متن خبر

با وجود نقدینگی نادر، VCها ممکن است برای بازگرداندن وجه نقد سرمایه گذار خلاق باشند

با وجود نقدینگی نادر، VCها ممکن است برای بازگرداندن وجه نقد سرمایه گذار خلاق باشند

شناسهٔ خبر: 453265 -




به آخرین شماره The Exchange خوش آمدید! با غروب TechCrunch+ در این ماه، ستون Exchange و خبرنامه آن نیز رو به پایان است. از شما برای خواندن، ارسال ایمیل، توییت کردن، و معاشرت با ما برای این همه سال متشکریم.

PS یک تشکر ویژه از طرف خودم از آنا، که از زمانی که این خبرنامه را به عهده گرفت، یک نویسنده برجسته برجسته برای این خبرنامه بود. او سزاوار اعتبار بی پایان برای کارش در ایمیل است.

امروز در The Exchange، ما در حال تحلیل وجوه مستمر، شمارش معکوس برای برخی از ورودی‌های تاریخی مورد علاقه‌مان در Exchange، و بحث در مورد آنچه که برای بقیه سال در مورد آن گزارش می‌دهیم، بحث می‌کنیم! - الکس

وجوه ادامه

از منظر ما ادامه موضوعی مناسب به نظر می رسید. راجر ارنبرگ VC در قسمت اخیر پادکست 20VC پیش‌بینی کرد: «بزرگ‌ترین منبع نقدینگی در حال حاضر وجوه مستمر است».

اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، بیایید برای تعریف به FT مراجعه کنیم:

صندوق‌های مستمر، که در سهام خصوصی [PE] رایج هستند اما در سرمایه‌گذاری خطرپذیر نادر هستند، یک ابزار سرمایه‌گذاری ثانویه هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا چندین سال روی برخی از دارایی‌های صندوق‌های قدیمی با فروش آن‌ها به وسیله نقلیه جدیدی، «ساعت را تنظیم مجدد کنند» همچنین کنترل کنید. این به حامیان یک صندوق VC، معروف به "شرکای محدود" کمک می کند تا سرمایه گذاری خود را پشت سر بگذارند یا خارج شوند.

اگر چند ماه گذشته فعالیت سرمایه گذاری خطرپذیر را دنبال کرده اید، "چرا اکنون؟" جواب دادن آسان است همانطور که تیم StepStone Ventures در نظرسنجی سرمایه‌گذاران دسامبر 2023 به همکار ما Becca Szkutak گفت: «با پرتفوی‌ها سرشار از ارزش غیرقابل تحقق، فرصت‌های خروج فوری کمتر و دوره‌های نگهداری طولانی‌تر در افق، پزشکان عمومی شروع به خلاقیت برای تولید نقدینگی می‌کنند. ”

ارنبرگ گفت: در عمل، یک صندوق مستمر سرمایه‌گذاران جدید را در پرتفوی‌های موجود سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما «منعکس کننده ارزش‌های امروزی است». این قیمت گذاری مجدد و تضاد منافع احتمالی پیرامون آن در تئوری چالش برانگیز به نظر می رسد، اما ارنبرگ اینطور فکر نمی کند. "شما سرمایه گذاران جدید خالص دارید که به یک سبد نگاه می کنند، پس آنها تعیین کننده قیمت هستند، نه مدیر موجود."

فقط سرمایه‌های بسیار بزرگی مانند Insight Partners و Lightspeed نیستند که می‌توانند این گزینه را تحلیل کنند. ارنبرگ به میزبان 20VC هری استبینگز گفت: «این یک استراتژی قابل اجرا برای بخش مناسبی از صنعت خطرپذیر است.

صرف نظر از وجوه مستمر، فروش استریپ یا ثانویه، انگیزه روشنی برای VC وجود دارد تا به دنبال راه‌حل‌هایی برای چرخه‌های اغلب نامناسب خود باشد، همانطور که قبلاً با افزایش سرمایه دائمی و وجوه در فهرست عمومی دیده بودیم. موضوع رایج در اقتصاد امروز این است که به پروژه ها و شرکت ها زمان لازم برای موفقیت کامل داده نمی شود، پس حتی اگر تخفیف موقتی را نیز در نظر بگیرد، خوب است که بشنویم که سرمایه گذاران خالص آماده هستند تا به پرتفوی ها زمان بیشتری برای درخشش بدهند.

RIP The Exchange

صرافی در اواخر سال 2019 زندگی خود را آغاز کرد، حتی قبل از اینکه نامی داشته باشد. این به سرعت به یک ستون روزانه در طول هفته تبدیل شد، و بعداً در خبرنامه آخر هفته. برای کسانی از شما که علاقه مند به ویژگی های تاریخی ساخت محصولات رسانه ای هستند، The Exchange یک محصول TechCrunch+ در سایت بود، اما شماره آخر هفته آن به صورت رایگان به عنوان ایمیل ارسال شد. چرا اینطور بود؟ زیرا در آن زمان ما فناوری داخلی برای ارسال ایمیل های مختص مشترکین را نداشتیم!

