پلتفرم پارکینگ مجهز به هوش مصنوعی Metropolis 1.7 میلیارد دلار برای خرید SP Plus جمع آوری می کند
پلتفرم پارکینگ مجهز به هوش مصنوعی Metropolis امروز اعلام کرد که ۱.۷ میلیارد دلار برای خرید SP Plus، ارائه دهنده خدمات مدیریت پارکینگ، در ترکیبی از سهام و بدهی جمع آوری کرده است.
Eldridge Capital و ۳L Capital با مشارکت صندوق های اعتباری وابسته به BDT & MSD Partners، Vista Credit Partners، Temasek، Slow Ventures و Assembly Ventures مشارکت داشتند. به عنوان بخشی از تامین مالی، Metropolis 650 میلیون دلار وام و ۱.۰۵ میلیارد دلار در تامین مالی سهام ممتاز سری C خواهد گرفت.
الکس اسرائیل، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Metropolis، در بیانیه ای مطبوعاتی بیان کرد که Metropolis تقریباً ۱.۵ میلیارد دلار برای SP Plus پرداخت می کند "در حالی که سرمایه قابل توجهی را در ترازنامه خود حفظ می کند."
اسرائیل ادامه داد: «امروز، ما یک خرید تحولآفرین را اعلام کردیم که هم الگوی جدیدی را در نحوه رشد شرکتهای فناوری نشان میدهد و هم گامی رو به جلو در ارائه تجربهای قابل توجه به مصرفکنندگان. SP Plus یک کسبوکار خارقالعاده است که برتری عملیاتی، تیم رهبری با استعداد و سطوح بالای رضایت مشتری، مدتهاست که آن را به شریکی کلیدی برای صاحبان املاک و مستغلات در سراسر آمریکای شمالی تبدیل کرده است. پلتفرم ترکیبی به دنبال ارائه تجربه پرداخت بدون پرداخت به مشتریان است.
اسرائیل، یک کارآفرین سریالی که آخرین شرکت خود، ParkMe را در سال ۲۰۱۵ به اینتریکس فروخت، متروپلیس را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد. این شرکت ساختارهای پارکینگ موجود را به یک سیستم بینایی رایانه ای مجهز می کند که به مشتریان امکان می دهد بدون نیاز به کشیدن انگشت خود، "رانند و بیرون بروند" کارت اعتباری یا پرداخت با پول نقد.
برای استفاده از پارکینگ متروپلیس، مشتریان باید نام، پلاک، شماره تلفن و روش پرداخت خود را ارائه دهند. از طریق یک برنامه، آنها می توانند بازدید خود را تحلیل کنند و قیمت را در زمان واقعی بدانند. متروپلیس ماشینها را ردیابی میکند و بهطور خودکار هزینهای را از مالکان دریافت میکند و پس از خروج آنها، رسید را ایمیل میکند.
در SP Plus، Metropolis یک تجارت تثبیت شده و تجارت عمومی با ردپای وسیع پارکینگ در سراسر ایالات متحده و کانادا به دست می آورد. SP Plus مالک بیش از دو میلیون جای پارک است و بیش از ۳۳۰۰ مکان پارکینگ و همچنین عملیات پارکینگ و اتوبوس شاتل در ۱۶۰ فرودگاه را مدیریت می کند.
این یک گام دیگر به سمت یکپارچگی عمودی برای متروپلیس است که زیرساخت های آن از ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۶۰۰ پارکینگ را تامین می کرد. پس از خرید پریمیر پارکینگ در سال گذشته، شرکتی مستقر در نشویل که گاراژها و فضاهای پارکینگ را در سراسر ایالات متحده اداره می کند، متروپلیس ادعا می کند که دارای عملیات در بیش از ۳۶۰ شهر، میلیون ها مشتری و بیش از ۴ میلیارد دلار پرداخت های پردازش شده سالانه.
در سالهای اخیر، Metropolis سرمایهگذاری در بخش تجزیه و تحلیل، فروش و بازاریابی کسبوکار را افزایش داده است، جایی که بازار آدرسپذیر بزرگی را میبیند. به عنوان مثال، این استارت آپ - که اخیراً اعلام کرده است که یک تیم با اوبر برای راه اندازی Uber Park تشکیل می دهد - از بینش های پلت فرم خود برای اطلاع رسانی به کارکنان، قیمت گذاری و نگهداری در پارکینگ ها استفاده می کند، همچنین با مشاغل محلی مانند فروشگاه های مواد غذایی، کافی شاپ ها و سایر بازرگانان همکاری می کند. برای تبلیغ محصولات
مارک باومن، رئیس و مدیر اجرایی SP Plus در بیانیهای گفت: «این معامله ارزش فوری و مشخصی را به سهامداران ما با حق بیمه قابلتوجهی نسبت به سطوح معاملات فعلی و تاریخی ارائه میکند. ما انتظار داریم که این معامله یک مسیر هیجان انگیز رو به جلو برای اعضای تیم، شرکا، مشتریان و مصرف کنندگان ما در ایالات متحده و خارج از کشور ارائه دهد. در حالی که ارائههای فناوری ما با موفقیت تقاضای مشتری و بازار را برآورده میکند، با افزایش سرمایهگذاری، ما فرصتی برای تسریع نقشه راه فناوری به نفع مشتریان و مشتریان خود میبینیم.»
خرید متروپلیس با قیمت ۵۴ دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی - که SP Plus را خصوصی می کند - نشان دهنده ۵۲٪ حق بیمه نسبت به قیمت سهام پایانی SP Plus در ۴ اکتبر است. این معامله به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره Metropolis و SP Plus تایید شده است. این شرکت ها می گویند که پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ بسته شود، مشروط به شرایط معمول بسته شدن، تاییدیه های نظارتی و تایید سهامداران SP Plus.
ارسال نظر