متن خبر

ریوین با مدل‌های جدید R2 و R3 با استایل رادیکال، شاسی‌بلندهای الکتریکی را تکان می‌دهد

ریوین با مدل‌های جدید R2 و R3 با استایل رادیکال، شاسی‌بلندهای الکتریکی را تکان می‌دهد

شناسهٔ خبر: 456579 -




Rivian R2 EV با سرعت در حال پایین آمدن <a href= از یک جاده" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJNombd5PPpdcK2c4FhmKe.jpg">
(اعتبار تصویر: Rivian)

هیاهو برای عرضه R2 توسط متخصص خودروهای خارج از جاده، Rivian هفته‌ها است که ایجاد شده است، اما این شرکت با معرفی یک مدل R3 حتی کوچکتر و دردناک‌تر - که هر دو در سال‌های آینده وارد بازار ایالات متحده خواهند شد، مخاطبان را شوکه و شگفت زده کرد. به دنبال آن برنامه هایی برای راه اندازی در اروپا.

R2 مسلماً SUV/Crossover سنتی‌تر است. با سوار شدن بر پلتفرم متوسط ​​جدید Rivian، انتظار داریم که قیمت آن در حدود 45000 دلار (حدود 35000 پوند / 45000 دلار استرالیا) باشد و اساساً به اندازه یک تسلا مدل Y (36450 دلار) هرچند کمی بلندتر است.

مدیر عامل Rivian RJ Scaringe در مراسم معرفی براق بيان کرد که R2 در تعدادی از انواع عرضه خواهد شد که طیف گسترده ای از قیمت ها را شامل می شود، از تنظیمات تک موتور گرفته تا گزینه های دوگانه و سه موتوره برای حداکثر کارایی - دومی می تواند تنها در سه ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت از حالت سکون رسید.

جزئیات کمی در مورد مشخصات دقیق بسته باتری وجود دارد، اما Rivian ادعا می کند که هر دو مدل جدید معرفی شده با دو اندازه باتری ارائه می شوند که بزرگتر قادر است با یک بار شارژ بیش از 300 مایل برد داشته باشد. بسته های باتری نیز اکنون بخشی از ساختار اصلی خودرو را تشکیل می دهند، در حالی که شارژ سریع DC از 10 درصد تا 80 درصد کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

R2 که در زیر پیکاپ R1T و شاسی بلند آفرود فول سایز R1S قرار گرفته، نمای جعبه ای و نمای جلویی متمایز ریوین را در خود جای داده است که شامل یک نوار نور با عرض کامل و دو چراغ روز بیضی شکل است که به آن یک حالت فراموش نشدنی می بخشد. صورت.

البته، پرتاب خودروی مدرن بدون اشاره به عملکرد رانندگی خودکار کامل نیست، و هر دو R2 و R3 دارای یک "پشته ادراک" جدید هستند که دارای 11 دوربین، پنج رادار و یک پلت فرم محاسباتی قدرتمندتر است که Rivian ادعا می‌کند که آن را ارائه خواهد کرد. قابلیت های خودمختار به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این شرکت کالیفرنیایی از نظر آپشن های سبک زندگی نیز بزرگ است، و ادعا می‌کند که صندلی‌های عقب کاملاً صاف تا می‌شوند تا تجربه کمپینگ منحصربه‌فردی را ایجاد کنند، در حالی که امکانات اضافی اختیاری مانند «آشپزخانه مسافرتی» و «خانه درختی ریویان» امکانات آشپزی و سقف را معرفی می‌کنند. چادر بالا با تشک گرمکن و روشنایی داخلی – چیزی که در Cybertruck تسلا نیز دیده‌ایم.

یک اعلامیه شوکه کننده

ریویان R2، R3 و R3X

(اعتبار تصویر: Rivian)

اگرچه ما کاملاً انتظار رونمایی از R2 بسیار مورد علاقه را داشتیم، R3 و مدل های مقاوم تر R3X شگفتی های واقعی بودند. به احتمال زیاد تا سال 2027 آنها را نخواهیم دید، اما می دانیم که آنها بر اساس پلتفرم مشابه R2 بزرگتر هستند، از جمله به اشتراک گذاری موتورها و بسته های باتری آن.

R3 قرار است یک مدل «سطح ورودی» باشد، پس انتظار داریم که که حتی ارزان‌تر از R2 باشد، با این حال این بچه از دسته هنوز هم قادر است در قوی‌ترین مدل‌ها با سرعت 0-60 مایل در ساعت سه ثانیه سرعت بگیرد.

کاملاً فوق‌العاده به نظر می‌رسد، زیرا R3 (مخصوصاً مدل X خشن) به زیبایی دنیای SUV مدرن و هاچ‌بک یکپارچهسازی با سیستمعامل را با هم ترکیب می‌کند.

ما در طراحی بیرونی لنسیا دلتای جک شده و گلف فولکس واگن اولیه را می‌بینیم، در حالی که فضای داخلی با مواد لمسی (و اغلب بازیافتی)، رابط کاربری لمسی و فضای فراوان برای پنج نفر پوشیده شده است.

جای تعجب نیست که قیمت سهام Rivian به دنبال رویداد راه اندازی، که موسیقی برای گوش نوآوران EV کالیفرنیایی خواهد بود، افزایش یافت . ماه گذشته، نامه سهامداران نشان داد که زیان خالص سالانه آن 5.4 میلیارد دلار است.

ریوین خط تولید ضعیف خود را عامل این ضرر دانست و قول داد که تولید را بهبود ببخشد تا بتواند وسایل نقلیه بیشتری تولید کند، اما به طور کلی زمان سختی برای فروش خودروهای برقی است و بسیاری اظهار می‌کنند که تقاضای مشتریان به طور کلی کاهش می‌یابد .

معرفی R2 مقرون به صرفه‌تر و R3 حتی ارزان‌تر در آینده احتمالاً مشتریان بیشتری را به روی میز می‌آورد، اما Rivian او میگوید R2 آن تا سال 2026 انتظار نمی‌رود، زیرا در شرایط جوی وحشیانه رقابتی خودروهای برقی امروزی زمان زیادی به نظر می‌رسد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

لئون تقریباً 20 سال است که در دنیایی که در آن خودرو و فناوری با هم برخورد می‌کنند حرکت می‌کند و از سرگرمی‌های داخل خودرو گرفته تا کارخانه‌های تولید رباتیک گزارش می‌دهد. در حال حاضر، خودروهای برقی در کانون توجه او قرار دارند، اما چند سالی به آن فرصت دهید و این خودروهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی خواهند بود. خارج از ساعات کاری، می توان او را در حال سرهم بندی با موتورسیکلت های آنالوگ متمایز یافت، زیرا موتورهای الکتریکی جایگزینی برای هوندا چهار خطی قدیمی نیستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است