متن خبر

آنچه ما از MWC 2024 انتظار داریم

آنچه ما از MWC 2024 انتظار داریم

شناسهٔ خبر: 451197 -




در مدت زمان کمی بیشتر از یک هفته (26 تا 29 فوریه) حدود 85000 شرکت کننده برای کنگره جهانی موبایل 2024 به Fira de Barcelona خواهند آمد. در چند سال گذشته، این نمایشگاه مسلماً به مهم ترین رویداد تلفن همراه سال تبدیل شده است. . سازندگان تلفن، مخابرات و انواع دیگر فروشندگان فناوری، روزنامه‌نگاران و تحلیلگران برای بحث در مورد آنچه در سال آینده برای این صنعت خواهد بود، گرد هم می‌آیند.

مانند هر رویداد مهم حضوری دیگر، چند سال گذشته برای MWC سخت بوده است. در سال 2019، این نمایشگاه 109000 بازدیدکننده داشت - نه کاملاً CES (که در همان سال به 175000 نفر رسید)، اما هنوز هم مشارکت چشمگیری برای نمایشی که در نهایت یک نمایش بسیار محدودتر است. کووید برای چند سال به شدت به نمایش ضربه زد (به باشگاه بپیوندید).

پس از بسیاری از برداشت‌های فروشندگان عمده و هفته‌ها دست‌نویسی، انجمن GSM (GMA) رویداد 2020 را لغو کرد. سال بعد، یک نسخه کوچک‌تر از این رویداد با محدودیت‌هایی برای حضور در این رویداد اتفاق افتاد. سال 2022 شاهد شروع بازگشت به 60000 شرکت کننده بود، در حالی که سال گذشته به 88500 نفر رسید. سازمان دهندگان پیش بینی می کنند رقم مشابهی برای رویداد امسال باشد. این تعداد هنوز به طور قابل توجهی نسبت به اوج نمایش کاهش یافته است، اما MWC هنوز به عنوان یک نمایش بزرگ واجد شرایط است.

با این حال، قضاوت در مورد سطح اهمیت فعلی نمایش برای صنعت کمی سخت تر است. این به دلیل برخی از روندهای کلان است که تقریباً بر هر نمایشگاه تجاری صنعت فناوری تأثیر گذاشته است. حتی قبل از همه‌گیری، فروشندگان بزرگ شروع به مهاجرت به رویدادهای مستقل خود کرده بودند تا در میان سر و صدا گم نشوند. کووید فقط روند را تسریع کرد، زیرا شرکت ها مجبور شدند پخش زنده رویداد را کشف کنند.

برخی از بزرگ ترین نام های صنعت دیگر حضور عمده ای ندارند. سامسونگ را در نظر بگیرید که در طی هفته‌های آهسته بین CES و MWC، پرچم‌داران جدید خود را معرفی کرده است. در حالی که به رویداد امسال می‌رویم، دوست دارم به شما بگویم - مانند CES - استارت‌آپ‌های کوچک و جذاب برای پر کردن این خلاء عجله کرده‌اند، اما واقعاً اینطور نیست. حداقل به چیزی نزدیک به آن چیزی که از رویداد وگاس دیده ایم نیست.

در MWC حضور استارتاپی مناسبی وجود دارد، هرچند که به شکل رویداد خواهر خودش است. 4FYN (چهار سال دیگر) دهمین سال حضور خود را در سال 2024 جشن می گیرد. امیدواریم که این به یک نمایش هیجان انگیز تبدیل شود. این رویداد توسط همان سازمان در همان مکان برگزار می شود. من آن را به عنوان کنگره جهانی موبایل معادل پارک Eureka در CES تصور می کنم: یک اتاق بزرگ و نامتعارف پر از استارتاپ ها. انصافاً بدترین راه ها برای گذراندن یک بعد از ظهر برای کار وجود دارد.

برای شرکت‌هایی که در نمایشگاه‌ها و مسابقه‌ها شرکت می‌کنند، این فرصتی برای جذب مخاطب با مخاطبان بزرگ و درگیر MWC است. برای ما، این فرصتی است تا شرکت‌های کوچک‌تری را که در غیر این صورت زیر رادار پرواز می‌کردند، تحلیل کنیم. این رویداد منحصر به استارت‌آپ‌های اروپایی نیست، اما به دلایل نزدیکی، غالب هستند. تاب خوردن به سوی اسپانیا بسیار آسان تر از پرواز بر روی یک اقیانوس و یک یا دو قاره است تا در گودال ناامیدی نئونی که لاس وگاس، نوادا است، بنشینی.

