متن خبر

8 بزرگ ترین گاف نرم افزاری اپل

8 بزرگ ترین گاف نرم افزاری اپل

اخبار8 بزرگ ترین گاف نرم افزاری اپل
شناسهٔ خبر: 265849 -




خبرکاو:

جاستین دوینو / How-To Geek

اپل سابقه طراحی محصول جذاب، نرم افزار کاربرپسند و عرضه محصولاتی دارد که برای ماندگاری ساخته شده اند. در این مسیر، کوپرتینو نیز سهم خود را از گاف های به یاد ماندنی ساخته است. در اینجا برخی از اشتباهات قابل توجه تر آورده شده است.

ICloud Photo Library Scanning U-Turn

در آگوست 2021 اپل برنامه های خود را برای استفاده از اسکن روی دستگاه برای نمایش کتابخانه های عکس iCloud برای مواد سوء استفاده جنسی از کودکان (CSAM) منتشر کرد. این شرکت بيان کرد که این ویژگی "با در نظر گرفتن حریم خصوصی کاربر طراحی شده است" و این ویژگی از هش برای تطبیق محتویات کتابخانه عکس های کاربر با تصاویر توهین آمیز شناخته شده استفاده می کند، بدون اینکه هرگز محتوای تصویر را فاش کند.

حساب‌هایی که مطابقت دارند علامت‌گذاری می‌شوند و اپل ادعا می‌کند که «یک در یک تریلیون احتمال در سال پرچم‌گذاری نادرست یک حساب خاص وجود دارد». هنگامی که یک حساب علامت گذاری می شد، با مرکز ملی کودکان گم شده و مورد بهره کشی تماس گرفته می شد و جزئیات یک کاربر برای پیگیری توسط مجری قانون ارسال می شد.

اما این خبر توسط بسیاری در دنیای فناوری، به‌ویژه طرفداران حریم خصوصی که این حرکت را یک شیب لغزنده برای محافظت کمتر از حریم خصوصی در پلتفرم‌های اپل می‌دانستند، دریافت نکردند. یک ماه بعد، در سپتامبر، اپل اعلام کرد که این شرکت برنامه‌های خود را برای «جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد بهبود» در حالی که سایر آپشن های ایمنی کودکان مانند پرچم‌گذاری خودکار تصاویر که ممکن است برای کودکان نامناسب است و راهنمایی‌های بیشتر در Siri، Spotlight، ارتقا دهد، متوقف خواهد کرد. و سافاری برای ایمن ماندن آنلاین.

ویژگی های ایمنی کودکان در iOS 15 معرفی شده است
سیب

در دسامبر، برنامه این شرکت برای اسکن عکس ها از اطلاعیه ایمنی کودک حذف شد. یک سال بعد در دسامبر 2022 و پس از یک سال سکوت اپل، این طرح به کلی لغو شد. این اتفاق کمتر یک گاف است و بیشتر شبیه شرکتی است که به انتقادات پاسخ می دهد، اما اپل احتمالاً در وهله اول باید انتظار عقب نشینی قابل توجهی را داشت.

اما نکته اصلی در اینجا این است که شرکت قبلاً چندین سال است که برخی از مطالب آپلود شده را اسکن کرده بود (اگرچه این فقط به پیوست‌های ایمیل iCloud محدود می‌شد) و گوگل و مایکروسافت قبلاً این کار را انجام می‌دهند، همانطور که توسط AppleInsider مشخص شده است.

راه اندازی نقشه های اپل در iOS 6

سال 2012 است و شما به تازگی یک آیفون 5 براق جدید را انتخاب کرده اید که با iOS 6 از پیش نصب شده عرضه شده است. این سیستم عامل کاملاً متفاوت از نرم‌افزار آیفون آینده به نظر می‌رسد، و وبلاگ نویسان از کلماتی مانند «skeuomorphic» برای توصیف روشی که عناصر رابط کاربری و نمادهای برنامه از اشیاء واقعی تقلید می‌کنند، استفاده می‌کنند. اما این بار یک نماد و برنامه جدید در شهر وجود دارد: Apple Maps.

