متن خبر

یاماها موتور جاه طلبانه SUV برقی دو چرخه ریور را در هند عرضه می کند

یاماها موتور جاه طلبانه SUV برقی دو چرخه ریور را در هند عرضه می کند

شناسهٔ خبر: 448446 -




ریور، یک استارت‌آپ هندی تولیدکننده خودروهای برقی دو چرخه، 40 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری یاماها موتور ژاپن جمع‌آوری کرده است زیرا این استارت‌آپ تقریباً سه ساله به دنبال افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه و گسترش حضور اولین «SUV» الکتریکی خود در بازار است. دو چرخ در هند

دور تمام سهام سری B همچنین شاهد مشارکت سرمایه گذاران موجود استارتاپ از جمله Futtaim Automotive، Lowercarbon Capital، Toyota Ventures، Trucks VC و Maniv Mobility بود. با آخرین بودجه، این استارت‌آپ به طور تجمعی 68 میلیون دلار در چهار دور جمع‌آوری کرده است، از جمله آخرین دور 15 میلیون دلاری اعلام شده در ژوئن.

ریور از زمان تأسیس در مارس 2021 بر توسعه و تولید خودروهای دو چرخ برقی برای مشتریان هندی تمرکز کرده است، بازاری رو به رشد و به سرعت در حال تحول در کشوری که مشتاق جایگزینی خودروهای دیزلی و گازسوز با خودروهای برقی است. بزرگترین فرصت بازار در کشور آسیای جنوبی - و کشوری که بیشترین رقابت را دارد - بازار خودروهای دو چرخ است. طبق داده های دولت، نزدیک به 50 درصد از کل خودروهای برقی فروخته شده در کشور دو چرخ هستند که امروزه بیش از 1.7 میلیون خودرو در جاده ها در حال تردد هستند.

این استارت آپ معتقد است که می تواند با ایندی، یک اسکوتر دو چرخ 1700 دلاری که بزرگتر از رقبای خود است، متمایز شود و سهم بازار را به خود اختصاص دهد. Indie که ریور آن را به عنوان "SUV اسکوترها" توصیف می کند، دارای فاصله بین دو محور 14 اینچی و فضای ذخیره سازی به اندازه کافی بزرگ است که می تواند دو کلاه ایمنی و محموله با وزن حداکثر 33 پوند را در خود جای دهد. موتورهای دو چرخ برقی رقبای این استارت آپ - از جمله آنهایی که از Ola Electric تحت رهبری SoftBank و Ather Energy با پشتیبانی Tiger Global - دارای اندازه چرخ 12 اینچی و فضای ذخیره سازی برای یک کلاه ایمنی هستند.

این محصول مبتنی بر سبک زندگی مفید، از ماه ها تحقیق و توسعه در یک مرکز اختصاصی در بنگالورو تولید شد. این شرکت از زمان راه اندازی فروش در ماه اکتبر از اولین فروشگاه خرده فروشی خود در شهر جنوبی، نزدیک به 200 دستگاه تحویل داده است.

فروشگاه رودخانه

اولین فروشگاه ریور در بنگالورو اعتبار تصویر: رودخانه

با این حال، جاه طلبی های آن بسیار بزرگتر است. اسکوترها در کارخانه ای به مساحت 120000 فوت مربع در حومه بنگالورو تولید می شوند که ظرفیت تولید سالانه 100000 دستگاه (9000 دستگاه در ماه) را دارد. ریور می گوید قصد دارد فروش خود را به 300 اسکوتر در ماه در ماه مارس و 3000 دستگاه در ماه تا پایان سال 2024 افزایش دهد.

آراویند مانی، شرکت «آراویند مانی» گفت: «تا زمانی که ما یک شرکت پنج ساله در مارس 2026 هستیم، می‌خواهیم در 100 شهر باشیم و به مقیاس فروش حدود 9000 وسیله نقلیه در ماه برسیم که تقریباً 200 میلیون دلار گردش مالی دارد. -بنیانگذار و مدیر عامل ریور در مصاحبه ای گفت.

این استارت آپ برای دستیابی به اهداف خود قصد دارد یک شبکه توزیع کننده ایجاد کند که در نهایت 90 درصد از فروش آن را بر عهده خواهد داشت.

