متن خبر

VC Ada Ventures متمرکز بر فراگیری 80 میلیون دلار برای صندوق دوم جذب می کند

VC Ada Ventures متمرکز بر فراگیری 80 میلیون دلار برای صندوق دوم جذب می کند

شناسهٔ خبر: 457380 -




Ada Ventures مستقر در بریتانیا یک VC غیر معمول است. به جای اینکه فقط در مورد SaaS یا AI صحبت کند، بنیانگذارانی را که به فراگیری و تنوع می پردازند را شکار می کند. به جای اشتباه گرفتن LP ها با این روش، آنها را جذب می کند، پس به مرز 80 میلیون دلار برای بسته شدن نهایی صندوق دوم خود می رسد (در اولین بسته شدن آن در اکتبر سال گذشته به 44.7 میلیون دلار رسید).

LPها در این صندوق عبارتند از: British Business Bank، The University Of Edinburgh، Big Society Capital، Legal & General Capital، Atomico، The Export and Investment Fund of Denmark (EIFO) و Molten Ventures.

علاوه بر این، سرمایه گذاران بنیانگذار از این صندوق جدید حمایت کرده اند، از جمله Taavet Hinrikus (موسس Wise) و Illusian (دفتر خانوادگی Ilkka Paananen، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Supercell).

با صندوق دوم، آدا او میگوید که بین 250000 تا 1.5 میلیون پوند در استارت‌آپ‌های pre-seed و seed stage سرمایه‌گذاری خواهد کرد که «مبلغ قابل‌توجهی» برای ادامه آن اختصاص داده می‌شود. تاکنون 12 سرمایه گذاری از محل صندوق دوم انجام شده است. اینها بر برابری آب و هوا، توانمندسازی اقتصادی و پیری سالم متمرکز خواهند شد.

شرکت‌هایی که تاکنون در صندوق دوم حضور دارند عبارتند از Alive، BlackBear Glowb، Greenwork، Materials Nexus، MultiOmic، Boldr و JunoBio.

Ada Ventures که در سال 2019 راه اندازی شد، همچنین ماموریت خود را برای توجه به تنوع تیم های موسس مورد حمایت خود اعلام کرده است. برای این منظور، این شرکت ادعا می کند که نمونه کارها از نظر جنسیت و نژاد/قومیت 14 برابر متنوع تر از میانگین VC در بریتانیا است. با این حال، آن را با کمی نمک در نظر بگیرید، زیرا این داده های نظرسنجی خودش است.

چگونه می توان تیم های مختلف موسس را شکار کرد، وظیفه ای که به نظر می رسد بسیاری از VC های دیگر قادر به انجام آن نیستند؟

پاسخ کوتاه یک شبکه متنوع پیشاهنگی و فرشته است. برنامه Ada Scout شامل نزدیک به 100 پیشاهنگ و یک گروه 20 نفری از "Ada Angels" است که هر کدام به یک ظرف سرمایه گذاری تا 50000 پوند دسترسی دارند. آدا ادعا می کند 30 درصد از سرمایه گذاری های صندوق I و Fund II از این طریق تامین شده است.

چک وارنر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، به من گفت: «این برنامه پیشاهنگی و فرشته متشکل از افرادی است که قبلا هرگز سرمایه گذار فرشته نبوده اند، تازه وارد سرمایه گذاری شده اند و بسیار متنوع هستند. مردم اغلب رهبران جوامع مختلف هستند. این تعداد 10 برابر تعداد کل تیم های زن نسبت به معیارهای صنعت تولید شده است.

Ada همچنین برنامه‌ای برای بنیان‌گذاران دارد که در صورت نیاز، مراقبت‌های اضطراری از کودکان را ارائه می‌کنند که توسط استارت‌آپی به نام Bubble ارائه شده است.

وارنر گفت: «ما این اولین پیشنهاد اروپایی را برای بنیان‌گذاران در اطراف راه‌اندازی کرده‌ایم و به همه آنها مراقبت‌های اضطراری پشتیبان از کودک ارائه می‌کنیم. پس اگر مهد کودک شما می گوید که باید بچه هایتان را ببرید و نمی توانید، ما به آنها اجازه می دهیم از این پشتیبان استفاده کنند و هزینه آن را پرداخت می کنیم. این اولین بار است که یک VC این کار را انجام می دهد و ما فکر می کنیم که دیوانه کننده است. ما فکر می کنیم با ارائه حمایت همه جانبه از بنیانگذاران، به آنها کمک می کنیم تا رهبران کسب و کار بهتری باشند.

از آنجایی که تنوع یک اصل اصلی پیشنهاد آدا است، از وارنر پرسیدم که نظر او در مورد جنجال اخیر مربوط به حسین کانجی از Hoxton Ventures چیست.

در پاسخ به سوال Sifted که چرا هاکستون هنوز یک شریک زن نداشته است، او پاسخی طولانی و پیچیدگی داد که به این معنا بود که شرکای زن بسیار کمی ارزش شکار غیرقانونی در اروپا و آنهایی که در ایالات متحده هستند بهتر بودند.

وارنر پاسخ داد: «بیش از 350 شریک زن VC فوق العاده در اروپا وجود دارد. به معنای واقعی کلمه 1000 نفر از همکاران و مدیران وجود دارند و من فکر می کنم همه ما به عنوان رهبر باید درک جمعی از مسئولیت خود در جذب صریح بهترین زنان، مردان... هر کسی را در صنعت داشته باشیم. و من فکر می کنم هر چیزی که خطر انجام ندادن آن را به دنبال داشته باشد، همه ما را به عنوان یک صنعت بازگرداند. و من فکر می کنم که این نظرات ممکن است خارج از چارچوب باشد.»

آیا او فکر می‌کرد که هاکستون خودش مشکل رهبری دارد؟: «فکر می‌کنم هر رهبر هر صندوق VC باید هر کاری که می‌توانیم برای جذب بهترین استعدادها در صنعت انجام دهد. فرصت ها و سرمایه گذاری های عالی زیادی وجود دارد. در چند سال آینده رشد خواهد کرد. و من فکر می کنم همه ما فقط باید مطمئن شویم که کار در VC را تا حد امکان برای هر کسی جذاب کنیم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است