متن خبر

AMD قصد دارد تا حداقل 16 سال دیگر از یک تراشه کمی شناخته شده پشتیبانی کند – و نه، نه Ryzen است، نه Threadripper یا یک CPU Epyc.

AMD قصد دارد تا حداقل 16 سال دیگر از یک تراشه کمی شناخته شده پشتیبانی کند – و نه، نه Ryzen است، نه Threadripper یا یک CPU Epyc.

شناسهٔ خبر: 457088 -




AMD Spartan UltraScale+
(اعتبار تصویر: AMD)

Spartan UltraScale+ جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه گسترده AMD از آرایه های دروازه قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) و SoC های تطبیقی ​​با هزینه بهینه سازی شده است. برای جایگزینی خطوط Xilinx Spartan 6 و Spartan 7 معرفی شده است.

دستگاه های جدید Spartan UltraScale+ برای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی I/O-intensive در لبه طراحی شده اند. AMD می گوید آخرین FPGA هایش می توانند تا 30 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی ارائه دهند - بهره وری انرژی در حال حاضر موضوع داغی است - در حالی که دارای قوی ترین مجموعه ای از ویژگی های امنیتی در مجموعه بهینه سازی هزینه AMD است.

کرک سابان، معاون شرکت، گروه محاسبات تطبیقی ​​و تعبیه شده، AMD گفت: "برای بیش از 25 سال خانواده FPGA اسپارتان به برخی از بهترین دستاوردهای بشریت کمک کرده است، از دفیبریلاتورهای خودکار نجات دهنده زندگی گرفته تا شتاب دهنده ذرات CERN که مرزهای دانش بشری را ارتقا می دهد." . «با تکیه بر فناوری اثبات شده ۱۶ نانومتری، امنیت و آپشن های پیشرفته خانواده Spartan UltraScale+، ابزارهای طراحی رایج و چرخه عمر طولانی محصول، مجموعه‌ای از FPGA پیشرو در بازار را بیشتر تقویت می‌کند و بر تعهد ما برای ارائه محصولات بهینه‌سازی هزینه برای مشتریان تأکید می‌کند.»

به دهه 2040 ... و فراتر از آن!

Spartan UltraScale+ FPGA تعدادی از آپشن های امنیتی پیشرفته را ارائه می‌کند، از جمله پشتیبانی از رمزنگاری پس کوانتومی با الگوریتم‌های تایید شده توسط NIST برای ارائه حفاظت IP قوی در برابر تهدیدات همیشه در حال تکامل. آنها همچنین دارای یک عملکرد فیزیکی غیرقابل کلون هستند که برای هر دستگاه اثر انگشت منحصر به فردی برای امنیت بیشتر فراهم می کند.

انتظار داریم که کیت‌های نمونه‌برداری و ارزیابی خانواده Spartan UltraScale+ FPGA در نیمه اول سال 2025 با پشتیبانی از ابزارها - با مجموعه طراحی AMD Vivado - در سه ماهه چهارم سال 2024 در دسترس قرار گیرند.

در مورد آن چرخه عمر فوق العاده طولانی که وعده داده شده است چطور؟ AMD می گوید Spartan UltraScale+ FPGA تا دهه 2040 پشتیبانی خواهد شد و این فقط چرخه عمر استاندارد است. AMD احتمالاً چرخه عمر طولانی‌تری را در کنار آن ارائه خواهد کرد (مانند FPGA‌های گذشته) که پشتیبانی تراشه را به خوبی در آینده خواهد برد.

ممکن است این یک سخاوت جدی از طرف AMD به نظر برسد، اما همانطور که Serve The Home توضیح می دهد، "FPGA های اسپارتان اغلب در محصولاتی هستند که سال ها طول می کشد تا طراحی شوند و سپس برای دهه ها در آینده فروخته می شوند و استفاده می شوند."

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است