متن خبر

گوگل شروع به مسدود کردن کاربران از بارگذاری جانبی برنامه های خاص در سنگاپور می کند

گوگل شروع به مسدود کردن کاربران از بارگذاری جانبی برنامه های خاص در سنگاپور می کند

شناسهٔ خبر: 449065 -




برای کاهش کلاهبرداری های مالی، گوگل برنامه جدیدی را برای جلوگیری از بارگذاری جانبی برخی اپلیکیشن ها در سنگاپور توسط کاربران آغاز کرده است. این شرکت به دنبال مسدود کردن برنامه‌های جانبی است که از مجوزهای اندروید برای خواندن گذرواژه‌های یکبار مصرف دریافتی از طریق پیامک و اعلان سوء استفاده می‌کنند.

گوگل بيان کرد چهار مجموعه مجوز وجود دارد که بازیگران بد از آنها برای ارتکاب کلاهبرداری مالی سوء استفاده می کنند. طبق نظرسنجی این شرکت، اکثر این برنامه‌ها به صورت جانبی بارگذاری می‌شوند و به صورت دستی روی دستگاه نصب می‌شوند - نه از طریق فروشگاه Play.

این مجوزها اغلب توسط کلاهبرداران برای رهگیری رمزهای عبور یکبار مصرف از طریق پیامک یا اعلان‌ها و همچنین جاسوسی محتوای روی صفحه مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس تجزیه و تحلیل ما از خانواده بدافزارهای کلاهبرداری عمده که از این مجوزهای زمان اجرا حساس سوء استفاده می‌کنند، متوجه شدیم که بیش از 95 درصد از نصب‌ها از منابع بارگذاری جانبی اینترنت انجام شده است. » این شرکت در وبلاگی گفت.

غول جستجو بيان کرد وقتی کاربری در سنگاپور سعی می کند چنین برنامه ای را نصب کند، گوگل به طور خودکار این تلاش را با یک پیغام پاپ آپ مسدود می کند که می گوید: «این برنامه می تواند دسترسی به داده های حساس را درخواست کند. این می تواند خطر سرقت هویت یا کلاهبرداری مالی را افزایش دهد."

اعتبار تصویر: گوگل

گوگل این آزمایشی را با همکاری آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) به عنوان بخشی از برنامه Play Protect خود توسعه داده است.

اکتبر گذشته، این شرکت یک ویژگی حفاظت از اسکن بلادرنگ - با اولین عرضه در هند - برای جلوگیری از بارگذاری جانبی برنامه های مخرب توسط کاربران را اعلام کرد. در ماه نوامبر، TechCrunch آزمایشی را با بیش از 30 برنامه مخرب مختلف انجام داد. و در حالی که ویژگی حفاظتی گوگل بسیاری از آنها را مسدود کرد، برخی از برنامه های وام غارتگرانه با موفقیت نصب شدند.

اسکات وستوور، سخنگوی گوگل در مصاحبه ای گفت: "با این پیشرفت اخیر، ما اسکن بلادرنگ در سطح کد را به Google Play Protect اضافه می کنیم تا با برنامه های مخرب جدید مبارزه کنیم، صرف نظر از اینکه برنامه از Google Play یا جای دیگر دانلود شده باشد." ایمیل به TechCrunch در آن زمان. این قابلیت‌ها در طول زمان به تکامل و بهبود ادامه خواهند داد، زیرا Google Play Protect انواع جدیدی از تهدیدات را که اکوسیستم اندروید با آن مواجه است جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند.

از آن زمان، گوگل ویژگی اسکن بلادرنگ را به مناطق جدیدی از جمله تایلند، سنگاپور و برزیل گسترش داده است.

با آخرین اعلامیه، گوگل به توسعه دهندگان هشدار داد که برنامه های آنها نباید اصول نرم افزارهای ناخواسته موبایل را نقض کنند و باید دستورالعمل ها را دنبال کنند.

برنامه‌های وام تقلبی برای Google در جغرافیایی مانند هند و آفریقا دردسرساز بوده است. در هند، گوگل باید با تحلیل دقیق روبرو شود زیرا برنامه های وام غارتگرانه و نمایندگان آنها مردم را برای بازپرداخت مورد آزار و اذیت قرار می دهند و برخی را به سمت خودکشی سوق می دهد.

سال گذشته، گوگل سیاست جدیدی را برای جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن‌های وام به عکس‌ها و اطلاعات تماس کاربران معرفی کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است