اپل مپ مطمئناً زمانی که برای اولین بار منتشر شد سروصدا به پا کرد. حتی نماد به نظر یک گافی بود که مسیرهای رانندگی را نشان می داد که شامل راندن از روی پل هوایی می شد (شاید یک شوخی هوشمندانه). اما مسیرهای واقعی در دنیای واقعی خیلی بهتر نبودند، با Apple Maps که باعث شد بسیاری از رانندگان با نقشه‌های مملو از اشتباهات و اشتباهات املایی گم شوند.

شهرها و شهرک ها به طور کلی گم شده بودند، در حالی که مغازه هایی که دیگر وجود نداشتند به عنوان مشاغل واقعی روی نقشه ظاهر می شدند. برخی از خطاها جدی‌تر از بقیه بودند، به طوری که شهر ویکتوریایی میلدورا در استرالیا در فاصله 40 مایلی (64 کیلومتری) از مقصد واقعی خود نشان داده شد. با افزایش دمای مکرر بالای 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد)، چرخش های اشتباه می تواند برای کسانی که آمادگی ندارند مرگبار باشد. اوضاع به حدی بد شد که تیم کوک، مدیر عامل اپل عذرخواهی عمومی کرد.

Apple Maps نسبت به برنامه قبلی Maps که توسط گوگل طراحی شده بود، بهبودهایی را ارائه کرد. مسیرهای گام به گام جدید و خوش آمدید بودند و به بسیاری از واحدهای GPS اختصاصی دست و پاگیر به نفع یک گوشی هوشمند کمک کردند. متأسفانه، اگر نتوانید به مسیرها تکیه کنید، گام به گام چندان مفید نیست. گوگل تا دسامبر 2012 برنامه Google Maps خود را برای آیفون منتشر نکرد، که به این معنی بود که کاربران آیفون برای ماه‌ها با نقشه اپل گیر کرده بودند. (حداقل یک نسخه وب از Google Maps وجود داشت.)

خوشبختانه، Apple Maps به یک برنامه نقشه برداری واقعا مفید تبدیل شد. این برنامه از همان روزهای اولیه راه درازی را پیموده است و اکنون دارای فتوگرامتری سه بعدی چشمگیر، برنامه ریزی سفر چند مرحله ای، اطلاعات محدودیت سرعت، گزارش خطرات و تله سرعت، و ادغام دقیق با سایر سرویس های اپل مانند سیری و کارپلی است. اگر قبلاً آن را حذف کرده اید، ارزش آن را دارد که دوباره آن را امتحان کنید.

مرتبط: بهترین برنامه های CarPlay برای ناوبری، سرگرمی و موارد دیگر

عملکرد iCloud Spotty

آنچه را که در مورد iCloud می خواهید بگویید، اما نمی توان انکار کرد که سرویس ذخیره سازی ابری اپل مشکلات خود را داشته است. دو سال است که توسعه‌دهندگان به دلیل شکست زودهنگام اپل در ادغام iCloud با Core Data، به روشی که برنامه‌های آیفون داده‌ها را ذخیره می‌کنند، از سرویس ابری به عنوان «بدترین کابوس یک توسعه‌دهنده» یاد می‌کردند. این امر باعث شد بسیاری از توسعه دهندگان به فکر استفاده از Dropbox از طریق iCloud برای همگام سازی داده های برنامه باشند.