در طول عمر اکسچنج در TechCrunch+، ما بیش از 1000 ستون و خبرنامه ارسال کردیم که آن را به بزرگترین و - اگر ممکن است - تاثیرگذارترین پروژه واحد برای سوق دادن مشترکین به محصول پولی ما تبدیل کرد. Exchange و TC+ جدایی ناپذیر بودند، پس منطقی است که آنها با هم بازنشسته شوند. با این حال، مانند هر پروژه ای که هم کار و هم اشتیاق شخصی را در هم آمیخته است، ما آن را از دست خواهیم داد.

این صرافی از زمان شروعش، باشگاه 100 میلیون دلاری ARR و روزهای اول همه‌گیری مملو از فروپاشی و ترس در بازار سهام بود، تا رونق استارت‌آپ 2020-2022 و نتیجه‌گیری بعدی آن را شرح دهد. ما از محاسبه دور هیولاها و طوفان IPOها به تماشای خشک شدن سرمایه های خطرپذیر و نادرتر شدن خروج استارتاپ ها از طلا رسیدیم. وحشی بوده است

آنا در اوایل سال 2022 خبرنامه The Exchange را بر عهده گرفت، تقریباً زمانی که الکس سردبیر TechCrunch+ شد. ستون‌ها همچنان یک پروژه گروهی بودند، اما ما مجبور بودیم تقسیم و تسخیر کنیم تا خروجی‌های خود را در شیب کامل نگه داریم.

در زیر فهرست ی از برخی از ورودی های مورد علاقه ما در Exchange آمده است. البته، ما نمی‌توانیم کل آرشیو را به عقب برگردیم - که می‌توانید در اینجا پیدا کنید - پس این را یک بارگیری جزئی از بازدیدها در نظر بگیرید:

باشگاه 100 میلیون دلاری ARR (دسامبر 2019). شروع یک سری طولانی مدت به دنبال استارت آپ های قبل از عرضه اولیه عمومی. تعدادی از شرکت کنندگان مانند Monday.com بعداً عمومی شدند.

چرا همه در حال ساختن نرم افزار OKR هستند؟ (ژانويه 2020). اولین پست به سبک «خوشه‌ی راه‌اندازی» ما، با تحلیل چیزی که متوجه شدیم بخش غیرمعمولی شلوغ از تلاش‌های شرکت فناوری نوپا است.

راه اندازی های API در حال حاضر (مه 2020) بسیار داغ هستند. استارت‌آپ‌های API با تکیه بر مدلی که Twilio به پیشگامی آن کمک کرد، سال‌های آینده داغ خواهند ماند. جالب است که به ماه می 2020 فکر کنیم، زمانی که هنوز ترس زیادی در بازار وجود داشت. ما نمی دانستیم که چه چیزی در آینده در راه است.

از کم کد و بدون کد متنفر نباشید (مه 2020). بحث‌های کم و بدون کد تا حدودی خاموش شده است، زیرا روش ایجاد نرم‌افزاری که غیرتوسعه‌دهنده‌ها آن را دستکاری می‌کنند و به میل خود متمایل می‌شوند، بیشتر از انتخاب محصول بحث‌برانگیز، به سهم جدول تبدیل شده است. با این حال، همیشه اینطور نبود.

استارت آپ ها هرگز آن را به این خوبی نداشته اند (ژوئیه 2021). در اواسط سال 2021، مشخص بود که بازار سهام استارت‌آپ‌ها در دوره جدیدی قرار دارد و سرمایه‌گذاران پول نقد را در هر شرکت نرم‌افزاری که نقل مکان می‌کنند، جمع می‌کنند.

چگونه می‌توان ریاضیات را برای ارزیابی‌های نوپا امروزی (ژوئیه ۲۰۲۱) کارآمد کرد. پشتوانه رونق مالی عظیمی که قبلاً به آن اشاره کردیم، این انتظار بود که رشد نرم افزار سریعتر باشد و بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت دوام داشته باشد. این نتیجه درست نیست

چه چیزی می تواند جلوی رونق استارتاپ ها را بگیرد؟ (سپتامبر 2021). ما در اواخر سال 2021 کمی نگران بودیم که سرعت سرمایه گذاری کاملاً پایدار نبود. بازار برای مدتی طولانی‌تر داغ می‌ماند، اما یادداشت‌های ما در مورد اخلال‌گران بالقوه در رونق استارت‌آپ‌ها تا حد قابل قبولی دقیق بودند. نرخ بهره واقعاً بازی را تغییر داد.

شفافیت LP بیشتر به تعویق افتاده است (ژانویه 2022). VCها به شما می گویند که در چه چیزی سرمایه گذاری می کنند، اما اغلب در مورد حامیان خود سختگیرتر هستند. ما استدلال کردیم که بنیانگذاران استارت آپ باید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه سرمایه آنها در نهایت از کجا می آید، دارند.

