متن خبر

ژاپن سرانجام 50 سال پس از فروش درایوهای فلاپی دیسک 1.44 مگابایتی را کنار گذاشت – اما هنوز هیچ نشانه ای از حذف نماد فلاپی نماد “ذخیره” از آفیس وجود ندارد.

ژاپن سرانجام 50 سال پس از فروش درایوهای فلاپی دیسک 1.44 مگابایتی را کنار گذاشت – اما هنوز هیچ نشانه ای از حذف نماد فلاپی نماد “ذخیره” از آفیس وجود ندارد.

شناسهٔ خبر: 446875 -




انباشته فلاپی دیسک
(اعتبار تصویر: Shutterstock.com / Yongcharoen_kittiyaporn)

اگرچه دیسک‌های فلاپی مدت‌هاست که راه دودو را رفته‌اند ، اما شبح رسانه‌های ضبط باستانی هنوز دنیای دیجیتال را آزار می‌دهد. به عنوان یک مثال عالی، وقتی به ذخیره یک فایل در مایکروسافت آفیس می روید، می بینید که نماد ذخیره همچنان به صورت فلاپی دیسک ظاهر می شود، حتی اگر احتمال زیادی وجود دارد که محتوای خود را به جای ذخیره سازی در فضای ابری ذخیره کنید. یک مربع پلاستیکی کند و درهم و برهم با ظرفیت ذخیره سازی بسیار محدود.

ژاپن به عنوان پیشرو در فناوری شناخته شده است، اما دولت این کشور هنوز تا حدودی به دیسک های فلاپی متکی است.

همانطور که توسط Tom's Hardware گزارش شده است، حدود 1900 رویه رسمی درخواست دولتی وجود داشت که طبق آن مشاغل باید فلاپی یا سی دی رام (به طور خاص) حاوی داده های تکمیلی را تا هفته گذشته ارسال کنند. با این حال، در نهایت، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) به دنبال کنار گذاشتن این روش منسوخ شده است.

به روز رسانی قوانین

METI یک «دستورالعمل وزارتی برای اصلاح برخی از احکام METI برای ترویج اصلاحات نظارتی برای تقویت جامعه دیجیتال» صادر کرده است، که هدف آن تحلیل و به‌روزرسانی قوانینی است که استفاده از رسانه‌های منسوخ مانند فلاپی دیسک‌ها را دیکته می‌کند. به گفته PC Watch ، این ابتکار بخشی از بازنگری گسترده تر مقررات آنالوگ (اصول دیجیتال) در وزارتخانه های مختلف است که توسط آژانس دیجیتال رهبری می شود.

قانون فعلی نه تنها استفاده از رسانه های ضبط قدیمی را الزامی می کند، بلکه ابهاماتی را در مورد اینکه آیا اقدامات مبتنی بر ابر - مانند ایجاد و ذخیره اسناد به صورت آنلاین - مجاز است یا خیر، باقی می گذارد.

تعجب آور است که این مدت زمان زیادی طول کشیده تا دولت ژاپن اقدامی انجام دهد، اما METI در نهایت در حال تحلیل است. در تلاش برای مدرن‌سازی مقررات، هرگونه ارجاع به انواع رسانه‌های خاص مانند "فلاپی دیسک" یا "CD-Rom" را حذف می‌کند و آنها را با اصطلاحات امروزی‌تر، مانند "رسانه ضبط الکترومغناطیسی" جایگزین می‌کند.

این حرکت به دنبال یک سری ابتکارات در ژاپن با هدف کاهش وابستگی به فناوری قدیمی انجام می شود، اما ثابت شده است که تا حدودی چالش برانگیز است. به عنوان مثال، دستگاه فکس همچنان به طور گسترده در سرزمین طلوع خورشید استفاده می شود . نظرسنجی انجام شده در می 2022 نشان داد که 54 درصد از شرکت‌ها هنوز از این شیوه ارتباط قدیمی استفاده می‌کنند.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است