بسیاری از توسعه دهندگان در مورد مشکلات خود با iCloud اظهار نظر کردند، از جمله توسعه دهنده Ulysses، Max Seelemann، که در مصاحبه با The Mac Observer، اظهار داشت: "به نظر ساده می رسد، روش ها مطمئنا ساده هستند و مستندات به روشی ساده نوشته شده اند - اما استفاده از آن است. همه چیز به جز ساده، در حالی که همچنین اشاره می کند که "iCloud، زمانی که کار کند، کاملا خیره کننده است. "

در آن زمان iCloud بسیار بسته تر بود. اگرچه iCloud برای اولین بار با iOS 5 در سال 2011 وارد شد، اما تا زمان انتشار iOS 8 در سال 2014 بود که iCloud Drive معرفی شد. این به کاربران آیفون و مک اجازه می‌داد تا فایل‌ها را در iCloud ذخیره کنند، درست مانند Google Drive، Dropbox و دیگران که سال‌ها این کار را انجام می‌دادند.

مانند Maps، iCloud از زمانی که برای اولین بار معرفی شد به بلوغ زیادی رسیده است. اگرچه شکایات از بین رفته اند و بسیاری از برنامه ها اکنون از iCloud به عنوان استاندارد استفاده می کنند، مشکلات جدید همگام سازی iCloud در نوامبر 2021 ظاهر شد و توسعه دهندگان را بر آن داشت تا در اوایل سال 2022 در تلاش برای بهبود قابلیت اطمینان صحبت کنند. تا ژانویه، اپل به توسعه دهندگان اطلاع داد که این مشکل برطرف شده است.

جهت جدید جسورانه iOS 7 (و اشکالات)

انتشار iOS 7 در سال 2013 نشان دهنده یک تغییر بزرگ در جهت آیفون و آیپد بود که تا به امروز ادامه دارد. اپل با کنار گذاشتن واقعیت مصنوعی iOS 5 و قبل از آن و به نفع یک زبان طراحی صاف و شفاف، ظاهر iOS را تغییر داد (تغییراتی که در نهایت به macOS نیز رسیدند).

متأسفانه iOS 7 بیشتر بر روی طراحی متمرکز شده است و نه لزوماً بر بهره وری. بسیاری از تغییرات، دسترسی به آپشن های رایج را دشوارتر می‌کرد، با کنترل‌های پنهان و انیمیشن‌هایی که روند کلی کار را کاهش می‌دادند. حتی برخی شکایت داشتند که انیمیشن های جدید و جلوه های پس زمینه اختلاف منظر باعث بیماری حرکت می شود.

صفحه اصلی iOS 7، Control Center و AirDrop

ظاهر جدید نشان داد که عناصر رابط کاربری تفرقه‌انگیز و پر زرق و برق یا تأخیر باعث جلب نظر بسیاری نشده است. این لزوماً در همه موارد صدق نمی کرد، زیرا بسیاری از دیدن یک رابط کاربری مدرن و مینیمالیستی خوشحال بودند. در جدیدترین دستگاه ها (به ویژه آیفون 5 و آیفون 5 اس)، جلوه های شفافیت و انیمیشن ها عملکرد خوبی داشتند. هر چه به آن فکر می‌کردید، ظاهر جدید iOS 7 راه را برای iOS امروز (که مسلماً کاربردی‌تر و جذاب‌تر است) هموار کرد.

مشکلات دیگری نیز وجود داشت، مانند افت شدید عملکرد در آیفون 4 (که بعداً اپل تلاش کرد با به‌روزرسانی 7.1 آن را برطرف کند). بسیاری از تخلیه قابل توجه باتری شکایت داشتند، اگرچه این اغلب بلافاصله پس از به‌روزرسانی iOS گزارش می‌شود و می‌تواند به دلیل تشنگی فرآیندهای پس‌زمینه در پی به‌روزرسانی باشد.

علاوه بر این، برنامه های شخص ثالث بیشتر مستعد خراب شدن هستند که احتمالاً نتیجه تغییرات قابل توجهی در نرم افزار اصلی است. iOS 7 همچنین دارای یک باگ بود که امکان دور زدن صفحه قفل را در عرض چند ثانیه فراهم می کرد که بعداً در iOS 7.0.2 وصله شد.

منصفانه نیست که iOS 7 را به طور کامل حذف کنیم. اپل با برخی آپشن های جدید پیشرفت‌های زیادی کرد. اینها شامل Control Center برای دسترسی سریع به تنظیمات، AirDrop برای انتقال فایل بی سیم، و اولین تکرار CarPlay بود.