مانی به TechCrunch بيان کرد که این استارت‌آپ تعامل با برخی از فروشندگان را آغاز کرده و در ابتدا به دنبال توزیع‌کنندگان در 10 شهر از جمله احمدآباد، چنای، حیدرآباد، بمبئی و کوچی است.

او گفت: «ما در حال مذاکره با فروشندگان برای توسعه هستیم. همچنین بسته به مکان های استراتژیک، فروشگاه های متعلق به شرکت بیشتری را انجام خواهیم داد.

مانی ریور را با ویپین جورج (مدیر ارشد تولید) تأسیس کرد که قبلاً به عنوان طراح سر گروه در هوندا در هند کار می کرد. این دو در دو سال و نیم اول بیش از 25 میلیون دلار در تحقیق و توسعه و تولید مستقر کرده اند و اکنون به دنبال توسعه شبکه توزیع، تولید و خدمات ریور در سراسر کشور و همچنین تلاش برای تقویت تحقیق و توسعه و پیش نویس طرح اولیه هستند. برای محصول بعدی خود، که مانی بيان کرد پس از رسیدن استارتاپ به حدود 30 شهر تا مارس 2025 و 100 شهر تا مارس 2026 خواهد آمد.

«ما چند محصول در ذهن داریم. اما ما هنوز نمی دانیم چه چیزی را در اولویت قرار خواهیم داد و اول راه اندازی خواهیم کرد. با این حال، می‌توانم به شما بگویم که هر محصولی که ما انجام دهیم، در محدوده این حوزه کاربردی خاص خواهد بود.»

پس از جمع آوری دو دور اول سرمایه گذاری از سرمایه گذاران مالی، مانی بيان کرد که ریور شروع به چرخش به سمت سرمایه گذاری های استراتژیک کرد. اولین چنین سرمایه گذاری در سال گذشته از سوی گروه الفتیم دبی انجام شد که نه تنها یک شرکت بزرگ خاورمیانه است، بلکه یک توزیع کننده انحصاری تویوتا در امارات متحده عربی است که حدود 29 برند را در حدود 14 کشور نمایندگی می کند.

این رابطه می تواند به River دسترسی به یک شبکه توزیع جهانی را پس از ایجاد حضور خود در هند بدهد. مورد مشابهی می تواند با یاماها موتور باشد.

با ورود یاماها، یک تفاهم استراتژیک برای همکاری احتمالی در خطوط تولید نیز وجود دارد، اما ما هنوز توافقات قطعی نداریم، یا اینکه چگونه این همکاری شبیه به هم خواهد بود، چیزی نیست که ما قطعاً در مورد آن توافق داریم. پس ، در حال حاضر، این یک سرمایه گذاری مالی خالص با پتانسیل برای همکاری بیشتر است.

گفتنی است، ریور که 450 کارمند دارد که 250 نفر از آنها در تحقیق و توسعه هستند، به دنبال استفاده از شراکت با یاماها موتور برای استفاده از قابلیت طراحی و فناوری خود است. به نظر می رسد یاماها در تلاش های تحقیق و توسعه این شرکت فروخته شده است.

ما تحت تأثیر پیشرفتی هستیم که ریور در چنین بازه زمانی کوتاهی به دست آورده است، به ویژه با تمرکز قوی بر طراحی و فناوری. Hajime “Jim” Aota، مدیر کل مرکز توسعه کسب و کار جدید در شرکت یاماها موتور، در بیانیه‌ای گفت: ما از اعتقادی که Aravind و Vipin برای River دارند و اینکه یاماها چگونه می‌تواند از این شرکت برای رسیدن به این هدف حمایت کند، هیجان‌زده هستیم.

مانی ارزش این استارت‌آپ را فاش نکرد، اگرچه به «افزایش قابل توجه ارزش گذاری، مضرب 10» از زمان شروع آن در سال 2021 اشاره کرد. او همچنین اظهار داشت که با بودجه جدید، استارتاپ سرمایه کافی برای دو سال دوام دارد. .

پروژه های استارت آپی برای رسیدن به حاشیه سود ناخالص با 2000 واحد ماهانه در 8 تا 10 ماه پیش بینی می کند. به گفته یکی از بنیانگذاران، سودآوری پایین کمی بیشتر طول می کشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است