5 نکته مدیریت محصول که می تواند به موفقیت استارتاپ ها در سال 2023 کمک کند


سال گذشته شبیه یک سواری در جهنم بود . بی ثباتی اقتصاد کلان جهانی، تهاجم روسیه به اوکراین، کمبود بودجه، اختلالات زنجیره تامین و بسیاری عوامل دیگر، اداره یک شرکت را به تجربه ای بسیار چالش برانگیز تبدیل کرده است.
به نظر کلیشهای میآید، اما در میان دشواریها فرصتی نهفته است. گاهی اوقات، برای دیدن آن فقط به تقویت نیاز دارید.
از آنجایی که شرکتها هزینههای خود را برای گسترش باند فرودگاه کاهش میدهند، در اینجا مدیران محصول میتوانند از شرایط سخت بهترین استفاده را ببرند:
روی کسب درآمد تمرکز کنید
بازار در سال گذشته به شدت تغییر کرده است. صندوق های سرمایه گذاری VC رویکرد محتاطانه و محافظه کارانه ای را اتخاذ کردند که منجر به کاهش 35 درصدی بودجه در سال 2022 شد و اگر هفته های اول سال 2023 نشانه ای باشد، این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت. "رشد به هر قیمتی" دیگر ایده خوبی نیست.
انتظار داریم که امسال زمانی باشد که شرکتها اقتصاد واحد خود را شناسایی کنند و مدیران محصول باید بر روی کسب درآمد تمرکز کنند تا کمبود نقدینگی را برطرف کنند. متعادل کردن CAC و LTV، بهینه سازی نرخ تبدیل و درک قیمت، بستهها و ردیفهای اشتراک مفید خواهد بود.
برای اینکه واقعاً ببینید چه کاری میتوانید انجام دهید، با دیوارهای پرداخت آزمایش کنید، چارچوب Psych'd پیمانکار داریوس را امتحان کنید و مدلهای پیشبینی را برای مدیریت نسبت LTV:CAC و ایجاد جریان نقدی مثبت پیادهسازی کنید.
از کالایی شدن هوش مصنوعی بهره ببرید
در پایان سال 2022، OpenAI با ChatGPT چنان موفقیتی را تجربه کرد که گوگل عصبی شد و امروز، شرکت ها میلیون ها دلار را برای ساخت فناوری های هوش مصنوعی مشابه ChatGPT سرازیر می کنند. رشد سریع این پلتفرمهای هوش مصنوعی همچنین نگرانیهایی را ایجاد کرد که هوش مصنوعی در نهایت جایگزین تعداد زیادی از مهندسان و مدیران محصول خواهد شد و این نگرانیها با اخراج مداوم در شرکتهای فناوری تسکین نمییابد.
اما شما می توانید این کالایی شدن هوش مصنوعی را به عنوان یک فرصت در نظر بگیرید. در واقع، راه های بی پایانی برای استفاده و بهره مندی از فناوری در حال توسعه سریع وجود دارد.
ارسال نظر