متن خبر

Planet A Foods سرمایه بیشتری جمع آوری می کند تا شکلات های بدون کاکائو خود را در سطح جهانی ببرد

Planet A Foods سرمایه بیشتری جمع آوری می کند تا شکلات های بدون کاکائو خود را در سطح جهانی ببرد

شناسهٔ خبر: 447278 -




Planet A Foods، یک شرکت مواد تشکیل دهنده پایدار B2B، بودجه 15.4 میلیون دلاری سری A را اعلام کرد.

تیم موسس برادر و خواهر Dr. مکس و سارا مارکوارت شرکت مستقر در مونیخ را برای ایجاد جایگزینی پایدار برای کاکائو راه اندازی کردند. زمانی که TechCrunch در ابتدا در سال 2021 در مورد این شرکت نوشت، نام QOA بود.

مکس مارکوارت به TechCrunch گفت: ایده پشت این تغییر نام این بود که "سیاره B وجود ندارد"، به دلیل تغییرات آب و هوایی و سایر تهدیدات زیست محیطی برای صنعت تولید کاکائو.

او گفت: "ما باید توجه کنیم تا زمین ما زنده بماند."

مشکلات اقلیمی باعث شده است که قیمت شکلات در سال 2023 به بالاترین حد خود در 45 سال اخیر برسد، با معامله آتی دانه کاکائو با قیمت 4362 دلار در هر تن، که 84 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است.

Planet A Foods از فناوری تخمیر برای تبدیل مواد کاملا طبیعی و محلی - به عنوان مثال جو و تخمه آفتابگردان - به شکلات بدون کاکائو خود به نام ChoViva استفاده می کند. این محصول دارای بافتی ذوب شده در دهان و طعم شکلاتی کامل در انواع شیری، نیمه شیرین و سفید است. این محصول در همه چیز از پخت تا بستنی قابل استفاده است و تا 30 درصد قند کمتری دارد.

مارکوارت گفت: «من همیشه می‌گویم که می‌خواهیم یک «نسل بعدی کارگیل» و یک شرکت سازنده مواد غذایی با فناوری پیشرفته باشیم که مواد غذایی پایدار را به صنعت ارائه می‌کند.

پایگاه مشتریان این شرکت شامل تولیدکنندگان مواد غذایی Griesson-de Beukelaer و Peter Kölln و شرکت هواپیمایی Lufthansa است. سال گذشته، این شرکت همچنین چندین محصول را با خرده‌فروش آلمانی REWE روانه بازار کرد، در حالی که شکلات‌ساز Lindt اخیراً یک محصول شکلات گیاهی حاوی ChoViva را روانه بازار کرد.

Marquart انتظار دارد تا پایان سال 2024 به درآمد هشت رقمی برسد زیرا Planet A Foods برای توسعه بین المللی ChoViva برنامه ریزی می کند که از انگلستان شروع می شود و پس از آن سایر بازارهای اروپایی، آسیا و ایالات متحده به دنبال آن هستند. این شرکت همچنین پلت فرم تخمیر خود را به سایر مواد گیاهی گسترش خواهد داد و محصولات بیشتری را برای سه ماهه اول سال 2024 عرضه خواهد کرد.

او قصد دارد از سرمایه جدید برای استخدام دانشمندان اضافی برای پیوستن به تیم 50 نفره Planet A Foods در آلمان استفاده کند تا تولید کره کاکائو و روغن نخل را در سطح صنعتی افزایش دهد. این شرکت در حال حاضر تولید خود را در تاسیسات خود برای تولید 750 کیلوگرم ChoViva در ساعت افزایش داده است.

در همین حال، دور سری A توسط World Fund با مشارکت یک گروه سرمایه‌گذار شامل Omnes Capital، Cherry Ventures، Mudcake، Nucleus Capital، Triple Point Capital و Feast Ventures هدایت شد.

داریا ساهارووا، شریک مدیریت صندوق جهانی، در بیانیه ای گفت: «سارا، مکس و تیم محصول مناسبی را برای مقابله با تأثیرات آب و هوایی گسترده کاکائو ایجاد کرده اند. آنها در عرض سه سال یک اثبات مفهوم را به یک محصول آماده برای صنعت در قفسه‌ها تبدیل کردند و با غول‌های جهانی شراکت کردند. این واقعیت که این دور سرمایه گذاری سری A با وجود رکود گسترده تر در سرمایه گذاری در فناوری مواد غذایی بیش از حد دریافت شد، گواهی بر موفقیت آنه است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است