متن خبر

استارت‌آپ ورزش‌های فانتزی NFT، Sorare، 13 درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند، زیرا بازی‌های وب 3 همچنان در حال پخش شدن هستند.

استارت‌آپ ورزش‌های فانتزی NFT، Sorare، 13 درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند، زیرا بازی‌های وب 3 همچنان در حال پخش شدن هستند.

شناسهٔ خبر: 456178 -




سوراره دفتر خود در نیویورک را به طور کامل تعطیل نمی کند، اما کارمندان بیشتری را به پاریس منتقل می کند

پلتفرم ورزشی فانتزی Sorare با قابلیت Web3 در ماه فوریه 22 کارمند خود را در دفتر نیویورک اخراج کرد. یک منبع آگاه به TechCrunch گفت: این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که استارت‌آپ می‌خواهد تیم‌های خاصی در مقر این شرکت در پاریس متمرکز شوند تا ارتباطات و کارایی را بهبود بخشند.

نیکلاس جولیا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Sorare از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: "در حالی که ما برای مرحله بعدی رشد خود برنامه ریزی می کنیم، Sorare تصمیم گرفته است تا برخی از عملکردهای خود را در مقر پاریس خود متمرکز کند." "این در درجه اول تیم توسعه محصول ما را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا ما معتقدیم که گرد هم آوردن آن تیم در یک فضای مشابه در پاریس به آنها امکان می دهد تا به طور موثرتری همکاری کنند زیرا آنها همچنان به ساخت بهترین محصولات در کلاس خود در سراسر پیشنهادات فوتبال، بیسبال و بسکتبال ما ادامه می دهند."

یک منبع آگاه بيان کرد که از ۱۱ کارمند دیگر در دفتر نیویورک خواسته شد به پاریس نقل مکان کنند. به گفته جولیا، این شرکت بیشتر این نقش‌های بی‌کار را در پاریس تکمیل خواهد کرد و برنامه‌هایی برای استخدام بیش از 20 نقش در شش ماه آینده دارد.

سوراره دفتر خود در نیویورک را تعطیل نمی کند. به گفته جولیا، تیم‌های خاصی مانند تیم‌هایی که با مشتریان آمریکایی کار می‌کنند یا در همکاری با برندهای آمریکایی خود با لیگ‌هایی مانند MLB و NBA در آنجا نگه می‌دارد. یک منبع گفت که شراکت سوراره با این لیگ های ورزشی برای چندین سال قفل شده است.

در حالی که یک منبع آشنا با این موضوع بيان کرد که این اخراج ها انگیزه مالی نداشتند، منبع اضافه کرد که مانند بسیاری از شرکت های وب 3 دیگر، افق زمانی برای اینکه Sorare چقدر طول می کشد تا به اهداف رشد خود برسد، بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می کردند. کاربران Sorare می‌توانند کارت‌های NFT را از سایر بازیکنان روی پلتفرم‌های آن بخرند و بفروشند، اگرچه طبق گزارش TechCrunch، Sorare اساساً از طریق صدور و فروش کارت‌های جدید درآمد کسب می‌کند. یک منبع آگاه بيان کرد که Sorare در سال 2023 شاهد 200 میلیون دلار حجم تراکنش کاربران بود. این شرکت از گفتن اینکه آیا سودآور است یا چه باندی را ترک کرده است خودداری کرد.

سوراره از زمان دور سری B 680 میلیون دلاری در سال 2021 که ارزش شرکت را به 4 میلیارد دلار رسانده است، سرمایه جذب نکرده است. طبق پلتفرم‌های داده‌های ثانویه، Sorare علاقه چندانی از سوی سرمایه‌گذاران در آنجا جلب نکرده است. اگر منصف باشیم، کاهش علاقه صرفاً برای سوراره مسئله‌ای نیست. شرکت های Web3 تا حد زیادی مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگرفته اند. طبق داده‌های Crunchbase، استارت‌آپ‌های این دسته در سال 2023 7 میلیارد دلار جمع‌آوری کردند که کاهش 74 درصدی نسبت به 26 میلیارد دلار در سال 2022 را نشان می‌دهد. برای زمینه، همچنین بر اساس داده‌های Crunchbase، کل سرمایه‌گذاری خطرپذیر در همان بازه زمانی 38 درصد کاهش یافت.

شرکت‌های Web3 که بر روی بازی متمرکز شده‌اند، برای یافتن کشش معنادار تلاش کرده‌اند. ماه گذشته، VC های متمرکز بر بازی های ویدیویی به TechCrunch گفتند که بازار بازی های وب 3 به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که برخی سرمایه گذاران امیدوار بودند. این امر آشکار شده است.

استارت‌آپ بازی Web3 Mythical Games قبل از برگزاری سه دور اخراج، نزدیک به 300 میلیون دلار پول سرمایه‌گذاری جمع‌آوری کرد. Dapper Labs، استارتاپ دیگری در این رده، دورهای متعددی از اخراج را برگزار کرده است.

این بدان معنا نیست که سوراره نیز همین سرنوشت را خواهد دید. این شرکت دارای یک جامعه فعال متشکل از 13000 نفر در Reddit است که به طور منظم در مورد بازی های فانتزی پست می گذارند و یک جامعه از رسانه های شخص ثالث که به این مسابقات اختصاص داده شده است. به امید خدا حتی اگر زمستان web3 ادامه پیدا کند، بازخوانی سوراره کافی است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است