متن خبر

شرکت بانک اطلاعاتی MariaDB که در حال مبارزه است، ممکن است با معامله 37 میلیون دلاری خصوصی شود

شرکت بانک اطلاعاتی MariaDB که در حال مبارزه است، ممکن است با معامله 37 میلیون دلاری خصوصی شود

شناسهٔ خبر: 451871 -




MariaDB موضوع یک پیشنهاد خرید بالقوه دیگر است، زیرا شرکت پشت سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز (RDBMS) تأیید کرد که یک پیشنهاد موقت از مدیریت سرمایه‌گذاری K1 مستقر در کالیفرنیا دریافت کرده است.

K1 بی سر و صدا در روز جمعه فاش کرد که آنچه را که به عنوان "پیشنهاد غیر الزام آور غیر الزام آور" برای MariaDB شناخته می شود ارائه کرده است، که - همانطور که از نامش پیداست - یک پیشنهاد اکتشافی غیر الزام آور است که ممکن است بسته به پیشرفت مذاکرات در آینده تغییر کند. هفته ها این پیشنهاد شامل خرید تمام سهام MariaDB در MariaDB با قیمت 0.55 دلار به ازای هر سهم است که بر اساس ارزش گذاری پایانی شرکت در 5 فوریه به 37 میلیون دلار می رسد، اگرچه هنوز مشخص نشده است که این پیشنهاد به چه شکل خواهد بود.

این خبر در بحبوحه تغییرات و تحولات عمده در این شرکت منتشر می شود که شاهد ورود یک مدیر عامل جدید به معارضه و تلاش برای کاهش قابل توجهی است که هم پایگاه داده به عنوان خدمات و هم تجارت مکانی خود را بارگذاری کرده است.

جدا شده

MariaDB 15 سال پیش به عنوان یک فورک MySQL ظهور کرد، پس از اینکه سازندگان پروژه MySQL در پی یک سری خریدهای میلیارد دلاری که باعث شد Oracle به طور موثر MySQL را در سال 2009 مالکیت کند، نگران استقلال آن شدند. جایگزینی drop-in برای کسانی که به دنبال جایگزینی کاملاً متن باز MySQL هستند و توسط برخی از شرکت های بزرگ برای ذخیره و دستکاری داده ها در برنامه های خود استفاده شده است.

نهاد تجاری پشت ماریا دی بی حدود 125 میلیون دلار از سرمایه گذاری خطرپذیر در طول سال ها برای توسعه ویژگی ها و خدمات برتر در بالای پروژه اصلی جمع آوری کرد، و در نهایت در دسامبر 2022 از طریق یک شرکت خرید با هدف ویژه (SPAC) عمومی شد. مانند اکثر IPOهای مبتنی بر SPAC، شناورسازی MariaDB از موفقیت چشمگیری فاصله گرفته است و از ارزش بازار روز افتتاحیه 445 میلیون دلاری در اواخر سال 2022 به قیمتی دائمی سقوط کرده است که از آن زمان به بعد، قیمت آن کمی بیش از 10 میلیون دلار بوده است. نوبت سال

در قلب همه اینها، مجموعه ای از گزارش های درآمدی زیرهمتراز بوده است، به طوری که بورس نیویورک (NYSE) در ماه سپتامبر به MariaDB هشدار داد که با قوانین فهرست بندی که میانگین ارزش بازار جهانی یک شرکت را تعیین می کند، مطابقت ندارد. در یک دوره تجاری 30 روزه متوالی به زیر 50 میلیون دلار سقوط کرد.

در ماه‌های بعد، MariaDB اولین «پیشنهاد غیر الزام‌آور غیر الزام‌آور» خود را دریافت کرد، این بار از سرمایه‌گذار فعلی Runa Capital که به طور آزمایشی 0.56 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی پیشنهاد داد. سه هفته بعد، Runa اظهار داشت که بالاخره MariaDB را تصاحب نخواهد کرد، اما در عوض یک شرکت وابسته به نام RP Ventures 26.5 میلیون دلار وام ارائه خواهد کرد.

به سرعت به اوایل فوریه سال جاری رسید و MariaDB یک توافق نامه تحمل موقت با طلبکاران خود را اعلام کرد به این معنی که آنها از اعمال هر گونه راه حلی که در قرارداد وام ذکر شده است خودداری می کنند، در حالی که به دنبال راه حل تامین مالی جایگزین بود. این خبر باعث شد که سهام MariaDB در چند روز بیش از دو برابر شود، به همین دلیل است که K1 پیشنهاد خود را نسبت به قیمت بسته شدن MariaDB قبل از اعلام هرگونه توافق نامه انجام می دهد.

در واقع، K1 او میگوید در قیمت پایانی 5 فوریه MariaDB که 0.19 دلار و معادل ارزش بازار حدود 12.9 میلیون دلار بود، 189 درصد حق بیمه ارائه می‌کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که K1 یک پیشنهاد رسمی برای MariaDB ارائه کند، اما برخلاف Runa Capital که بیشتر یک VC سنتی است، K1 سابقه سرمایه گذاری در مراحل بعدی را در طول تاریخ 12 ساله خود دارد که آن را به سمت سهام خصوصی نزدیک تر می کند. قلمرو و شاید مهمتر از آن، این شرکت در حال حاضر چند خرید به نام خود دارد، از جمله خرید 319 میلیون دلاری نرم افزار ELMO استرالیا در سال 2022 که در این فرآیند نیز خصوصی شد.

پس ، از بسیاری جهات، K1 شاید بهتر از Runa برای تصاحب MariaDB مناسب باشد، حتی اگر در نهایت بر خلاف آن تصمیم بگیرد.

K1 تا 29 مارس 2024 فرصت دارد یا پیشنهاد خود را رسمی کند یا برنامه ها را به طور کلی کنار بگذارد، طبق قوانین تصاحب ایرلندی که MariaDB به دلیل موقعیت یکی از مقرهای خود مشمول آن است (یکی در دوبلین، ایرلند و دیگری دارد. در شهر ردوود، کالیفرنیا).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است