چرا نباید رونق عمیق فناوری اروپا (فوریه 2022) را نادیده بگیرید. یکی از روایت‌های جالبی که در فصل‌های اخیر شکل گرفته، تاب‌آوری سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ‌های اروپا در طول کندی فعلی سرمایه‌گذاری در بازار خصوصی است. ما گفتیم که فناوری عمیق اروپایی آماده عملکرد خوبی است. و خب حق با ما بود

بله، جذب سرمایه برای استارت آپ ها سخت تر شده است (ژوئیه 2022). در اواسط سال 2022، با وجود اینکه سال 2021 به اوایل سال 2022 کشیده شد، واضح بود که دوران رونق به پایان رسیده است.

ظهور مهندسی پلتفرم، فرصتی برای استارت آپ ها (دسامبر 2022). به جای سرمایه گذاری روی توسعه دهندگان بیشتر، چرا برای کمک به آنها برای بهره وری بیشتر هزینه نکنید؟ کاهش بعدی حقوق و دستمزد توسعه دهندگان نشان داد که دوران استخدام انبوه پشت سر گذاشته شده است و این تز را در اینجا بیش از پیش مناسب می کند.

سراب پودر خشک (ژانويه 2023). پس از پایان ضعیف سال 2022، برداشت خوش بینانه این بود که VC ها پودر خشک زیادی دارند - سرمایه برای کار کردن - که روی آن نشسته بودند. مطمئناً آن سرمایه‌ها از بین می‌روند و روزهای خوب را برمی‌گردانند؟ آنا استدلال کرد که برخی از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز که از لحاظ نظری در حاشیه قرار دارند، کمتر از آنچه به نظر می‌رسید «واقعی» هستند.

بخش اصلی مدل اقتصادی SaaS تحت فشار شدید قرار دارد (اوت 2023). یکی از راه هایی که شرکت های نرم افزاری رشد می کنند، فروش بیشتر خدمات خود به مشتریان در طول زمان است. با این حال، تا اوت گذشته مشخص شد که حفظ خالص در حال زجر است، به این معنی که بسیاری از رشد ارگانیک که ممکن است استارت‌آپ‌ها زمانی روی آن حساب می‌کردند در حال تبخیر شدن است.

آیا قدرت داده در عصر آل استارتاپ ها را در مضیقه قرار می دهد؟ (آگوست 2023). اگر هوش مصنوعی داده ها را زنده کند، آیا شرکت هایی که بیشترین داده را دارند برنده روز هستند؟ و اگر چنین است، استارت‌آپ‌ها را به کجا می‌برد؟

رنگین کمان یا طوفان؟ (سپتامبر 2023). پس از بحث در مورد بهبود نتایج فین‌تک، آنا به استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با تقلب پرداخت. این یک چرخش جالب از روایت معمول هوش مصنوعی و کلاهبرداری بود، که شامل تقویت هوش مصنوعی به جای محدود کردن فعالیت های تقلبی است.

درخشش مالی Klarna داستان مورد علاقه من در فناوری در حال حاضر (نوامبر 2023) است. پس از کاهش ارزش گذاری، Klarna از سرعت خود کاسته نشد و در عوض به رشد و بهبود عملکرد مالی خود ادامه داد. الکس برای پیشرفت انجام شده از آنها تشکر بزرگی کرد.

ورشکستگی WeWork دلیلی بر این است که تجارت اصلی آن هرگز واقعاً کار نکرده است (نوامبر 2023). چه چیز دیگری می توانیم در مورد WeWork بگوییم جز اینکه این یک بازی اجاره ای عجیب و غریب بود که هرگز یک تجارت اصلی خیلی خوب نداشت.

چرا من در سال 2024 (ژانویه 2024) نسبتاً صعودی ارزهای دیجیتال هستم. پیش از ETF های بیت کوین نقطه ای، این ستون نشان داد که امسال می تواند سالی پربار برای ارزهای دیجیتال به طور کلی باشد. تا اینجا، خیلی درست است.

بله، افزایش اخراج فنی که احساس می کنید واقعی است (ژانویه 2024). و برای پایان دادن به برخی از مطالب مورد علاقه یا به یاد ماندنی ما، موج تعلیق اخیر چیزی جز یک سراب بوده است. با ناراحتی.

ما تمام نشده ایم

در حالی که The Exchange در حال بسته شدن است، ما هنوز برنامه های بزرگی برای پوشش امسال داریم. خوشبختانه هر دوی ما هنوز در TechCrunch هستیم، پس شما از شر ما دور هستید. الکس می خواهد روی سلامت تک شاخ، وضعیت تامین مالی بدهی در سال 2024 و نحوه خرید هوش مصنوعی در لایه سیستم عامل کار کند. آنا در مورد مراکز هوش مصنوعی فراتر از سانفرانسیسکو، سرمایه گذاری سهام GP و هر S-1 که بتوانیم به دستمان برسد کنجکاو است.

باز هم از اینکه پست و خبرنامه The Exchange را خواندید سپاسگزاریم. ما بسیار سپاسگزاریم که توانستیم زمان زیادی را با شما در این پروژه صرف کنیم. رو به جلو و بالا!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است