خرابی‌های Mac App Store

اپ استور مک بسیار شبیه به اپ استور در آیفون و آیپد عمل می کند. این روشی است که توسط اپل برای توزیع نرم‌افزار تأیید شده است، و با بسیاری از پیش‌نیازهای مشابه همراه است. شما باید با دستورالعمل‌های اپل در مورد انواع برنامه‌های موجود و فناوری‌های مورد استفاده مطابقت داشته باشید، اما پاداش‌های خوبی مانند به‌روزرسانی‌های خودکار و امکان اجتناب از هشدارهای Gatekeeper دریافت می‌کنید.

در طول سال‌ها، بسیاری از توسعه‌دهندگان از ماهیت محدودکننده فروشگاه مک اپل شکایت کرده‌اند. یکی از نمونه‌های پرمخاطب Sketch بود که یک برنامه طراحی حرفه‌ای است که در سال 2015 از فروشگاه خارج شد و توسعه‌دهنده بیان کرد: «بررسی برنامه حداقل یک هفته طول می‌کشد، محدودیت‌های فنی توسط دستورالعمل‌های فروشگاه App Mac اعمال می‌شود. sandboxing و غیره) که برخی از آپشن های ی را که می‌خواهیم به Sketch بیاوریم محدود می‌کند و قیمت‌های ارتقاء در دسترس باقی می‌ماند."

Mac App Store در macOS Ventura

Sketch هنوز نسخه Mac App Store تا به امروز ندارد، اما به نظر می رسد این برنامه قوی عمل می کند. خوشبختانه، کاربران مک جایگزینی دارند که دارندگان آیفون و آی‌پد ندارند، زیرا می‌توانند نرم‌افزار را از هر جایی در پلتفرم macOS نصب کنند. اما حداقل محدودیت های اپل کیفیت بالای نرم افزار را در فروشگاه Mac App حفظ می کند، درست است؟ متاسفانه خیر.

Mac App Store قربانی انبوهی از نرم‌افزارهای بدافزار شده است، که بسیاری از آن‌ها برای عبور از فرآیند تحلیل اپل، جعبه‌های مناسب را علامت می‌زنند، اما می‌توانند مشتریان را با انتخاب فلج کنند. اوضاع از سال 2017 تا حدودی بهبود یافته است، اما فروشگاه بی نقص نیست.

به‌ویژه بازی‌ها هنوز چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می‌گذارند. تجربیات چند نفره هنوز در پلتفرم اپل ضعیف است، بازی‌هایی مانند Civilization VI علیرغم قیمتی مشابه نسخه‌های Steam (با قابلیت چند نفره آنلاین) به‌کلی فاقد چند نفره آنلاین هستند. قیمت گذاری نیز گزاف است و (احتمالاً به دلیل کاهش محبوبیت) توسعه از نظر به روز رسانی کند است. ما به جای آن خرید بازی‌ها را در Steam یا itch.io توصیه می‌کنیم.

"خطای 53" و آیفون های Bricked

در سال 2016 برخی از کاربران آیفون متوجه اخطار «خطای 53» شدند که دستگاه های آنها را پس از به روز رسانی به iOS 9 غیرقابل استفاده می کرد. این خطا در نتیجه تعمیراتی بود که توسط شخص ثالث (غیر اپل) روی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس انجام شد. تکنسین، به ویژه مربوط به سنسور Touch ID.

سرفصل‌های آن زمان نشان می‌داد که اپل با جلوگیری از تعمیرات آیفون توسط تکنسین‌های غیر مجاز اپل، کنترل خود را بر اکوسیستم آیفون بیشتر می‌کند. این مشکل منجر به سیل پست‌ها در انجمن‌های پشتیبانی اپل شد که در آن کاربران شکایت کردند که آیفون‌هایشان پس از ارتقا به iOS 9 مرده است.

