موفقیت Locus Robotics حکایتی از تمرکز بر آنچه کار می کند است
ریک فالک، مدیرعامل Locus با خنده می گوید : «ما اساساً یک شرکت نرم افزاری هستیم . ما شبیه یک شرکت ربات هستیم، اما در واقع یک شرکت نرم افزاری هستیم.»
این سخنی آشنا از شرکت هایی است که بیشترین محصولاتی که در معرض دید عموم قرار دارند سخت افزار هستند. این مطمئناً در مورد Locus صدق می کند، که شناخته شده ترین AMR (ربات های متحرک خودگردان) را تولید می کند که توسط آمازون ساخته نشده اند. در حالی که درست است که این سیستمهای حملونقل اساسی برای بازی انبار شرکت مستقر در ماساچوست هستند، فالک به TechCrunch او میگوید که نرمافزار این شرکت چیزی است که واقعاً آپارتمان پیشرو بازار را از رقبا جدا میکند.
Locus در حال حاضر نرم افزار مدیریت ناوگان را ارائه می دهد، که برای هماهنگی سیستم های روباتیک در یک محیط شلوغ ضروری است. این نیز یکی از ویژگی های آخرین پیشنهاد این شرکت، LocusHub Engine است. این پلتفرم که این هفته در نمایشگاه زنجیره تامین Modex در آتلانتا اعلام شد، به گونهای طراحی شده است که از جمعآوری دادههایی که برای سیستم اتوماسیون این شرکت اساسی است، استفاده کند. مانند Roomba در خانه، AMR های Locus مملو از حسگرهایی هستند که آگاهی از موقعیت را به ارمغان می آورند و به آن کمک می کنند تا در اطراف افراد، موانع و سایر ربات ها حرکت کند.
در قلب آنها، آنها ماشین های جمع آوری اطلاعات هستند که در جابجایی محموله های سنگین در طبقات انبار نیز بسیار خوب عمل می کنند. این نرمافزار جدید از هوش مصنوعی برای پردازش دادههای جمعآوریشده و پیشبینیهایی برای آینده استفاده میکند.
فالک به TechCrunch او میگوید : «اکثر گزارشها در انبارها در حال حاضر چیزی است که ما «واکنشی» مینامیم. این چیزی است که اتفاق افتاده است. یک نفر X تعداد واحد در ساعت را انتخاب کرد، در اینجا تعداد واحدها را برای روز، هفته و ماه انتخاب کنید. ما معتقدیم که این عالی است و هنوز هم به آن نیاز داریم، اما همچنین معتقدیم که داشتن تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده برای گفتن آنچه در شرف وقوع است بسیار مهم است. »
با استفاده از یادگیری ماشین، مدلسازی پیشبینیکننده پیشنهادهایی را برای مکانهایی که مدیران انبار باید کارکنان را توزیع کنند - هم انسان و هم ربات - ارائه میدهد. همچنین می توان از این نرم افزار برای شناسایی تنگناها و اصلاح مسیرهای AMR برای کارایی بهتر استفاده کرد.
فالک او میگوید : «ما بهطور منحصربهفردی ضبط دادهها را از روباتهای خود در پلتفرم خود ادغام کردهایم. به عنوان مثال، من می توانم به گوشی خود بروم و به هر ربات واحدی در سیستم خود نگاه کنم. من در واقع می توانم آن ربات را کنترل کنم و آن ربات را از طریق تلفن خود به روز کنم. ما این توانایی را داریم که بتوانیم هر دوی آنها را با هم ادغام کنیم.»
تاسیس Locus نتیجه مستقیم خرید Kiva Systems از آمازون در سال 2012 بود. Quiet Logistics، مشتری سابق Kiva، از جمله مشتریانی بود که زمانی که غول خردهفروشی تصمیم گرفت خدمات شرکتهای خارجی را متوقف کند و در عوض تمام تلاشهای خود را بر خودکار کردن فرآیندهای تکمیلی خود متمرکز کند، در کمین ماندند. Quiet بخش روباتیک خود را در سال 2014 آغاز کرد و سال بعد Locus را تولید کرد.
