود افراد است. »

در مورد معنای آن برای قبیله، ظاهراً او اکنون جاه طلبی های بزرگ تری دارد. "کل هدف من این است که به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری، فقط بتوانم کارهای زیادی انجام دهم. به عنوان یک شرکت، من می‌توانم خیلی بیشتر از اینها انجام دهم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است