علیرغم این خشم، اپل به مشتریان اطمینان داد که خطای 53 "برای آزمایش کارخانه طراحی شده بود و قرار نبود بر مشتریان تأثیر بگذارد." عذرخواهی بيان کرد که این خطا از یک تست امنیتی "طراحی شده برای تحلیل اینکه آیا Touch ID قبل از خروج دستگاه از کارخانه به درستی کار می کند یا خیر" ناشی می شود.

برای همراهی با عذرخواهی، اپل نسخه اصلاح شده iOS 9.2.1 را از طریق iTunes منتشر کرد که قول داد این مشکل را در همه دستگاه‌ها، حتی دستگاه‌هایی که دیگر قابل استفاده نیستند، برطرف کند. حتی با وجود این وصله، دارندگان آیفون که برای تعمیرات متاثر از این مشکل به مراکز تعمیر شخص ثالث مراجعه کرده بودند، به دلیل نحوه مدیریت امنیت اثر انگشت توسط آیفون، هنوز قادر به استفاده از Touch ID نبودند.

تنها بازگشت به اپل و تعمیر حسگر توسط تکنسین تایید شده توسط اپل می تواند عملکرد کامل دستگاه را بازیابی کند. میراث خطای 53 امروز باقی مانده است و اکنون می توانید بگویید که آیا آیفون شما با قطعات غیر اصل اپل تعمیر شده است یا خیر.

دو شبکه اجتماعی شکست خورده برای موسیقی

آیتونز پینگ را به خاطر دارید؟ در مورد Apple Music Connect چطور؟ اگر هیچ کدام زنگ نزنند، بخشیده خواهید شد زیرا هر دو تنها چند سال پس از عرضه توسط اپل بسته شدند. هر دو در نهایت تسلیم همان مسئله قاتل شدند که در طول سال‌ها مرگ بسیاری از شبکه‌های اجتماعی بوده است: به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند.

پینگ آیتونز

iTunes Ping در سال 2010 به عنوان راهی برای هنرمندان و مروجین برای ارتباط با طرفداران و برای طرفداران برای به اشتراک گذاری موسیقی راه اندازی شد. پینگ در سال 2012 بسته شد، درست در زمانی که بسیاری از این شبکه ها به طور تصاعدی در حال رشد بودند. آنچه که باید رویای اشتراک گذاری بیش از حد طرفداران موسیقی باشد، به دلیل نحوه اجرای این ویژگی توسط اپل در هاله ای از ابهام محو شد.

با استفاده از آیتونز، پینگ یک ظروف کثیف بود. فاقد ادغام مناسب فیس بوک بود و هنگام به اشتراک گذاری موسیقی با دوستان شما به نمونه های کمی 90 ثانیه ای محدود می شدید. توانایی آن برای کمک به شما در کشف موسیقی یا حتی سنجش آنچه در آن زمان ویروسی می‌شد، چیزهای زیادی را به دنبال داشت، و بسیاری از صفحات پینگ هنرمندان مانند ابزارهای بازاریابی توخالی هستند.

Apple Music Connect خیلی بهتر نبود. این برنامه در سال 2015 راه اندازی شد و تب مخصوص به خود را در برنامه Music در آیفون ها و آیپدها به همراه یکپارچه سازی با iTunes در آن زمان داشت. Connect به هنرمندان کنترل صفحات را می داد، درست مانند Ping قبل از آن، اما جذب ضعیف بود. به سادگی راه‌های بهتری برای ارتباط هنرمندان با طرفداران وجود داشت که شامل ثبت‌نام در یک سرویس پخش موسیقی ممتاز نبود.

Apple Music Connect

یافتن دوستانی که از این سرویس استفاده می‌کردند، پیچیده‌تر از آن چیزی بود که لازم بود، و راهی برای گوش دادن به موسیقی مشابه با دیگران وجود نداشت (حداقل اکنون ما SharePlay داریم). پست‌ها محدود به پست‌هایی بود که توسط هنرمندان ایجاد می‌شدند، و این ویژگی تا زمانی که در سال 2018 از بین رفت، به بخش کمتری از تجربه Apple Music تبدیل شد.

