متن خبر

یک سیخ دل وجگر در تهران چند؟

یک سیخ دل وجگر در تهران چند؟

شناسهٔ خبر: 440508 -




به گزارش اقتصادنیوز به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران، قیمت یک سیخ جگر درمشهد گرانتر از تهران است. در تهران هر سیخ جگر حداکثر ۳۰ هزار تومان اما در مشهد قیمت آن ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 با آغاز فصل سرما معمولا تمایل برای خرید دل و جگر در بین مردم زیاد می‌شود و برای همین هم معمولا قیمت آن در فصل سرما گرانتر است. البته همین الان کف قیمت یک سیخ دل و یا یک سیخ جگر در تهران  25 هزار و سقف آن  30 هزار تومان است. این نرخی است که غلامحسن شیرازی رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران به «اکوایران» گفت. طبق داده‌های شیرازی این نرخ اما در مشهد ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.  

به گفته او یک پرس جگر که شامل ۸ سیخ می‌شود در مشهد ۳۰۰ هزار تومان است. اما همین پرس در تهران حداکثر ۲۴۰ هزار تومان است.

شیرازی در ادامه این گفتگو پیش‌بینی کرد این نرخ در پاییز و زمستان بالاتر برود. البته اگر کشتار افزایش پیدا کند. او معتقد است: آنچه امروز منجر  به رشد قیمت دل و جگر و قلوه در بازار تهران شده است، کاهش حجم کشتار است.  

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران گفت : مدتی است به جای واردات گوسفند زنده ما واردات گوشت انجام می‌دهیم برای همین هم کشتار کم است. درحالی که اگر  مثل گذشته  گوسفند زنده وارد کشور شود و اینجا کشتار شود در این صورت هم  گوشت و هم آلایشات دامی فراوان می‌شود و به این ترتیب قیمت‌ها در این بخش هم پایین می‌آید.

به گفته شیرازی دیگر برای دل و جگر نرخ ثابتی اعلام نمی‌کنیم. برای همین هر روز یک نرخ دستمان هست. او گفت : الان یک کیلو جگر ۶۰۰ هزار تومان است درحالی که همین جگر دو هفته پیش ۵۵۰ هزار تومان بود. 

دیگر اخبار

مایکروسافت به کاربران ویندوز ۱۱ در نسخه اصلی یادآوری می کند که به زودی مجبور به ارتقاء خواهند شد

تعداد جگر فروشی های تهران

درحال حاضر در تهران ۲۰۰ جگر فروشی فعال است که برخی از آنها برای اینکه بتوانند با قیمت مناسب دل و جگر بفروشند به شهرهای اطراف می‌روند و از آنجا دل و جگر می‌خرند. با این حال بسیاری از آنها به دلیل اینکه اوضاع کاسبی مناسب نیست از این بازار کنار می‌روند. به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران، در سال ۱۴۰۰ یک سیخ جگر ۸ هزار تومان بود اما الان ۳۰ هزار تومان است. یعنی ظرف دو سال قیمت جگر ۴ برابر شده است.  

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است