متن خبر

78 درصد از آمریکایی ها در نظرسنجی Pew می گویند که شرکت های رسانه های اجتماعی قدرت سیاسی زیادی دارند

78 درصد از آمریکایی ها در نظرسنجی Pew می گویند که شرکت های رسانه های اجتماعی قدرت سیاسی زیادی دارند

شناسهٔ خبر: 467956 -




در نهایت، چیزی که هر دو طرف می توانند روی آن توافق داشته باشند: شرکت های رسانه های اجتماعی بسیار قدرتمند هستند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، 78 درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تأثیر زیادی بر سیاست دارند - برای تجزیه آن بر اساس حزب، این 84 درصد جمهوری‌خواهان و 74 درصد دموکرات‌ها هستند. در مجموع، این دیدگاه از سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری 6 درصد محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

احساسات آمریکایی ها در مورد رسانه های اجتماعی منعکس کننده احساسات قانونگذاران آنها است. برخی از تنها پیگیری‌های سیاسی که اخیراً از حمایت دو حزبی قابل توجهی برخوردار شده است، تلاش‌ها برای پاسخگویی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بوده است. سناتورهای مارشا بلکبرن (R-TN) و ریچارد بلومنتال (D-CT) در سراسر راهرو روی قانون ایمنی آنلاین کودکان خود کار کرده اند، لایحه ای که وظیفه مراقبت در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را برای ایمن نگه داشتن کودکان تعیین می کند. با این حال، برخی از حامیان حریم خصوصی از پتانسیل این لایحه برای آسیب پذیرتر کردن بزرگسالان در برابر نظارت دولت انتقاد کرده اند.

در همین حال، سناتورهای لیندسی گراهام (R-SC) و الیزابت وارن (D-MA) نیز یک شراکت بعید برای پیشنهاد لایحه ای ایجاد کرده اند که کمیسیونی را برای نظارت بر پلتفرم های بزرگ فناوری ایجاد می کند.

گراهام در جلسه استماع سنا در ماه ژانویه گفت: «تنها چیزی بدتر از اینکه من با الیزابت وارن یک لایحه انجام دهم این است که او با من یک لایحه انجام دهد.

واضح است که چرا آمریکایی‌ها فکر می‌کنند شرکت‌های فناوری قدرت سیاسی بیش از حد دارند - از زمان نظرسنجی سال 2020، از پلتفرم‌های اجتماعی برای هماهنگ کردن حمله به ساختمان کنگره استفاده شد، و در نتیجه، رئیس‌جمهور مستقر به دلیل تحریک در این حملات از آن پلتفرم‌ها محروم شد. در همین حال، دولت آنقدر نگران نفوذ TikTok چینی است که رئیس جمهور بایدن به تازگی لایحه ای را امضا کرد که می تواند این برنامه را برای همیشه ممنوع کند.

اما دیدگاه‌های آمریکایی‌های محافظه‌کار و لیبرال درباره موضوع سوگیری شرکت‌های فناوری متفاوت است. در حالی که 71 درصد از جمهوری‌خواهان مورد تحلیل گفتند که فناوری‌های بزرگ به نفع دیدگاه‌های لیبرال نسبت به دیدگاه‌های محافظه‌کار هستند، 50 درصد دموکرات‌ها گفتند که شرکت‌های فناوری از هر مجموعه از دیدگاه‌ها به طور یکسان حمایت می‌کنند. تنها 15 درصد از بزرگسالان به طور کلی گفتند که شرکت های فناوری از محافظه کاران در مقابل لیبرال ها حمایت می کنند.

این نتایج نظرسنجی با توجه به ظهور پلتفرم‌های اجتماعی محافظه‌کارانه، مانند رامبل، پارلر و اپلیکیشن Truth Social خود ترامپ، منطقی است.

در دوران ریاست جمهوری بایدن، سازمان های دولتی مانند FTC و DOJ هدف تندتری را علیه شرکت های فناوری در نظر گرفته اند. برخی از بزرگترین شرکت‌های کشور مانند آمازون، اپل و متا با شکایت‌های بزرگی به اتهام رفتارهای انحصاری مواجه شده‌اند. اما بر اساس نظرسنجی پیو، تنها 16 درصد از بزرگسالان آمریکایی فکر می‌کنند که شرکت‌های فناوری باید کمتر از آنچه اکنون هستند تحت نظارت باشند. این درصد از سال 2021 افزایش یافته است، زمانی که پیو این مقدار را 9٪ دریافت کرد.

ممکن است لیبرال‌ها و محافظه‌کاران در مورد سیاست‌های فناوری درباره همه چیز توافق نداشته باشند، اما دیدگاه غالب از این نظرسنجی واضح است: آمریکایی‌ها از نفوذ زیاد فناوری‌های بزرگ خسته شده‌اند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است