خرید Kiva یک کاتالیزور بزرگ برای این دسته بود. مدیران سابق این استارتآپ رباتیک، رقیب Locus خود، 6 River Systems را راهاندازی کردند. با این حال، این شرکت در سالهای اخیر به دنبال خرید آن توسط Shopify و فروش متعاقب آن به گروه Ocado مجوز فناوری مواد غذایی انگلیسی، با مشکل مواجه شده است. یکی دیگر از رقبای کلیدی، Fetch Robotics، در سال 2014 تاسیس شد. در سال 2021، این شرکت توسط غول فناوری تجاری Zebra خریداری شد. اخیراً، موسس ملونی وایز شرکت را ترک کرد تا به تیم اجرایی رو به رشد Agility بپیوندد.
این هفته میتوانید دهها رقیب مستقیم را ببینید که در سالنهای Modex قدم میزنند، اما Locus با اختلاف زیادی همچنان رهبر بازار است. این موقعیتی است که با انفجار علاقه به اتوماسیون انبارها که توسط همهگیری برانگیخته شده است، تقویت شده است. فعالیت سرمایهگذاران در بالاترین حد خود بود و شرکتهایی را که امیدوار بودند در دنیایی که کاملاً تحت تسلط گوریل 800 پوندی آمازون است، زمین بازی را یکسان کنند، تقویت کرد.
از آن زمان هیجان سرمایه گذاران کاهش یافته است. در حالی که این درست است که بسیاری از عملیات ها هنوز در استخدام نیروی انسانی با مشکل مواجه هستند، هنوز هم یک پسرفت به میانگین وجود دارد. در ژانویه امسال، Locus تعداد کمی از کارکنان خود را اخراج کرد - رقمی که شرکت هنوز فاش نکرده است.
فالک او میگوید : «ما صراحتاً مانند بسیاری از مشتریانمان در بازارهای فروش خود بیش از حد استخدام کردیم. ما از کووید بیرون آمدیم و پیشبینیهایی در مورد نیاز کارکنان و چیزهایی که احتمالاً بیش از حد برآورد شده بود، داشتیم.» مدیرعامل اضافه میکند که «تعدیلها» در میان تعداد کارمندان شرکت Locus به جای تیم مهندسی اتفاق افتاده است.
اما این شرکت همچنان یک داستان موفقیت در این رده به طور گسترده تر است. با تمرکز بر نیازهای مشتری موجود، به جای تلاش برای همه چیز برای همه مردم، رشد ثابتی را مدیریت کرده است. یک دهه پس از تأسیس، AMR های حمل و نقل سنگین هنوز در مرکز همه کارهایی هستند که Locus انجام می دهد. در طول سالها، این شرکت محصولاتی مانند Vector را اضافه کرده است که میتواند تا 600 پوند را حمل کند و دارای چرخهای تخصصی است که به آن اجازه میدهد به طور موثری به طرفین حرکت کند تا بهتر در فضاهای تنگ حرکت کند. هر ربات جدید - در اصل - تکرار محصول ربات اصلی Locus است.
در حال حاضر، نیروی انسانی برای آن داستان ضروری است. Locus یک دستکاری کننده موبایل تولید نمی کند، به این معنی که افراد باید وسایل را به داخل و خارج از ربات منتقل کنند. فالک در پاسخ به این سوال که آیا Locus شرکتی خواهد بود که آن فناوری را به انبار بیاورد، "ما این کار را خواهیم کرد. ما در حال تحلیل مواردی هستیم که باعث کاهش نیروی کار در یک ساختمان می شود. ما یک گروه تحقیق و توسعه داریم که به دنبال مواردی برای اتوماسیون کامل یک ساختمان است. با گذشت زمان، من مطمئن هستم که آن را کشف خواهیم کرد.
شاید تعجب آور نباشد که فالک در مورد نقشی که روبات های انسان نما در آینده ایفا خواهند کرد چندان خوش بین نیست.
او توضیح می دهد: "شاید برای عملکردهای خاص ممکن است [مفید] باشد." امروزه چالش هایی بین عمر باتری، هزینه، زمان به کارگیری و سایر مواردی که با آن همراه هستند وجود دارد. من فکر می کنم در نهایت ممکن است موارد استفاده برای چیزهای خاص وجود داشته باشد. اما فکر میکنم سالها فاصله است تا مقیاسی وجود داشته باشد. آزمایشهایی وجود دارد که انجام خواهد شد، اما قبل از اینکه هر چیزی به مقیاس سازمانی برسد، فکر میکنم سالها طول خواهد کشید.»
ارسال نظر