FTC به تازگی آمازون را با یک شکایت بزرگ ضد انحصار مورد حمله قرار داد
کمیسیون تجارت فدرال روز سه شنبه حرکت بزرگ خود را علیه غول خرید آنلاین آمازون انجام داد و این شرکت را به سرکوب غیرقانونی رقابت در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت خرده فروشی همه جا و یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان متهم کرد.
وکلای عمومی از ۱۷ ایالت در این شکایت به FTC پیوستند و ادعا کردند که آمازون از "مجموعه ای از استراتژی های ضدرقابتی و غیرمنصفانه درهم تنیده" برای حفظ انحصار استفاده می کند. ایالت هایی که اقدام FTC را امضا کردند عبارتند از کانکتیکات، دلاور، مین، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مینه سوتا، نیوجرسی، نیوهمپشایر، نیومکزیکو، نوادا، نیویورک، اوکلاهاما، اورگان، پنسیلوانیا، رود آیلند و ویسکانسین.
«این شکایت ادعاهای مفصلی را مطرح میکند که نشان میدهد چگونه آمازون اکنون از قدرت انحصاری خود برای غنیسازی خود بهرهبرداری میکند و در عین حال قیمتها و خدمات تحقیرآمیز را برای دهها میلیون خانواده آمریکایی که از پلتفرم آن خرید میکنند و صدها هزار کسبوکار که به آمازون متکی هستند، افزایش میدهد. لینا ام. خان، رئیس FTC گفت. شکایت امروز به دنبال این است که آمازون را به خاطر این اقدامات انحصاری پاسخگو کند و وعده از دست رفته رقابت آزاد و منصفانه را بازگرداند.
آمازون به طور قابل پیشبینی ادعاهای FTC را که میتواند تهدیدی وجودی برای تسلط این شرکت در بازار باشد، عقب نشینی کرد.
دیوید زاپولسکی، مشاور عمومی آمازون، «اگر FTC راه خود را ادامه دهد، نتیجه محصولات کمتری برای انتخاب، قیمتهای بالاتر، تحویل کندتر برای مصرفکنندگان و کاهش گزینهها برای کسبوکارهای کوچک خواهد بود. گفت. شکایتی که امروز توسط FTC ارائه شد، از نظر حقایق و قانون اشتباه است و ما مشتاقانه منتظر هستیم که این پرونده را در دادگاه مطرح کنیم.
FTC و شرکای دولتی آن ادعا می کنند که آمازون قانون ضد انحصار را در دو زمینه متمایز نقض کرده است: ویترین فروشگاه اینترنتی گسترده آن برای خریداران و بازار طرف فروشنده. رویه آمازون در مجازات فروشندگانی که قیمت های پایین تری را به دور از آمازون ارائه می دهند و استراتژی آن در قیف کردن تهاجمی فروشندگان به سمت کسب وضعیت Prime برای کالاهایشان، از جمله تاکتیک های ضدرقابتی است که FTC در این دادخواست نام برده است.
جان نیومن، معاون مدیر دفتر رقابت FTC گفت: «آمازون یک انحصارگر است که از قدرت خود برای افزایش قیمتها برای خریداران آمریکایی و دریافت هزینههای بسیار بالا از صدها هزار فروشنده آنلاین استفاده میکند. به ندرت در تاریخ قانون ضد انحصار ایالات متحده، یک مورد پتانسیل این را داشته باشد که برای بسیاری از مردم مفید باشد.
ارسال نظر