متن خبر

درهم شکستن پارادایم «مس یا اپتیک»: پلاستیک فروتن می‌تواند به ماده کلیدی در رقابت برای تسخیر بازار مرکز داده هوش مصنوعی تبدیل شود – ارزان‌تر، سبک‌تر، نازک‌تر و کارآمدتر است.

درهم شکستن پارادایم «مس یا اپتیک»: پلاستیک فروتن می‌تواند به ماده کلیدی در رقابت برای تسخیر بازار مرکز داده هوش مصنوعی تبدیل شود – ارزان‌تر، سبک‌تر، نازک‌تر و کارآمدتر است.

شناسهٔ خبر: 453102 -




اتصال E-Tube
(اعتبار تصویر: Point2)

با گسترش مراکز داده و ظهور AI، LLM، اینترنت اشیا و خدمات پخش ویدئو، تقاضا برای اتصالات پیشرفته بیشتر از همیشه است.

اتصالات متداول متداول با استفاده از مس دارای محدودیت های پهنای باند بحرانی هستند که ناشی از "اثر پوست" است، جایی که جریان عبوری از کابل در سطح هادی متمرکز می شود. اتصالات نوری، در حالی که ظرفیت بالایی را در فواصل طولانی‌تر ارائه می‌دهند، به هزینه‌های سرمایه‌ای قابل توجهی برای استقرار پیوندهای کوتاه‌مدت و با حجم بالا نیاز دارند.

E-Tube Point2 یک راه حل موجبر موج دی الکتریک پهن باند کم هزینه و کم تلفات را ارائه می دهد که می تواند به عنوان جایگزین پیشرفته ای برای اتصالات برقی و نوری موجود در لینک های ارتباطی پرسرعت و کوتاه مدت باشد. این کابل 80 درصد سبک تر و 50 درصد حجم کمتری نسبت به کابل های مسی دارد و می تواند مصرف برق و هزینه کابل های نوری را تا 50 درصد کاهش دهد، با تأخیر پیکو ثانیه ای که سه مرتبه بهتر است.

شرکای جدید

نشان داده شده است که موجبر دی الکتریک مستطیلی چند لایه لایه فلزی به سطح قابل توجهی از محصول فاصله توان عملیاتی، شعاع خمشی و چگالی کانال بدون نیاز به فرآیند ساخت پیچیده دست می یابد. می توان آن را برای سرعت کابل 800G/1.6T/3.2T و بالاتر از آن مستقر کرد.

ممکن است قبلاً در مورد آن نشنیده باشید، اما این در شرف تغییر است زیرا Point2 اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد با Bosch Venture ( بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر گروه Bosch) و Molex برای تجاری سازی فناوری E-Tube خود، جایگزینی اتصالات الکتریکی و نوری در آن شریک شود. لینک های توان عملیاتی بالا، از جمله (اما نه محدود به) ارتباطات برد به برد 100/400 گیگابیت بر ثانیه.

Jairo Guerrero، معاون و GM کسب و کار Copper Solutions در Molex، گفت: افزایش تقاضای ظرفیت شبکه در مراکز داده آینده AI/ML و موارد استفاده از خودرو نیازمند رویکرد جدیدی برای اتصال کابلی است. «Point2 یک پلتفرم E-Tube را توسعه داده است که می‌تواند با الزامات اتصال مراکز داده و معماری‌های شبکه خودرو در آینده مقیاس‌پذیر باشد. شراکت با Point2 برای تجاری‌سازی E-Tube یک مناسب طبیعی برای تجارت ارتباطی Molex است و به موقعیت شرکت ما کمک می‌کند تا به تقاضاهای رو به رشد مشتریان پاسخ بهتری بدهد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است