متن خبر

یک بازطراحی بزرگ Google Maps اکنون در اندروید در حال آزمایش است

یک بازطراحی بزرگ Google Maps اکنون در اندروید در حال آزمایش است

شناسهٔ خبر: 469361 -




گرافیک گوگل مپ
Google Maps دوباره ظاهر خود را تغییر می دهد (اعتبار تصویر: Google)

بازطراحی قابل توجه Google Maps که در ماه فوریه شاهد آن بودیم، دوباره در برخی از تلفن های اندرویدی ظاهر شد و اصلاحات جدیدی اضافه شد – و احتمالاً در آینده نزدیک به طور کامل عرضه خواهد شد.

این مورد توسط 9to5Google مشاهده شده است و بسیاری از ترفندهای طراحی مشابه هستند. تعدادی از پانل های تمام صفحه تغییر کرده اند تا بخشی از نقشه را در پس زمینه نشان دهند و در حین جستجوی جزئیات مختلف، زمینه ای را در اختیار کاربران قرار دهند.

گوشه‌های این پانل‌ها اکنون گردتر شده‌اند و دکمه‌هایی برای بستن یا اشتراک‌گذاری هر کارت اطلاعاتی روی صفحه وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی است. طرحی که در ماه فوریه آزمایش شد نیز از رویکرد انباشته‌ای برای پانل‌ها استفاده می‌کرد، پس به نظر می‌رسید که آن‌ها روی هم قرار گرفته‌اند، اما اکنون از بین رفته است.

شاید بزرگترین تغییر در مسیریابی باشد: فیلدهای نقطه شروع و پایان سفر اکنون در بالای نقشه شناور هستند و گزینه های تغییر حالت حمل و نقل به پایین صفحه منتقل شده اند.

به زودی؟

نقشه های گوگل در اندروید

دو نمونه از ظاهر جدید در Google Maps (اعتبار تصویر: آینده)

به طور کلی، به این معنی است که نقشه بیشتر در مواقعی قابل مشاهده است - می‌توانید روی 9to5Google کلیک کنید تا ببینید برخی از تغییرات به نظر می‌رسند. ما ظاهر به روز شده را در تلفن خود دیده‌ایم و چند اسکرین شات را در بالا اضافه کرده‌ایم.

گوگل چه در حال حاضر و چه در ماه فوریه هیچ چیزی به طور رسمی در مورد این تغییرات طراحی نگفته است، اما تا آنجا که می توانیم بگوییم هنوز برای همه دستگاه ها عرضه نشده است. به‌روزرسانی در سمت سرور اعمال می‌شود، پس به‌روزرسانی به آخرین نسخه برنامه اندروید تأثیری در مشاهده یا عدم مشاهده تغییرات ندارد.

از آنجایی که این ظاهر جدید چندین ماه است که در حال آزمایش است، نباید خیلی طول بکشد تا همه آن را در تلفن های خود ببینند. احتمالاً Google Maps برای iOS نیز با همین تغییرات به‌روزرسانی خواهد شد.

اکنون تنها چند روز با Google I/O 2024 که از 14 مه آغاز می شود فاصله داریم. ممکن است در کنفرانس توسعه دهندگان یک یا دو اعلان نقشه گوگل وجود داشته باشد، و همچنین انتظار داریم در مورد برنامه های آینده هوش مصنوعی گوگل و گوشی Pixel 8a بشنویم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده آزاد

دیو یک روزنامه نگار مستقل در زمینه فناوری است که بیش از دو دهه در مورد ابزارها، برنامه ها و وب می نویسد. در استوکپورت، انگلستان، در TechRadar او را خواهید دید که اخبار، ویژگی‌ها و بررسی‌ها را پوشش می‌دهد، به‌ویژه برای تلفن‌ها، تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها. دیوید برای اطمینان از اینکه پوشش اخبار فوری ما در تعطیلات آخر هفته بهترین است، در Gizmodo، T3، PopSci و چند مکان دیگر به‌علاوه، خطوط فرعی دارد، و همچنین سال‌هاست که کارهایی مانند PC Explorer و The Hardware Handbook را ویرایش می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است