برخی از این ویژگی‌ها امروزه وجود دارند، مانند توانایی یافتن و دنبال کردن دوستان، اما ادغام هنوز ضعیف است. یافتن دوستان خود شامل فرو رفتن در نمایه شما (پنهان شده در زیر نماد کاربر شما) یا مطالعه قسمت "دوستان به چه چیزی گوش می دهند" در تب Listen است. با این حال، حداقل اپل دیگر آن را یک شبکه اجتماعی نمی نامد.

فرصت های از دست رفته در بازی مک

اغلب گفته می شود که مردم Mac را برای بازی نمی خرند، اما لزوماً اینطور نبود. بی تفاوتی دیرینه اپل نسبت به بازی به معنای غیر موبایلی کلمه، یک فرصت بزرگ از دست رفته است. لزوماً این نیست که اپل کاری برای دور کردن مردم از بازی‌های مک انجام داده است، بلکه آنها برای کمک به صحنه بسیار اندکی (حداقل تا کنون) انجام داده‌اند.

ویندوز همیشه در زمینه آزادی سخت افزار و نرم افزار برتری خواهد داشت، اما مردم همچنان لپ تاپ های ضعیفی را خریداری می کنند که ویندوز را اجرا می کنند و بازی ها را روی آنها اجرا می کنند. نگاهی اجمالی به تحلیل سخت افزار Steam همه آنچه را که باید در مورد رایانه های بازی استیم معمولی بدانید را به شما می گوید. در ژانویه 2023، یک پردازنده شش هسته ای مبتنی بر اینتل با 16 گیگابایت رم، یک GTX 1650 با تنها 1 گیگابایت VRAM و وضوح اولیه تنها 1080p، با ویندوز 10 بود.

صحنه بازی مک با وجود اپل همچنان ادامه دارد، پس تصور کنید که با رویکرد عملی تا چه حد می‌توانست پیش برود. به نظر می‌رسید که محبوب‌ترین بازی‌های World of Warcraft و Sims همیشه از راه می‌رسند، همانطور که بسیاری از عناوین مستقل در کنار نسخه‌های لینوکس مربوطه‌شان نیز وارد بازار می‌شوند. اما بخش بزرگی از صنعت مک را نادیده می گیرد. از آنجایی که اپل یکی از سودآورترین شرکت های جهان است، صرف مقداری پول برای این مشکل ممکن است به همه چیز کمک کند.

خبر خوب این است که به نظر می‌رسد اپل بالاخره با عناوینی مانند Resident Evil Village که بر روی مک عرضه می‌شود، به‌عنوان نمایشی برای آنچه که ارتقاء دهنده جدید MetalFX Metal 3 می‌تواند انجام دهد، بیدار شده است. همچنین باید اذعان کرد که بازی‌های «موبایل» بسیار مورد علاقه اپل هستند و سود این شرکت در این بخش بیشتر از سونی، مایکروسافت یا نینتندو است. با این حال، اصطلاح بازی «موبایل» مبهم است، زیرا اپل فروشگاه‌های خود را بر روی iOS، iPadOS، tvOS، macOS و از طریق اشتراک بازی‌های Apple Arcade خود کار می‌کند.

حتی اشتباهات بیشتر

اگر از این نگاه به برخی از بزرگترین اشتباهات نرم افزاری اپل لذت بردید، حتماً فهرست ما از بزرگترین شکست های طراحی سخت افزاری اپل را نیز تحلیل کنید.

علیرغم این مشکلات، اپل همچنان سهم مهمی از صنعت دارد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از محصولات آن استفاده می‌کنند، و بسیاری پلتفرم‌هایی مانند مک را شایسته دریافت مالیات اپل می‌دانند که برای دستیابی به یکی از آنها باید پرداخت کنید.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است