متن خبر

Y Combinator 100 برابر بیشتر اسکن MRI می خواهد

Y Combinator 100 برابر بیشتر اسکن MRI می خواهد

شناسهٔ خبر: 451416 -




L
استفاده از منابعی مانند اتاق‌های داده مجازی و آزمایشگاه‌های مشترک، رشد استارت‌آپ‌های بیوتکنولوژی را آسان‌تر می‌کند. این خبر خوبی است: ما به شرکت‌های بیشتری نیاز داریم که از زوایای جدید به سرطان حمله کنند، از جمله تشخیص زودهنگام مبتنی بر هوش مصنوعی. و چه کسی می داند، شاید یکی از اینها تبدیل به یک شرکت تریلیون دلاری شود؟ - آنا

مقیاس بندی تشخیص زودهنگام سرطان

جدیدترین درخواست Y Combinator برای استارت‌آپ‌ها (RFS) ارزش خواندن دارد، و نه فقط به این دلیل که مدتی است که این انکوباتور ایده‌ها و دسته‌بندی‌هایی را که شرکای خود «می‌خواهند افراد بیشتری روی آن‌ها کار می‌کنند» به اشتراک گذاشته باشد. همانطور که همکارم سارا پرز اشاره کرد، YC فهرست کامل خود را از سال 2018 به روز نکرده بود.

در مجموع، RFS YC یک راه عالی برای احساس زشت است. البته این فهرست شامل هوش مصنوعی و همچنین فناوری آب و هوا، فناوری دفاعی و موارد دیگر است. اما بزرگ‌نمایی روی درخواست‌های فردی نیز تمرین ارزشمندی است.

یکی از درخواست‌هایی که مورد توجه من قرار گرفت، «راهی برای پایان دادن به سرطان» است. نوشته شده توسط شریک گروه YC Surbhi Sarna، مدیر عامل سابق شرکت تجهیزات پزشکی، بر MRI تمرکز دارد. او نوشت: «از آنجایی که اکثر سرطان‌ها اکنون در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند، این فناوری در صورت استفاده گسترده و مقرون به صرفه، مرگ‌های ناشی از سرطان را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.»

اولین فکر من این بود که استارت آپ های MRI در حال حاضر وجود دارند. فقط چند روز قبل، Ezra مستقر در نیویورک یک دور جدید 21 میلیون دلاری جمع آوری کرد - و ما در مورد تیمی صحبت می کنیم که TechCrunch برای اولین بار در سال 2018 پوشش داد. این تیم رقبایی نیز دارد، مانند Neko، با حمایت دانیل اک از Spotify، و Prenuvo که دارای اسکن 2500 دلاری تمام بدن است که توسط کیم کارداشیان تبلیغ شده است.

برای سارنا، این قیمت بخشی از مشکل است، زیرا ذاتاً مقیاس را محدود می کند، اما این تنها مشکل نیست. جامعه پزشکی با واکنش‌های منفی مواجه شده است، زیرا MRI همچنین یافته‌های اتفاقی (یا نتایج مثبت کاذب) را ایجاد می‌کند که برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما زمان و هزینه ارزشمندی برای تحلیل دارد. هیئت منصفه هنوز در مورد این که آیا آنها سودمند هستند یا افراد، چه برسد به جامعه، در جریان است. اما YC هنوز امیدوار است که استارت آپ ها بتوانند کمک کنند.

برای اینکه این کار انجام شود، جهان باید تعداد اسکن‌های MRI را حداقل ۱۰۰ برابر افزایش دهد. انجام این کار نیازمند نوآوری‌هایی در سخت‌افزار MRI، الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تفسیر اسکن‌ها و کاهش مثبت‌های کاذب، و مدل‌های کسب‌وکار و بازاریابی مصرف‌کننده است تا آن را به یک تجارت بادوام تبدیل کند.»

البته، شرکت هایی مانند Ezra نیز امیدوارند که بخشی از این کار را در داخل انجام دهند. این استارتاپ در جدیدترین طرح خود، به خود می بالید که «در هر مرحله از فرآیند غربالگری از Al استفاده می کند». اما اگر دیگران بتوانند از زوایای دیگر کمک کنند، می توانم ببینم که چرا YC علاقه مند است - من هستم.

همکاری برای بیوتکنولوژی

به گزارش نیچر، فضاهای آزمایشگاهی مشترک یک تغییر بازی برای استارت آپ های بیوتکنولوژی بوده است. البته، کار مشترک چیز جدیدی نیست، اما آزمایشگاه‌های هم‌کار، امکاناتی بسیار بیشتر از فضای اداری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و در زمان و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.

این من را به یاد Alum Parallel Health Startup Battlefield انداخت - ناتان براون، افسر دانشمند ارشد آن، زمانی که در Disrupt چت می‌کردیم، گذرا به آزمایشگاه‌های مشترک اشاره کرده بود. متوجه شدم که او بازنشر مقاله نیچر را پسندیده بود، پس از او نظرش را پرسیدم. او تأیید کرد که استارتاپ مراقبت از پوستی که او تأسیس کرده بود از امکانات مشترک BioLabs در لس آنجلس استفاده می کرد و برخی از مزایای این مفهوم را برجسته کرد:

BioLabs ما را قادر ساخته است که به طور مقرون به صرفه یک محصول بیوتکنولوژی مصرف کننده بسازیم. آن‌ها زیرساخت‌های آزمایشگاهی را بدون نیاز به صرف هزینه‌های سرمایه‌ای مانند ماشین‌های توالی‌یابی DNA، هودهای جریان آرام، و فریزرهای درجه آزمایشگاهی در دسترس ما قرار می‌دهند. ما همچنین در BioLabs در زمان زیادی صرفه جویی می کنیم، زیرا آنها تمام جنبه های بهداشت و ایمنی محیطی و همچنین مدیریت زیرساخت را مدیریت می کنند. شاید مهمتر از همه، آنها فرهنگ نوآوری پر رونقی ایجاد می کنند که در آن استارتاپ ها می توانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند و از یکدیگر بیاموزند.

در حالی که این ممکن است به عنوان یک تایید محلی خوانده شود، استارت آپ ها برای استفاده از این روند لازم نیست در کالیفرنیا مستقر باشند. BioLabs خود یک امتیاز است که به ده ها مکان گسترش یافته است و موارد مشابهی را می توان در مورد بسیاری از امکانات رقیب در سراسر جهان گفت. با این حال، یکی از بنیانگذاران مصاحبه شده توسط نیچر، مدیرعامل Accure Health، جسیکا سانگ، یک کلمه احتیاط را به اشتراک گذاشت: برخی از آزمایشگاه ها مجهزتر و گسترده تر از بقیه هستند. "اگر به فکر راه اندازی یک شرکت هستید، سعی کنید از چند شرکت دیدن کنید تا ببینید کدام یک بهترین است. "

اتاق های داده مجازی

اتاق‌های داده مجازی یکی دیگر از منابع مهم برای استارت‌آپ‌های بیوتکنولوژی است. a16z با نام بردن آنها "قهرمان گمنام تامین مالی بیوتکنولوژی" و با اشاره به اینکه آنها همچنین می توانند در گفتگوهای توسعه کسب و کار مفید باشند، راهنمایی منتشر کرد که تیم های بیوتکنولوژی چه چیزی را باید و چه چیزی را نباید در اتاق داده خود قرار دهند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است