متن خبر

نحوه نصب Neovim با استفاده از چارچوب nvchad

نحوه نصب Neovim با استفاده از چارچوب nvchad

شناسهٔ خبر: 457971 -




Neovim یک IDE محبوب است و یک جایگزین قوی برای VS Code است. Neovim از هر زبان برنامه نویسی اصلی پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد هر چیزی را در هر مکانی بسازید.

Neovim می تواند برای شروع کمی مشکل ساز باشد، به خصوص برای تازه واردان. نوشتن یک پیکربندی Neovim از ابتدا اغلب دشوار است. برای حل این مشکل، Neovim را با استفاده از فریمورک Nvchad نصب می کنیم.

Nvchad یک ارائه‌دهنده چارچوب/پیکربندی Neovim است که دارای یک رابط کاربری غنی و زیبا، زمان راه‌اندازی فوق‌العاده سریع است و به شما کمک می‌کند با Neovim کار سازنده‌ای داشته باشید.

نیازی نیست همه چیز را از ابتدا پیکربندی کنید، زیرا بیشتر موارد از قبل پیکربندی شده اند. چندین تم، قطعه کد، برجسته سازی نحو، پیکربندی LSP، مدیریت پلاگین، نقشه برداری کلید و سایر ویژگی های مفید وجود دارد.

در این مقاله، دستورالعمل های گام به گام نصب Neovim و nvchad را از ابتدا در توزیع مبتنی بر لینوکس و دبیان به شما ارائه می دهم.

نحوه راه اندازی پروژه

برای دانلود Neovim و nvchad در توزیع خود، به ابزارهای خط فرمان اضافی نیاز دارید. این موارد به شما در نصب نرم افزار کمک می کند:

    Git CLI

    کرل CLI

    CLI را از حالت فشرده خارج کنید

    حافظه پنهان Fc (پیکربندی قلم) CLI

بیایید نصب این ابزارها را ادامه دهیم تا مطمئن شویم آنها را دارید:

Git CLI را نصب کنید

برای نصب Git دستور زیر را اجرا کنید:

 sudo apt-get install git
دستور Git را نصب کنید

Curl CLI را نصب کنید

برای نصب curl دستور زیر را اجرا کنید:

 sudo apt-get install curl
دستور Curl را نصب کنید

Unzip CLI را نصب کنید

برای نصب Unzip دستور زیر را اجرا کنید:

 sudo apt-get install unzip
Unzip Command را نصب کنید

کش Fc (Font Config) CLI را نصب کنید

برای نصب Fc cache CLI دستور زیر را اجرا کنید.

 sudo apt install fontconfig
دستور Fc config را نصب کنید (فقط برای دبیان، اوبونتو و غیره)

نحوه نصب Neovim و nvchad

اگر این مراحل را دنبال کنید، حتی اگر تازه وارد باشید، می توانید به راحتی Neovim و nvchad را نصب کنید. کمی زمان می برد، اما برای راه اندازی آنها نیازی به دانش عمیق در مورد Neovim و nvchad ندارید.

Neovim را نصب کنید

اولین قدم این است که Neovim را روی دستگاه خود نصب کنید. برای انجام این کار، بسته به توزیع خود، باید دستور زیر را اجرا کنید:

 # Ubuntu ( Snap User) sudo snap install nvim --classic # NixOS nix-env -iA nixpkgs.neovim # MacOS brew install neovim # Arch Linux sudo pacman -S neovim
Neovim را نصب کنید

برای سایر سیستم عامل ها مانند ویندوز، می توانید صفحه مستندات نصب را بخوانید. من همچنین مقاله ای در مورد روش صحیح نصب Neovim نوشته ام که می توانید آن را نیز تحلیل کنید.

نحوه نصب فونت Nerd

مرحله بعدی این است که فونت Nerd را بر روی لپ تاپ یا سیستم عامل خود نصب کنید. Nerd Font پیش نیاز nvchad است. اگر نتوانید فونت Nerd را دانلود کنید، رابط کاربری nvchad شما کار نخواهد کرد.

برای نصب Nerd Font در دبیان یا توزیع‌های مبتنی بر دبیان و macOS، می‌توانید دستور زیر را اجرا کنید:

 # Debain, Ubuntu, Linux Mint, Kali Linux, etc. bash -c "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/officialrajdeepsingh/nerd-fonts-installer/main/install.sh)" # MacOS brew tap homebrew/cask-fonts && brew install --cask font-<Nerd-FONT- NAME>-nerd-font

قبل از اجرای nerd-fonts-installer ، مطمئن شوید که curl ، unzip و Fc cache CLI را در توزیع Debian خود نصب کرده اید، طبق دستورالعمل های بالا.

نحوه نصب nvchad

آخرین و آخرین مرحله نصب فریمورک nvchad در Neovim است. برای این کار دستور زیر را اجرا کنید:

 # Linux & Macos git clone https://github.com/NvChad/NvChad ~/.config/nvim --depth 1 && nvim
فریم ورک نوچاد را در Neovim نصب کنید.

دستور زیر بسته به سرعت اینترنت شما زمان می برد و افزونه های اضافی مورد نیاز nvchad را از اینترنت نصب می کند.

نتیجه

برای تازه واردی که با Neovim شروع می کند، چارچوب nvchad یک انتخاب عالی است. بدون nvchad، پیکربندی Neovim از ابتدا برای یک مبتدی کار سختی است. انتخاب فریم ورک Neovim (پیکربندی) انتخاب مناسبی برای تازه واردان است.

قبل از شروع با Neovim، مطالعه کنید و مطمئن شوید که این گزینه برای شما مناسب است. من اخیراً یک افزونه VS Code را پیدا کردم که توسط Neovim ایجاد و نگهداری می شود. شما می توانید همان تجربه Neovim را در داخل VS Code دریافت کنید. پس از آن، می توانید تصمیم بگیرید که کدام را ترجیح می دهید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است