اگر قصد دارید فناوری جدید جالبی را به نمایش بگذارید، در اینجا به ما اطلاع دهید.

برخی از گرایش‌هایی که من پیش‌بینی می‌کنم بر مکالمه تسلط داشته باشد عبارتند از تمرکز مداوم بر پوشیدنی‌های سلامت محور، از جمله عوامل شکل جدیدتر مانند حلقه هوشمند. نمایشگرهای سر پوشیده همیشه در این نمایشگاه حضور داشته اند. برای مثال، به نظر می‌رسد که یکی از نمایش‌های بزرگ‌تر برای HTC Vive باشد. پس از راه اندازی ویژن پرو اپل و تعهد کوالکام به واقعیت گفت ه و واقعیت مجازی، انتظار دارم که پس از شروع نمایشگاه، در مورد این موضوع زیاد صحبت کنم.

MWC همچنین یک نمایش سرگرم کننده برای دستگاه های مفهومی است. اینجاست که Lenovo/Motorola می درخشد. در واقع، هر چه بیشتر در مورد آن فکر می کنم، بیشتر متقاعد می شوم که لنوو در بین تولیدکنندگان بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی جهان بیشترین لذت را دارد. انتظار داشته باشید همه چیز تا شود و/یا سر بخورد. برخی مفاهیم ناب خواهند بود، اما لنوو از انتشار برخی چیزهای واقعاً و لذت بخش عجیب و غریب هراسی ندارد. حتی یک "لپ تاپ شفاف" در حال حاضر برای این رویداد شایعه شده است.

با توجه به شایعات، گوشی 2a سطح متوسط ​​Nothing برای عرضه در 5 مارس (البته در ایالات متحده ظاهراً محدود) تعیین شده است. شرکت قدیمی کارل پی، وان پلاس نیز حضور خواهد داشت. نمایشگاه سال گذشته نشان داد که این شرکت به خط تولید دستگاه های مفهومی خود متمایل شده است. در همین حال، امسال شایعه شده است که در حال آماده شدن برای عرضه OnePlus Watch 2 است.

به طور گسترده تر، انتظار هوش مصنوعی را در همه جا در MWC داشته باشید، اما آماده باشید تا از BS عبور کنید (نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم). سامسونگ "مهر مولد هوش مصنوعی گوشی هوشمند با سری گلکسی اس 24" را شکست و اکنون به شکل کامل با برنامه های کاربردی از مفید تا مضحک عرضه خواهد شد. من با احتیاط نسبت به گسترش دستگاه های هوش مصنوعی در قالب Humane Pin و Rabbit R1 خوشبین هستم. مانند CES، من پیش‌بینی می‌کنم ربات‌ها در این رویداد لحظه‌ای بدرخشند، البته این بار عمدتاً از شرکت‌های اروپایی. موضوع آن ماشین شیائومی هم هست.

مهمتر از همه، این یک نمایش بزرگ برای مخابرات است، و بله، مکالمات 6G از قبل آغاز شده است. با این حال، قبل از سیل اجتناب ناپذیر به یاد داشته باشید که ما هنوز در مراحل اولیه توسعه هستیم. هیچ استانداردی مورد توافق قرار نگرفته است و ما احتمالاً چهار سال دیگر از دیدن دستگاه های سازگار فاصله داریم. با این حال، 5.5G/5G پیشرفته یک واقعیت است که به ویژه توسط شرکت های چینی تحت فشار قرار می گیرد. پیش بینی می شود در مورد این - و چیزهای دیگر - چیزهای زیادی از هواوی بشنوید، که در چند سال گذشته پس از از دست دادن دسترسی به محصولات گوگل و کوالکام، به آرامی راه خود را برای بازگشت گذرانده است.

همچنین بسیار واقعی و به احتمال زیاد در نمایشگاه امسال بسیار حضور خواهد داشت Wi-Fi است که جایگزین Wi-Fi 6E به عنوان آخرین استاندارد بی سیم می شود. TechCrunch به صورت زنده و در MWC نیز حضور خواهد داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است