متن خبر

1991 Ventures در لندن به لیست رو به رشد VCهایی می‌پیوندد که هدفشان استارت‌آپ‌های اوکراینی است

1991 Ventures در لندن به لیست رو به رشد VCهایی می‌پیوندد که هدفشان استارت‌آپ‌های اوکراینی است

شناسهٔ خبر: 459261 -




شرکای محدود مستقر در بریتانیا، Venrex و Samos Investments، این هفته از راه‌اندازی یک VC جدید با هدف سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های تحت رهبری اوکراینی‌ها در داخل و خارج از کشور جنگ‌زده حمایت می‌کنند. LP ها بیشتر به خاطر سرمایه گذاران نهادی اولیه در صندوق های استارت آپی موفق Seedcamp و Entrepreneur First شناخته می شوند.

1991 Ventures زاییده فکر برادران اوکراینی دنیس و ویکتور گورسکی است که بیشتر به دلیل اجرای برنامه های جوجه کشی و شتاب دهنده در داخل اوکراین شناخته شده اند.

VC مستقر در بریتانیا با یک صندوق 15 میلیون پوندی (18.8 میلیون دلار) برای سرمایه گذاری در استعدادهای استارت آپی اوکراین و اروپای شرقی مرکزی (CEE) راه اندازی می کند.

اگرچه برخی ممکن است بگویند سرمایه گذاری در استارت آپ های اوکراینی زمانی که این کشور در نبرد زندگی خود در برابر تهاجم وحشیانه روسیه است، همانطور که اخیراً، دو سال پس از حمله به آن پرداختیم، واضح است که استارت آپ های متولد اوکراین هنوز به خوبی پیش می روند.

برادران گورسکی قبلا از بیش از 200 استارت آپ بین سال های 2016 تا 2024 از طریق انکوباتور Social Boost و 1991 Accelerator خود حمایت کردند.

بسیاری از آن‌ها خارج از زادگاهشان ماریوپول بودند، که پس از نبرد قهرمانانه‌اش در برابر روسیه و از جایی که تیمش موفق به نقل مکان به مکان امن شد، به شهرت رسید. استارت‌آپ‌هایی که تا به امروز مورد حمایت قرار گرفته‌اند شامل استارت‌آپ حقوقی فناوری AXDRAFT، اپلیکیشن پرداخت عوارض اروپایی eTolls و شرکت امنیت سایبری Osavul می‌شوند.

طی مصاحبه ای دنیس گورسکی، شریک موسس ونچرز 1991، به من گفت: «در اوکراین و اروپای مرکزی و شرقی استعدادهای بکر زیادی وجود دارد... برادرم، ویکتور، و من قصد داریم یک خط لوله از جریان معاملات با کیفیت بالا برای آن ایجاد کنیم. "

او بيان کرد که حامیان LP این صندوق "بسیار علاقه مند هستند که به طور خاص از اروپای شرقی و اوکراین بهره ببرند."

گورسکی همچنین گفت: «برای بنیانگذاران اوکراینی بسیار سخت است که به لندن دسترسی پیدا کنند. پس می‌خواهیم بودجه اولیه یا اولیه را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند... در آینده به دورهای بزرگ‌تری دسترسی داشته باشند و بفهمند که چگونه بریتانیا می‌تواند سکوی پرشی برای تأمین مالی جهانی باشد.»

اما 1991 Venture تنها صندوق متولد اوکراین نخواهد بود که برای جلب توجه بنیانگذاران برادران خود رقابت می کند.

همچنین صندوق VC اوکراینی Roosh Ventures وجود دارد که قبلاً از Reface AI، یک اپلیکیشن مبادله چهره با بیش از 250 میلیون بار دانلود، و Deel، یک راه حل حقوق و دستمزد که شرکت ها را قادر می سازد به مردم در بیش از 150 کشور پرداخت کنند، پشتیبانی کرده است.

علاوه بر این، SID Venture Partners توسط بنیانگذاران شرکت های برون سپاری Sigma Software و IdeaSoft و محصول Datrics راه اندازی شد.

SMRK – که در سال 2013 توسط اولکساندر کوزوان، بنیانگذار MacPaw و آندری دوژنکو راه اندازی شد – در Osavul، Deus Robotics، Aspichi و Prengi سرمایه گذاری کرده است.

سپس Flyer One Ventures وجود دارد که از Vochi، Allset و PromoRepublic و سایرین حمایت کرده است.

در نهایت، TA Ventures شاید شناخته شده ترین و فعال ترین VC اوکراین در سطح بین المللی باشد که توسط Viktoriya Tigipko تقریباً در همه جا حاضر می شود.

بر اساس گزارش Crunchbase، این شرکت در بیش از 200 استارت آپ از جمله 15 استارتاپ اوکراینی سرمایه گذاری کرده و 42 شرکت را ترک کرده است.

البته، بسیاری از شرکت‌های فناوری اوکراین که در سال‌های آینده تولید خواهد کرد، احتمالاً «دو منظوره» یا مرتبط با دفاع هستند. به عنوان مثال، تقریباً 200 شرکت در سال گذشته در اوکراین هواپیماهای بدون سرنشین تولید کردند که این رقم در سال 2022، هفت نفر بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است